ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴

آنتوان فدوی روبروی خبرنگاران نشست

ریتم نو: نشست خبری درام کلینیک  آنتوان فدوی شنبه ، بیست و یکم شهریورماه سال جاری در شرکت سرنا برگزار شد. در این مجال که با حضور آنتوان فدوی ، علیرضا طباطبایی ، سینا نجفلو (نوازنده‌ی درامز و مترجم) و اجرای علیرضا ایرانی نژاد صورت گرفت ضمن معرفی کوتاه این نوازنده‌ی جوان و بااستعداد ایرانی_فرانسوی(فدوی) از اهداف ایرانین درامر و شرکت سرنا همچنین تعاملاتشان در خصوص دعوت از نوازندگان مطرحی که بار آموزشی هم داشته باشند سخن گفته شد در پایان «ایرانی نژاد» گفت: هدف ما _علاوه بر به وجود آوردن فضای آموزشی_ مهیاکردن بستری برای تعامل خبرنگاران  با نوازندگان بین‌المللی است.
تداوم همکاری ایرانین درامر با موسسه سرنا

آنتوان فدوی: دوست دارم هویت ایرانی خودم را در نواختنم نشان بدهم

علیرضا طباطبایی: احساس می‌کنم جای خیلی از نوازندگان خالی بود

[divider style="dotted" top="5" bottom="5"]

Antoine-Fadavi-Ritmeno (17)

در ابتدای جلسه ایرانی نژاد ضمن سلام و خیرمقدم در معرفی آنتوان فدوی گفت: وی متولد 1999 در پاریس از پدری ایرانی و مادری فرانسوی است به‌طور خودآموز نواختن درامز را از دوازده‌سالگی آغاز کرده است و از اساتیدی چون «آرون اسپیرز» و«اسنتون مور» بهره برده و چند باری عکس او در مجله‌ی معتبر «درام مگزین» چاپ‌شده است.

پس‌ازآن علیرضا طباطبایی بیان داشت: باید بگویم آنتوان فدوی نابغه‌ای است که سه ماه از سال ، درس‌هایش را پاس می‌کند و نه ماه دیگر در نقاط مختلف دنیا به نوازندگی می‌پردازد و تمام فعالیت‌های ویدئویی مربوط به این کار را نیز خودش انجام می‌دهد ورک شاپی هم که در ایران برگزار شد به‌منظور فراگیری تکنیک‌های ویدئویی بود. حدود یک سال و نیم پیش از طریق سایت «ایرانیان درامز» او را به جامعه‌ی ایرانی معرفی کردیم و هنگامی‌که خبردار شدیم او و پدرش قرار است به ایران بیایند خوشحالی و آمادگی خود را برای برگزاری ورک شاپی در همین راستا، اعلام کردیم.

در ادامه «سینا نجفلو» صحبت‌های «فدوی » را ترجمه کرد که گفت: تشکر می‌کنم از تمام کسانی که در این جلسه حضور دارند.باید بگویم ورک شاپ خیلی خوبی بود و خوشحالم بعد از ده سال دوباره به ایران آمدم و امیدوارم بتوانم مجدداً به ایران بازگردم.

«علیرضا طباطبایی» اظهار داشت دوست داشتیم نوازندگان دیگر هم در این جلسه حضور داشتند اما با توجه به اینکه نزدیک ماه محرم و صفر هستیم این عزیزان مشغول برگزاری کنسرت هستند ما نیز بنا به شرایط موجود مجبور شدیم این جلسه را در این زمان برگزار کنیم .بنده توقع داشتم نوازندگان سازهای دیگر هم در ورک شاپ شرکت داشته باشند چراکه آموزشی بود برای تصویربرداری سازها و انتشار ویدیو ؛احساس می‌کنم جای خیلی از نوازندگان دیگر سازها خالی بود.

وی ادامه داد: انجمن «ایرانیان درامز» با همکاری شرکت «سرنا» قصد دارد به‌منظور ارتقای سطح موسیقی از نوازندگان مطرح دنیا ، دعوت به  عمل بیاورد تا با برگزاری جلسه‌های آموزشی قدمی برای اعتلای موسیقی مدرن ایرانی برداشته شود. در همین راستا خیلی از نوازندگان مطرح در عرصه‌ی بین‌المللی از این طرح استقبال کردند.

«آنتوان فدوی» در پاسخ به پرسش هدف شما چیست،اظهار داشت: هدف من تولید بیشتر موسیقی است؛ با کمپانی‌های زیادی همکاری داشته‌ام اما دوست دارم در آینده با نوازنده‌های بیشتری همکاری داشته باشم .

وی در خصوص انتشار عکس خود  در مجله‌ی «درام مگزین» گفت: حدود دو سال ونیم پیش با شرکتی به نام «کت پرکاشن» وارد همکاری شدم که دوست داشتند با نوازنده‌های جوان تعامل داشته باشند فعالیت من در این شرکت موردتوجه مجله‌ی مذکور قرار گرفت و آن‌ها از من خواستند تا برای آن‌ها مقاله‌هایی را بنویسم ...

طباطبایی در خصوص شکل‌گیری این تعامل با موسیقی بین‌الملل گفت: یکی از اهداف ما اعزام برخی مربیان درامز ایرانی به خارج از کشور برای فراگیری شیوه‌های به‌روز آموزش است گرچه اگر هنرجویی نشان داد که استعداد چشم‌گیری دارد از بورسیه کردن او هم مضایقه نمی‌کنیم اما باید متذکر شوم با توجه به اینکه این ساز ،غربی است و نوازنده‌های غربی مطرح‌تر هستند برنامه‌ی اصلی ما اعزام مربیان است .

برنامه‌ریزی‌های ما آن‌چنان موردقبول واقع‌شده که شرکت «هونر» اعلام کرده است از این بعد کشورهای دیگر نیز برای برگزاری چنین برنامه‌هایی از استانداردهای ما پیروی کنند .

در پاسخ به سؤال مطرح‌شده که با توجه به اینکه انجمن شما نام «ایرانین درامر» را دارد با دعوت از نوازنده‌های دیگر از هدف خود دور نشدید گفت: هدف انجمن ایرانین درامر دعوت کردن تمام نوازنده‌ها است اما در  مدرسه‌ی  ما فقط این ساز و «گیتار بیس» آموزش داده خواهد شد البته که سعی کردیم مدرسه‌ی پاپ را هم به وجود بیاوریم که در آن به سازهایی چون «کیبورد» «ساکسیفون» و... هم بها داده شود. باید اضافه کنم هدف ما دعوت از نوازنده‌هایی است که بار آموزشی خوبی دارند .ممکن است برخی نوازنده‌ها بسیار قدرتمند باشند اما نتوانند جنبه‌های آموزشی را پیاده کنند.

آنتوان فدوی راجع به تأثیرپذیری خود از فرهنگ ایرانی گفت: وقتی‌که  پاریس هستم در انجمن‌های ایرانی _فرانسوی حضور دارم به همین دلیل فارسی را متوجه می‌شوم اما نمی‌توانم به‌درستی  صحبت کنم به‌جز این حضورم، سال‌های پیش به ایران آمدم و خیلی  دوست دارم مجدداً به ایران بیایم و همچنین دوست دارم هویت ایرانی خودم را در نواختنم نشان بدهم .

او در مورد یادگیری این ساز به‌صورت خودآموز بیان داشت : در ابتدا فراگیری این ساز را به‌منظور لذت بردن ِ صرف  و از روی الگوبرداری از کلیپ‌های ویدئویی موجود در فضای مجازی انتخاب کردم اما در ادامه با شرکت در تشکل‌ها اطلاعات نوازنده‌ها باهم به اشتراک گذاشته می‌شد بدین ترتیب اطلاعاتم را تکمیل کردم بازهم می‌گویم این ساز را به‌صورت خودآموز یاد گرفتم اما اگر بخواهم از کسانی نام ببرم که برخی مقدمات را به من آموختند از«آرون اسپیرز» و «استنتون مور » نام می‌برم .

اولین بار دوست داشتم در سبک موسیقی نوین فعالیت کنم اما در ادامه برایم فرقی نمی‌کند در چه سبکی کار می‌کنم و همه‌ی سبک‌ها را دوست دارم .

این بار علیرضا طباطبایی از وی سؤال کرد امکانات مدرسه‌ی ما را چطور دیدی؟ که فدوی در پاسخ به این سؤال گفت: به نظرم برای هنر جویان این ساز  فرصت خیلی خوبی است  تا از این فضا استفاده کنند چراکه فکر می‌کنم در ایران خانه‌ها کوچک باشند و برای تمرین به مشکل بربخورند من که اگر تهران بودم هرروز به آنجا می‌رفتم و تمرین می‌کردم چراکه فضا،فضای خوبی است.

در انتهای  صحبت‌های خود ،اضافه کرد دو ماه دیگر به ایران برمی‌گردم و این بار حدود سه هفته در ایران حضور دارم و امیدوارم بتوانم در این زمان  برای هنر جویان ایرانی مثمر ثمر باشم .

«علیرضا ایرانی نژاد» در پایان جلسه گفت : از هدف‌های ما  مهیاکردن بستری برای تعامل خبرنگاران  با نوازندگان بین‌المللی است .

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک‌طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه