ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۱:۳۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴

زمزمه های جاده می رقصد در برج میلاد

ریتم نو : گروه چارتار پس از انتشار دومین آلبوم رسمی خود "جاده می رقصد" قصد برگزاری کنسرت این آلبوم را در شهریور ماه در برج میلاد داشت که با توجه به استقبال فراوان هوادارانش تمدید کنسرت تهران به مهر ماه هم رسید.


این گروه 27 شهریور در دومین شب اجرای خود برای هوادارانش سنگ تمام گذاشت و شبی پرخاطره ساخت.
درآغاز نوازنده های گروه روی صحنه آمدند و با نواختن قطعه اورتور و تشویق حاضرین صحنه آماده ی ورود اعضای چارتار شد.
از بین اعضای گروه فقط آرمان گرشاسبی رو صحنه ماند تا اجرایش را با قطعه ی آسمان هم زمین میخورد تماشایی آغاز کند.
پس از نواختن قطعه اورتور نوازندگان زهی گروه از روی صحنه رفتند تا چارتار با چهار نوازنده گیتار بیس ، الکتریک ، درامز و کیبورد هنرنمایی کند.
با نوید اجرای قطعات باران تویی توسط آرمان گرشاسبی شوق همراهی هواداران بیشتر شد.
قطعه ی ببر با همراهی بی نظیر در فضایی مثبت و احساسی اجرا شد که دارا دارایی نوازنده گیتار بیس که از اعضای گروه داماهی میباشد هم با حرکات عجیب و دیدنی در طول اجرا به خصوص قطعه ببر توجه اکثر حاضرین را جلب خودش کرده بود و درامز هیجان انگیز آرش مقدم هم در لحظات پایانی قطعه نوید تشویق بی پایان هواداران بعد از اجرای ببر را میداد.
حضوری اتفاقی هم اجرا شد اما هنوز از نوازندگان زهی در این قطعه خبری نبود.
بلاخره برای اجرای قطعه غزل نشد چهار نوازنده سازهای زهی به جمع اضافه شدند تا روی صحنه فقط جای نوازنده فلوت گروه خالی باشد.
آرمان گرشاسبی با معرفی بهمن فرمان آرا در بین تشویق حضار سکوت کرد تا صدای ساز دارا دارایی در فضایی وهم آلود آغاز اعجاز غزل نشد باشد.
بعد از اجرای زیبای این قطعه که ویولن جلوه ویژه ای به آن داده بود گروه زهی از روی صحنه رفتند تا لیلاچه با پخش نماهنگی احساسی و دیدنی اجرا شود.
قبل از اجرای لیلاچه خواننده چارتار به مناسبت روز شعر و ادب احسان حائری ترانه سرای گروه را معرفی کرد و با تعریف یک خاطره جالب از اجراهای گذشته فضای سالن را برای لحظه ای تغییر داد.
هیچ در هیچ قطعه ی بعد بود که با پخش نماهنگی کهکشانی اجرا شد، چارتار نشان داد که تنها با همراهی چهارنوازنده میتواند در هر اجرایی چهار گوشه ی سالن را با هنر خود تسخیر کند و باید گفت که در این مورد هنرمندانه موفق است.
پس از معرفی تنظیم کننده گروه آیین احمدی فر به سراغ آلبوم باران تویی رفتند تا قطعه ی خاطره انگیز آشوبم را در فضایی اجرا کنند که زمزمه هواداران بیشتر از صدای آرمان گرشاسبی به گوش میرسید.
تشویق مردم بعد از اجرای آشوبم به قدری طولانی بود که در این بین چهارنوازنده زهی مجدد روی صحنه آمدند و سازهای خود را آماده کردند اما هنوز صدای تشویق ها کم نشده بود.
دریچه بعد از معرفی آهنگساز گروه آرش فتحی اجرا شد و در پایان صدای تشویق مردم برای آخرین بار بدرقه ی راه گروه نوازنده های ویولن ، آلتو و ویولنسل شد و آرمان گرشاسبی آرش مقدم و دارا دارایی نوازندگان درامز و بیس را معرفی کرد.
جاده می رقصد که تمام شد کیان ایرجی و اشکان آبرون نوازندگان الکتریک و کیبورد هم معرفی شدند.
علیرغم تقاضای زیاد هواداران برای اجرای هندسه چارتار من دهانم را انتخاب کرد برای قطعه ی بعد که در سکوت نسبی حاضرین اجرا شد و سپس نوبت به قطعه باران تویی رسید.
آرمان گرشاسبی قبل از اجرای باران تویی گفت: خیلی جذابه برای من که آقای بهمن فرمان آرا این قطعه را خیلی دوست دارند، اجرای باران تویی هم بی نظیر بود، در کل به دلیل مدت پخش و بیشتر شنیده شدن همراهی هواداران با قطعه های آلبوم باران تویی خیلی بیشتر از آلبوم جاده می رقصد بود.
کوروش بابایی با دعوت آرمان گرشاسبی کمانچه به دست روی صحنه آمد تا هندسه ی دوست داشتنی را به همراهی گروه اجرا کند ، او که برای آماده کردن ساز خود نیاز به فرصتی داشت در این بین آرمان گرشاسبی از هوادارانش خواست تا هندسه را زمزمه کنند و سپس آماده ی اجرای اصلی بشوند.
هندسه شنیدنی اجرا شد و استقبالی بینظیر داشت.
مردم که به اولین خواسته ی خود رسیدند این بار یک صدا تقاضای قطعه ی زن دیوانه را داشتند.
گرشاسبی با معرفی هومن به منش و تشکر از تهیه کننده های چارتار سراغ اخرین انتخاب چارتار برای اجرا یعنی مرا به خاطرت نگه دار رفت و با زمزمه های احساسی مردم اجرایش را به پایان رساند، در نهایت با وجود درخواست زیاد زن دیوانه اجرا نشد و جای خودش را به اجرای مجدد دو قطعه ی ببر و آشوبم داد.
هواداران چارتار هم با وجود تجربه ی شبی لذت بخش با حسرت اجرای زن دیوانه سالن را ترک کردند.


منبع: ریتم نو


نویسنده: حامد سلگی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه