ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

جلسه کانون ادبی زمستان با حضور کامران رسولزاده و علیرضا آذر برگزار شد/ اجرای محمدرضا مقدم

ریتم نو: جلسه کانون ادبی زمستان با مدیریت و اجرای «سجاد عزیزی آرام» عصر روز سه‌شنبه سوم آذرماه با حضور «کامران رسولزاده» و «علیرضا آذر» به عنوان کارشناسان ترانه و «میلاد بابایی» و «محمدرضا مقدم» برگزار شد. که در ابتدای امر «عزیزی» ضمن تشکر از آقای متولی مدیر سرای محله جهاد؛ از برگزاری جلسات روزهای سه‌شنبه در این سرای محله و برگزاری کلاس‌ها ،دوره‌ها و کارگاه‌های ادبی خبر داد.
 

IMG_3176

سجاد عزیزی آرام پیش از شروع جلسه شعرخوانی و دعوت از کارشناسان، مجموعه غزل "یک زن کامل" نوشته سعید میرزایی را معرفی و غزلی از این مجموعه را برای آشنایی بیشتر حاضرین قرائت کرد.


شاعران و ترانه‌سرایانی چون محمدرضا رفعتی، محمد احمدی ، آکو خسروی ، سحر اسماعیلی، پریا بارانی به شعرخوانی پرداختند که اشعارشان توسط کارشناسان برنامه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


در ادامه سجاد عزیزی آرام با معرفی محمدرضا مقدم به اجرای وی در کانادا اشاره و از او درخواست کرد تا روی صحنه حاضر شود و قطعاتی را برای علاقه‌مندان به شعر و موسیقی اجرا کند.


محمدرضا مقدم که تا حدی از این دعوت، غافلگیر شده بود به اجرای سه ترانه «نامه»، «سیگار» و «حافظ» پرداخت تا مورد استقبال حاضرین قرار گیرد.


سپس کسری بختیاریان، وحید سفیریان، سینا بهمنش، شایان رسولزاده، کتایون یحیی زاده، زنبق سلیمان نژاد، حمیده غفوریان و ونوس بیات به شعرخوانی پرداختند.


قطعه «من سردرگم» با صدای «کیان مقدم» و از سروده‌های «مهلا سلیمانی» در بخش بعدی این جلسه، پخش شد که نوازندگانی چون کاوه یغمایی، بابک ریاحی پور، رضا تاجبخش و محمدرضا رهنما در آن هنرنمایی کرده بودند.


از نکات قابل‌توجه جلسه کانون ادبی زمستان، آوردن کیکی با تصویر کامران رسولزاده بود که توسط یکی از هواداران وی به نیابت از کانون هواداران تهیه و موجب غافلگیری رسولزاده و اهالی کانون شد.


در آخر؛ علیرضا آذر یکی از اشعارش را خواند که همچون گذشته با همخوانی حاضرین همراه شد و کامران رسولزاده به ایجاد فضای خوب شعر «آذر» اشاره کرد و بهتر دانست این شعر حسن ختام جلسه کانون ادبی زمستان باشد.


گفتنی است؛ اطناب، عدم حضور تصویرسازی لازم و کم بودن اعجاز و شاعرانگی از ایرادات اصلی اشعار مورد نقد بود.



منبع : ریتم نو


نویسنده: شهاب مفخمی


عکس: دنیا گردینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه