ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

هدف غایی ما کسب این عناوین نیست؛ ما هستیم تا موسیقی باکیفیت تولید کنیم

ریتم نو : رامین صدیقی که در جشنواره‌ی «womex» به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی برتر سال2015 انتخاب‌شده است ضمن اشاره به کسب افتخارات پیشین خود و نشر هرمس گفت: هدف غایی ما کسب این عناوین نیست؛ ما هستیم تا موسیقی باکیفیت تولید کنیم و از این کار لذت ببریم . البته که وجود چنین انتخاب‌هایی باعث می‌شود تعریف مخاطبان از یک ناشر تغییر کند زیرا به‌غلط جاافتاده هرکسی که صاحب سرمایه است می‌تواند تهیه‌کننده‌ی  یک اثر هنری هم باشد.
21

رامین صدیقی در پاسخ به چگونگی انتخابش در جشنواره‌ی womex گفت: «این همایش، هرساله  در سه بخش هنرمند، تهیه‌کننده‌ی  و ناشر  برتر انجام می‌شود که در بخش هنرمندان و تهیه‌کنندگان داورهایی به قضاوت می‌پردازند که فقط هم به عملکرد یک‌ساله‌ی فرد موردنظر نگاه نمی‌کنند اما در بخش نشر به میزان فروش یک انتشارات توجه می‌کنند. داورها با زیر نظر داشتن فعالیت ناشران، معتقد بودند بنده تلاش کرده‌ام  که  موسیقی ایرانی  به گوش جهانیان برسد و همچنین موسیقی‌های خوب بین‌المللی فرصت نشر در ایران را داشته باشند. در حقیقت برای به وجود آوردن بستری در خصوص تعامل موسیقی ایرانی با موسیقی بین‌المللی و برعکس ،سهمی داشته‌ام، بدین ترتیب این عنوان را به من اعطا کردند.»


وی در ادامه افزود: «پیش‌ازاین عنوان نیز در سال 85 نشر هرمس موفق شد ناشر برگزیده‌ی جشنواره‌ی فجر شود همچنین  در سال 2006«به تماشای سپید» از «حسین علیزاده» که توسط نشر او به جامعه‌ی موسیقی عرضه‌شده ، نامزد دریافت جایزه‌ی «گرمی» شد.»


صدیقی در خصوص تأثیرگذاری این‌گونه عناوین گفت: «شاید کمترین تأثیر این امر توجه بیشتر به موسیقی ایرانی است چراکه امروزه شاهد آن هستیم درصحنه‌ی بین‌الملل به موسیقی ایرانی توجه کمتری می‌شود درحالی‌که موسیقی بیشتر کشورها، موسیقی شناخته‌شده‌ای است. اما در ایران به‌جز کسانی که نام آن‌ها از نام یک کشور فراتر می‌رود اندک افرادی درصحنه‌ی بین‌الملل آوازه‌ای برای خود دست‌وپا کرده‌اند. از دیگر دستاوردهای این اتفاق تغییر نگرش مخاطب نسبت به تهیه‌کننده است زیرا به‌غلط جاافتاده هرکسی تمکن  مالی مناسبی دارد می‌تواند تهیه‌کننده‌ی یک اثر هنری باشد اما باید بگویم که واقعاً این‌طور نیست شاید تمکن مالی یکی از گزینه‌های تهیه‌کنندگی باشد اما تهیه‌کننده باید به موسیقی آگاه باشد و در بطن موسیقی قرار داشته باشد . حتی در برخی موارد به خالق اثر پیشنهادهایی درزمینهٔ ایجاد خلاقیت در آثارش را  بدهد اما معمولاً این مسائل ازنظر مخاطبان نادیده گرفته می‌شود.»


وی در پایان گفت: «هدف غایی ما تولید یک اثر خوب و لذت بردن از آن اثر است و گرفتن جایزه در اهداف ما جایی ندارند اما طبیعی است که اگر حرفه‌ای کارکنیم به عناوینی هم‌دست می‌یابیم که موجب مسرت ما می‌شوند اما تأکید می‌کنم هدف ما چیز دیگری است که درنهایت به اعتلای موسیقی ایران می‌انجامد.»


منبع : ریتم نو


نویسنده : فرزین پاک طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه