ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴

آنتوان فدوی: از شش سالگی فیلم برداری کردم و فقط چهارسال است درامز می نوازم

ورک شاپ آنتوان فدوی روز پنجشنبه نوزدهم شهریور ماه سال جاری به همت «علیرضا طباطبایی» مدیر و مدرس مدرسه باس و درامز آریان در شرکت سرنا برگزار گردید این ورک شاپ باهدف آموزش نحوه ی تصویر برداری از ساز درامز و ساخت ویدیو وانتشار ساخته ها تشکیل شد پس  از معرفی این دارمر با استعداد و نوجوان ،در ابتدا آنتوان فدوی، به نواختن ساز درامز پرداخت و در مرحله ی بعد،پس  از معرفی خود تجربیاتش در زمنیه تصویر برداری را در اختیاردیگر نوازنده‌ها قرار داد.
Antoine-Fadavi-Ritmeno (2)

این مجال که قرار بود در ساعت15برگزار شود با پانزده دقیقه تاخیر _همچنین عذز خواهی بابت تاخیر_ انجام شد نکته ای که توجه هرکسی _خصوصا چون منی که سابقه ی زمین نشستن و... در جلساتی ،در جاهای  دیگر را داشتم  _ را به خود جلب می کرد در نظر گرفتن صندلیهایی مخصوص خبرنگاران بود این مساله به خودی خود نوید خوبی برای خبرنگاران بود چرا که شاهدیم همین مسائل در  بیشتر جلسات رعایت نمی‌شود البته فقط به این مساله بسنده نشده بود حتی وسط استراحتی کوتاهی که  در نظر گرفته شده بود از ما خواسته شد تا پیشنهادها وانتقادهای خود را در خصوص این نشست‌ها بیان کنیم .احساس می‌شد که بالاخره کسی به شان خبرنگار اهمیت می‌دهد و نظر خبرنگار را نه تنها مخرب نمی‌داند بلکه کاملا سازنده هم می‌داند بالاخره جایی را دیدیم که خبرنگار را مقابل خود نمی‌دیدند از این‌ها بگذریم که اگر باز بگویم مثنوی هفت هزار منی خواهد شد ...

در آغاز «علیرضا طباطبایی» بیان داشت: تشکر می کنم از کسانی که در این جمع حضور پیدا کردند و برای یادگرفتن ارزش قائل هستند و تعجب می‌کنم که چرا استقبالی آن طور که باید، از این جلسه نشد باید بگویم «آنتوان فدوی» جوان با استعدادی است که در کنار درس خواندن انرژی زیادی برای نوازندگی صرف می‌کند و به حق امروز یکی از نوازنده‌های قابل توجه دارمز خود او است که طبیعتا گذشت زمان او را چیره‌تر از پیش خواهد کرد من از او دعوت می کنم تادر جایگاه خود قرار بگیرد.

بر خلاف انتظار، «آنتوان فدوی» با نواختن ساز درامزشروع کرد ؛نواختن او باعث تحیر دیگر نوازنده‌ها شده بود که چه گونه می شود با این سن کم...؟

«سلام از علیرضا طباطبایی تشکر می کنم که باعث شد من به ایران بیایم و این ورک شاپ را برگزار کنیم فارسی من خیلی خوب نیست ...» و در ادامه صحبت های وی توسط « سینا نجفلو» نوازنده درامز ترجمه شد که نجفلو برای ادامه این ورک شاپ کمک بسیاری به فدوی کرد. با مطرح شدن سوالهایی که به خواسته ی فدوی برای شروع انجام شد او به آموزش نحوه‌ی تصویر برادری از دارمز پرداخت.

در ابتدا گفت اینکه چقدر از تجهیزات حرفه ای تصویری استفاده می‌کنید کاملا به هدف شما بستگی دارد اما مطمئنا استفاده از وسایل حرفه‌ای در کار شما بی تاثیر نیست البته که نقش دانش و تجربه انکار ناپذیرو موثرتر می‌نماید مثلا من در آغازکار با یک دوربین بی کیفیت فعالیت می کردم و اوایل سعی می‌کردم با کاور کردن آهنگ‌ها و انتشار آن‌ها از این کار لذت ببرم از شش سالگی تحت تاثیر پدرم که کارگردان سینما است به فعالیت فیلم برداری پرداختم و ققط چهار سال است که به نواختن دارمز روی آوردم و همان طور که گفتم در ابتدا به این حرفه نگاه تفنن آمیزوتجربی  داشتم اما ساخته‌های من در نهایت مورد پسند شرکت «کت پرکاشن» قرار گرفت و با آن‌ها همکاری کردم با این وجود باید بگویم با هر دوربینی می‌شود کار ساخت ویدیو را انجام داد اما برای هدف های بزرگ بهتر است از چهار دوربین باکیفیت استفاده کنیم در حقیقت گام اول تهیه‌ی دوربین است گام دوم که خیلی‌ها به آن توجه نمی کنند مساله‌ی کپی رایت است باید توجه کنیم که برخی از موسیقی‌های کاور شده به خاطر کپی رایت ،توسط سایت‌ها حذف می‌شوند باید برای این مساله راهی را پیدا کرد مثلا من در ابتدا آهنگی را در سایت‌ها انتشار می‌دهم اگر حذف نشد کار اصلی را انتشار می‌دهم گرچه برخی از سایت‌ها هستند که مجوز کاور برخی اهنگ‌ها را می‌فروشند اما من ترجیح می‌دهم آهنگ‌هایی را انتخاب کنم که محدودیت کپی رایت آن‌ها کمتر باشد. مرحله‌ی بعدی مرحله تدوین است و مرحله‌ی بعد جای گذاری دوربین در سه نقطه‌ی مختلف و مهم از لحاظ تصویری است.

در ادامه فدوی ضمن اشاره به برخی سایت ها ی تدوین و نرم افزارهای تدوین از نحوه‌ی استفاده از دوربین و... سخن گفت تا بعد از توضیحات کامل او این جلسه ی  چند ساعته که حاوی مطالب تخصصی تصویر برداری  و تدوین بود، پایان بپذیرد .

در ادامه بیننده عکس های «امین رجبی» باشید



منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک طینت 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه