موسیقی اصیل ایرانی
نگاهی به سازهای ایرانی (۱۰)،

آشنایی با ساز ساز قیچک یا غژک

‎ساز قیچک یا غژک، سازی زهی آرشه‌ای است که در ساخت آن از چوب، پوست و فلز استفاده می‌شود.ساز قیچک توانایی اجرای تکنوازی و گروه نوازی را دارد.
نگاهی به سازهای ایرانی (۹)،

آشنایی با ساز کمانچه

کمانچه یکی از سازهای اصلی موسیقی ایرانی است و احتمالا بتوان گفت بعد از تار مهمترین ساز موسیقی ایرانی است.
نگاهی به سازهای ایرانی (۸)،

آشنایی با ساز دوتار شرق مازندران

ساز دوتار دارای پهنه فرهنگی گسترده‌ای است و در نواحی مختلف اشکال و ساختاری متفاوت دارد که در این مقاله به معرفی ساز دوتار شرق مازندران پرداخته‌ایم.
نگاهی به سازهای ایرانی (۶)،

آشنایی با ساز دوتار شرق خراسان

ساز دوتار دارای پهنه فرهنگی گسترده‌ای است و در نواحی مختلف اشکال و ساختاری متفاوت دارد که در این مقاله به معرفی ساز دوتار ترکمن خراسان پرداخته‌ایم.
نگاهی به سازهای ایرانی (۵)،

آشنایی با ساز دوتار شمال خراسان

همانطور که در مقاله قبلی اشاره کردیم، ساز دوتار دارای پهنه فرهنگی گسترده ای است و در نواحی مختلف اشکال و ساختاری متفاوت دارد که در این مقاله به معرفی دوتار شمال خراسان پرداخته‌ایم.
نگاهی به سازهای ایرانی (۴)،

آشنایی با ساز دوتار شرق خراسان

ساز دوتار دارای پهنه فرهنگی گسترده ای است و در نواحی مختلف دارای اشکال و ساختاری متفاوت است که در این مقاله به معرفی دوتار شرق خراسان پرداخته‌ایم.
نگاهی به سازهای ایرانی (۳)،

آشنایی با ساز دوتار

دوتار، از جمله سازهای زهی با دسته‌ای بلند و دارای دو سیم و احتمالا وجه تسمیه آن نیز بر همین مبنا است.
نگاهی به سازهای ایرانی (۲)،

آشنایی با ساز تار

تار از محبوب‌ترین سازهای ایرانی به شمار می‌رود که سال‌هاست هنرجویان بسیار زیادی را به جذب خود کرده است.
نگاهی به سازهای ایرانی (۱)،

آشنایی باز ساز دیوان

دیوان، سازی زهی زخمه‌ای است که توسط مضراب پلاستیکی یا توسط سر انگشتان دست با روش و تکنیکی به نام شلپه یا شرپه نواخته می‌شود.
«باخلوت خویشتن» اثر امیرحسین رئوفی منتشر شد
با یادداشتی از استاد پشنگ کامکار؛

«باخلوت خویشتن» اثر امیرحسین رئوفی منتشر شد

«باخلوت خویشتن» اثر امیرحسین رئوفی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط «نشر موسیقی درنگ» منتشر شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت‌.
تار و تاریخ به تابلو موزیکالی

تار و تاریخ به تابلو موزیکالی "گُرُهده" رسید / تابلو موزیکالی براساس مقامی از حسین علیزاده

تابلو موزیکال «گُرُهده» اثری از میدیا فرج‌نژاد است که براساس مقامی ابداعی از حسین علیزاده ساخته شده است.
برداشت‌ها از چیستی و جایگاه این ارکستر/ نخستین پنل همایش سایه روشن ارکستر ملی برگزار شد

برداشت‌ها از چیستی و جایگاه این ارکستر/ نخستین پنل همایش سایه روشن ارکستر ملی برگزار شد

نخستین پنل همایش سایه روشن ارکستر ملی (برداشت‌ها از چیستی و جایگاه این ارکستر) روز گذشته سوم خردادماه در تالار رودکی برگزار شد.