ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴

کهت میان روی استیج برج آزادی و شبی برای راکرها/ منتظر DVD و آلبوم جدید این گروه باشید!

ریتم نو : گروه کهت میان پس از لغو کنسرتشان در تاریخ سوم و چهارم مهرماه به دلیل فاجعه منا، در روزهای هشتم و نهم مهرماه در سالن برج آزادی به‌دوراز هر حاشیه‌ای به روی صحنه رفتند و شب پرخاطره‌ی دیگری را برای طرفدارانشان رقم زدند.
Kahtmayan-Ritmeno (26)

دکور صحنه با نوری کم و پخش موسیقی اینسترومنتال از گروه قبل از ورود کهت میانی ‌ها خبر از شبی پرانرژی می‌داد.
با ورود علی فراز (درامر) تماشاچیان شروع به تشویق کردند که پس‌ازآن مصطفی صالحی (گیتار باس) و سعید مقدمی (گیتار الکتریک) به صحنه آمدند و گیتارهای خود را در دست گرفتند. همایون مجد زاده با ورودش صدای تشویق‌ها را دوچندان کرد.

گروه بدون هیچ مقدمه‌ای شروع به نواختن قطعه  Virtual Existenceکردند. پس از اجرای قطعه آغازین مجد زاده ضمن خوش‌آمد گویی از حضار خواست تا از نمایش و اجرای هرگونه نماد و حرکت منتسب به موسیقی راک و متال که مناسب نیست بپرهیزند تا بتوانند شبی پرانرژی و دور از حاشیه را داشته باشند.


وی به طرفداران گروه اعلام کرد که سعید مقدمی در مسابقه «استرند برگ strandberg» شرکت کرده و از آن‌ها خواست تا با رأی دادن به نوازنده گیتار الکتریک گروه از این نوازنده‌ی ایرانی حمایت کنند.


وی همچنین ضمن اشاره به نرخ بالای سالن‌ها از آقایان شاه‌محمدی، سامخانیان و دیگر مسئولین مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی بابت در اختیار گذاشتن سالن با نرخی مناسب به گروه‌های مستقل و بدون اسپانسر تشکر نمود. همچنین با اشاره به دوربین‌های مستقر در سالن از انتشار نسخه‌ی DVD این اجرا خبر داد.


پس‌ازاین صحبت‌ها گروه قطعات Irreversible ، Forgiveness ، Last station و Xenophobia را اجرا کردند.

بعدازاین قطعات مجد زاده مجدد پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: « سال ۱۳۷۸ تنها با اسم کهت میان و تعدادی تم که بر روی گیتار نایلون و آکوستیک نوشته‌شده بود به تهران آمدم و با تشکیل گروه و آماده‌سازی آلبوم‌های اکسیر و وجود مجازی آن تم‌ها بدون اجرای نهایی ماندند و پس از مدتی از اجرای نهایی آن کارها ناامید شدم تا اینکه پس از گذشت زمانی دوستداران موسیقی کهت میان با من‌ تماس گرفتند و پیگیر آن کارها شدند. در آن زمان فکر می‌کردم که گروه مانند آتش نشسته به خاکستر شده و شعله کشیدن مجددش سخت است. همان موقع مجدد بر روی یکی از همان تم‌ها شروع به کارکردم و قطعه‌ی برخاسته از خاکستر (Risen from the ashes) شکل گرفت که درواقع داستان گروه کهت میان است. همچنین آلبومی به همین نام را آماده داریم که امیدواریم با مجوز رسمی به دست شما برسد.»
بعد از صحبت‌های سرپرست گروه آهنگ نسبتاً طولانی برخاسته از خاکستر ( حدوداً ۱۰ دقیقه) اجرا شد که پس‌ازآن هنر تک‌نوازی درامز توسط علی فراز مجالی برای استراحت گیتاریست‌های گروه شد.


در پارت دوم این اجرا قطعاتی از آلبوم جدید این گروه اجرا شد، قطعاتی که اگر کسی با کهت میان و کارهایشان آشنا نبود به‌محض ورود به سالن به دنبال سازهای سه‌تار و تنبور می‌گشت و باور اینکه این صداها از گیتار هشت سیمی که در دست مجد زاده هست خارج می‌شود برایش سخت بود.
مجد زاده پیش‌ازاین درباره‌ی قطعات آلبوم جدید گفته بود «فضایی متفاوت را نسبت به دو آلبوم قبل تجربه کرده‌ایم و گرایش کامل به موسیقی ایرانی و خاورمیانه داشته‌ایم و سعی‌مان تلفیق موسیقی محلی با موسیقی متال بوده است چراکه ما قصد داریم در ایران ادامه فعالیت دهیم و هم اینکه به‌نوعی کشف جدید در موسیقی به‌حساب می‌آید و از جذابیت خاصی برخوردار است.»

با توجه به این گفته‌های سرپرست گروه و اجرای موفق آن‌ها در برج آزادی باید منتظر آلبومی متفاوت و موفق در سبک متال باشیم.
حال این سؤال به وجود می‌آید که پس از پخش این آلبوم شاهد سازهای ایرانی کنار کهت میانی ‌ها در اجراهایشان هستیم یا خیر؟!!!

در ادامه بیننده عکس های «امین رجبی» از این اجرا باشید




 

منبع : ریتم نو

نویسنده : امین رجبی

 
برچسب ها: کهت میان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه