ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴

جلسه خانه ترانه با اجرای افشین سیاهپوش برگزار شد

ریتم نو: جلسه خانه ترانه پس از وقفه‌ای یک ماهه با مدیریت و اجرای دکتر افشین یداللهی ، عصر روز پنجشنبه بیست و ششم آذرماه با حضور علیرضا سلیمانی ، مهدی ایوبی ، عمران میری و علی توده فلاح و با اجرای افشین سیاهپوش در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.


ریتم نو: جلسه خانه ترانه پس از وقفه‌ای یک ماهه با مدیریت و اجرای دکتر افشین یداللهی ، عصر روز پنجشنبه بیست و ششم آذرماه با حضور علیرضا سلیمانی ، مهدی ایوبی ، عمران میری و علی توده فلاح و با اجرای افشین سیاهپوش در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.


در این نشست ، ترانه‌سرایان بسیاری ترانه‌هایشان را خواندند و توسط کارشناسان برنامه مورد نقد و بررسی قرارگرفت.


عطیه شایان ، علیرضا رمزی ، محمد مظاهری ، مصطفی فغانی ، احسان بایگی ، لیلا خوشنویس ، امین حق نظری ، علیرضا سلیمانی ، خانم یعقوبی ، خانم امجدی و مهدی ایوبی از جمله شاعرانی بودند که به شعرخوانی پرداختند و توسط منتقدین برنامه نقد و بررسی شد.


در ابتدای برنامه مهدی ایوبی در مورد ترانه علیرضا رمزی گفت : «اثر ، ساختمان عالی دارد، همینطور قافیه‌ها و از نظر سوژه هم انتخاب خوبی داشتید و نگاه و روایت خوبی بود. ترانه شما نقطه عطف دارد و  مشخص است که همه این‌ها را می‌شناسید و سعی کرده‌اید تمامی موارد را رعایت کنید. شما پتانسیل ذهنی خوبی دارید که نشان می‌دهد با مقداری تلاش و وسواس بیشتر قطعا می‌توانید یک مصراع بهتر بنویسید. شما در یک مصراع خیلی سهل انگارانه برخورد کردید و مطمئنم اگر یک مقدار وسواس بیشتر داشته باشید ، قطعا شعرهای بهتری می‌توانید بنویسید.»


در ادامه برنامه مصطفی فغانی ترانه‌ای را قرائت کرد و عمران میری در مورد این ترانه بیان کرد: « ترانه ی سالمی است ولی اتفاقی در آن نمی‌افتد و این امر یک جمله‌ی تکراری و معروفی است که در همه انجمن‌ها و جلسات گفته می‌شود و واقعا این طور نیست که من در یک دقیقه این جمله را تشریح کنم اما چیزی که به ذهن من می‌رسد این است که شما تمام حرف‌هایی که در سه یا چهار بند ترانه تان گفته اید ، مدام در ادبیات ما تکرار شده و به اصطلاح کلیشه‌ای است و حرف جدیدی هم در ترانه‌تان ندارید. یعنی هم تکراری استفاده کرده‌اید و هم کارکرد جدیدی نتوانستید در شعرتان بیرون بکشید. شما در چهار یا پنج بند یکسری حرف‌های تکراری را مدام تکرار‌می کنید.»


بخش دوم برنامه به شعرخوانی اختصاص داشت و در این بخش ، مهدی اشرفی ، احمد امیر خلیلی ، علی توده فلاح ، آقای عباسی ، خانم محسنی ، خانم بیژن و عمران میری به شعرخوانی پرداختند.


حسن ختام این برنامه اجرای افشین سیاهپوش به همراه نیما کامکار (پیانو و گیتار) و فرزاد صفری (کلارینت) بود که به اجرای قطعات خود پرداختند.


عرفان سلیمی و مهرنوش قربانعلی از دیگر مهمانان این برنامه بودند.


گفتنی است ؛ جلسه آینده خانه ترانه روز پنجشنبه دهم دی ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.



منبع: ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


عکس: امین رجبی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه