ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

اتفاق ترانه ؛ میزبان جواد محقق و لیلا کردبچه

ریتم نو: پنجمین برنامه از سلسله برنامه‌های « اتفاق ترانه »، شنبه چهارم مهرماه ساعت 17، با حضور شاعران، ترانه‌سرایان و جمعی از دوستداران موسیقی در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می شود. 
tak-sandali

پنجمین محفل شعر و موسیقی « اتفاق ترانه » در حالی برگزار می‌شود که شاعران و ترانه سراین تازه ترین آثار خود را قرائت می کنند و لیلا کردبچه، شاعر و پژوهشگر ادبیات، نیز مهمان ویژه این برنامه خواهد بود.


 حضور نویسنده کتاب‌های «صدایم را از پرنده‌های مرده پس بگیر»، «حرفی بزرگ‌تر از دهان پنجره»، «کلاغمرگی»، «چرا که نبودی»، «متون نظم: مجموعه ادبیات»، «متون نثر: مجموعه ادبیات»، «بلاغت»، «سارختار نحوی زبان شعر امروز» به این برنامه رونق دوچندان می‌دهد.


این برنامه با اجرای سعید بیابانکی از بخش‌های دیگری تشکیل شده است که معرفی کتاب، اجرای موسیقی، سخنرانی عبدالحمید ضیایی، شاعر و استاد فلسفه، درباره شعر و فلسفه و رونمایی از آلبوم موسیقی از آن جمله است.


 در این نشست همچنین آلبوم موسیقی «گوهر افشان» از تولیدات جدید مرکز موسیقی به خوانندگی بامداد فلاحتی و آهنگ‌سازی آرش قاسمی رونمایی می‌شود.


این اثر متشکل از ده قطعه «بادسعادت»، «سعادت»، «بهارعاشقان»، «بهار آمد»، «از زبان مولانا» ، «گنج و رنج»، «دیدار» ، «مجنون آن لیلی»، «لیلی و مجنون» و «عاشقی بر من» است که در دستگاه چهارگاه، اصفهان، بیات ترک و همایون تولید شده است.


در این مراسم همچنین در بخش دیگر شاهد اجرای زنده موسیقی از گروه موسیقی میراث خواهیم بود.


بخش دیگر این نشست به معرفی کتاب اختصاص دارد که جواد محقق، شاعر و روزنامه‌نگار،  این‌ بار کتاب‌هایی را به مخاطبان توصیه می‌کند. از سویی عبدالحمید ضیایی، شاعر و استاد فلسفه،  بحث شعر و فلسفه را مانند برنامه‌های قبلی دنبال خواهد کرد.


پنجمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه»  به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه چهارم مهر ماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای تمام علاقه مندان آزاد است.


منبع : ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه