ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۳:۴۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴

جای خالی قیصر و اشک های ناصر ملک مطیعی در شب یادی به رنگ امروز

ریتم نو : علی زندوکیلی که روز سه شنبه طی یک مراسم خصوصی از اولین آلبوم رسمی خود با حضور اهالی موسیقی و سینما رونمایی کرده بود، چهارشنبه شب هجدهم شهریورماه در تالار وزارت کشور روری صحنه رفت تا اولین اجرای آلبوم «یادی به رنگ امروز» را به اجرا دربیاورد.


ریتم نو : علی زندوکیلی که روز سه شنبه طی یک مراسم خصوصی از اولین آلبوم رسمی خود با حضور اهالی موسیقی و سینما رونمایی کرده بود، چهارشنبه شب هجدهم شهریورماه در تالار وزارت کشور روری صحنه رفت تا اولین اجرای آلبوم «یادی به رنگ امروز» را به اجرا دربیاورد.


این کنسرت به تهیه کنندگی "سهپر صاحبی" و همچنین عوامل این اجرا "محمود شبیری" مدیر برنامه ،"حسام حسینی" مدیر اجرایی و مجوز و برگزاری این کنسرت توسط "شرکت فرهنگی هنری نای و نی" انجام شد.

دیگر برای تمامی مخاطبین کنسرت ها تاخیر در شروع برنامه عادی شده است و با گذشت بیش از نیم ساعت و خاموش شدن چراغ های سالن، تیزر البوم « یادی به رنگ امروز » به نمایش درآمد و سپس اعضای ارکستر یکی یکی بر روی استیج حاضر شدند و پشت ساز خود قرار گرقتند و بی هیچ معطلی شروع به نواختن ساز کردند که با اضافه شدن هر نوازنده، موسیقی قطعه اول کامل می شد و با آمدن زندوکیلی و ادای احترام وی به حضار قطعه ی « آتش در آب » اجرا شد.

پس از اجرای اولین قطعه، بدون هیچ صحبتی و با حرکت دست نوازنده پیانو بر روی کلاویه ها قطعه « ساری گلین » اجرا شد و در ادامه قطعه ی « زندگی خوب » با فضایی متفاوت به اجرا در آمد.

زندوکیل قبل از اجرای چهارمین قطعه به سراغ معرفی خاص ترین مهمان این برنامه پرداخت.

خواننده ترانه های قدیمی برای معرفی اولین مهمان خود برنامه ای ویژه ای داشت و در ابتدا گفت : امشب مردی پس از سال‌ها در این اجرا حضور پیدا کرده است که حضورش در تمامی فیلم‌ها بوی مردونگی و غیرت می دهد و این هنرمند کسی نیست جز... و نوازنده سازهای کوبه ای شروع به نواختن کرد و با همراهی تمامی ارکستر، موسیقی فیلم « قیصر » نواخته شد و با نمایش عکسی از « ناصر ملک مطیعی » به یکباره تمامی حضار ایستاده و وی را مورد تشویق قراردادند.

صدای تشویق ها همچنان ادامه داشت و با شروع  صحبت های ملک مطیعی جای خود را به سکوت داد و وی گفت: «خالصانه‌ترین، عاشقانه‌ترین و صادقانه‌ترین سلام و ارادت را خدمت همه تقدیم می‌کنم. شکر خدا که هرچه طلب کردم از او، بر منتهای مطلب خود کامران شدم. امشب برای من افتخاری ماندگار است. همین چندسالی را که برایم باقی مانده است خیلی خوشحال هستم و افتخار می کنم که نسل جدید انقدر به من محبت دارند، نسل قدیم که...، تشویق حضار نگذاشت صحبت های ناصرخان ملک مطیعی تمام شود و پس از سکوت دوباره وی ادامه داد: من از خیلی سال های دور با نداشتن وسیله ، تکنیک و دانش سینما، لنگ لنگون به همت و لطف مردم تا اینجا رسیدم و افتخار می‌کنم. من زمانی که در حال تماشای برنامه بودم دلم می‌خواست تمامی همکاران عزیزم که دیگر نیستند اینجا حضور داشته باشند.»

صحبت از دلتنگی و یاد همکاران قدیمی کافی بود تا بغض ملک مطیعی را بشکند و اشک را از چشمان وی سرازیر کند. این بازیگر پیشکسوت در ادامه صحبت های خود افزود: «ادای احترام می کنم به همه آنهایی که در سالهای گذشته با آن مشکلاتی که برای ورود و حضورشان به عالم سینما و موسیقی بود، مقاومت کردند و سرزنش ها را خریدند و باقی ماندند. امروز خوشحالم که سینما و موسیقی ما روز به روز در حال تعالی، پیشرفت و ترقی است. اگر من در این مورد سهم کوچکی داشته ام برایم باعث افتخار و سربلندی است.»

ناصر ملک مطیعی در پایان صحبت‌هایش ضمن تشکر از علی زندوکیلی برای قراردادن چنین فرصتی به وی گفت: «درست نمی‌دانم چه کسانی در سالن حضور دارند اما از تمامی دست اندکاران فیلم و سینما تشکر می‌کنم. من اولین شبی است که به کنسرت آمده ام و افتخار می‌کنم. من برای نسل قدیم هستم و هروقت یادی از گذشته می‌شود و نمایی از گذشته جلوی چشمانمان ظاهر می‌شود ما را دگرگون می‌کند و هروقت اوقاتمان تلخ می‌شود به کوچه هایی که به دنیا آمدیم و آن خانه ها سر می زنیم و خوشحال می شویم. امشب با اجرای این ترانه ها، یادی کنیم از مردم اول تئاتر (جمشید شیبانی) رفیق مان که دیگر در بین ما نیست. نمی‌دانم خوشحالیم را چگونه ابراز کنم،به جز از عشق که اسباب سرافرازی بود، هر چه دیدیم و شنیدیم همه بازی بود.

پس از صحبت های ناصر ملک مطیعی، زندوکیل، « محمد رحمانیان » کارگردان تئاتر را معرفی کرد که به گفته وی « یادی به رنگ امروز » را ایشان رقم زدند و پس از اجرای قطعه « گلنار» و همخوانی حضار، زندوکیل مهمان دیگر خود، همایون آواز ایران « همایون شجریان » را معرفی کرد.

« ناردونه » قطعه ی بعدی بود که اجرا شد و زندوکیل در شب تولد مادرش به وی تقدیم کرد و در ادامه  قطعات « تار و رباب » و « غروب کوهستان » به اجرا درآمد تا نوبت به اجرای قطعه ی « فریاد» برسد.

" بیا که مرا با تو ماجرایی هست " زند وکیلی پس از خواندن قسمت پایانی قطعه «فریاد» به معرفی « اشکان خطیبی » ، « حبیب رضایی » ، « رضا تاجبخش » پرداخت. قطعه ی محبوب « به سوی تو » با همخوانی حضار اجرا شد و سپس اعضای ارکستر سالن را ترک کردند تا « سامان احتشامی » بر روی استیج حاضر شود و قطعه ی « رفتی » اجرا شود قطعه ای که بهترین خاطره ها را برای اهالی تئاتر ترانه های قدیمی رقم زده بود.

زندوکیل پیش از اجرای قطعه خاطره انگیر « رفتی » به حضور « حسین معینی کرمانشاهی » و « رضا خرم » فرزندان « رحیم معینی کرمانشاهی » ترانه سرا و « همایون خرم» آهنگساز این اثر اشاره کرد و گفت که فرزند معینی کرمانشاهی پیش از اجرا ترانه اصلی کار را در اختیار وی قرار داده است و امشب این قطعه به صورت کامل اجرا می شود.

زندوکیلی که در این شب مهمانان زیادی را میزبان بود از حضور « هنگامه قاضیانی » ، « نیوشا ضیغمی » ، « محمد بحرانی » ، « احسان کرمی »، « نیما کرمی » ، « لاله اسکندری » و « کاوه آفاق » خبر داد و گفت : امشب اعضای گروهی اینجا حضور دارند که من چندسالی را با آن‌ها دنگ بودم و سپس اعضای گروه موسیقی « دنگ شو » را معرفی کرد.

پس از معرفی مهمانان برنامه، زندوکیلی به اجرای قطعه ی « فقط دعا کن » با ترانه ای از « یاحا کاشانی » پرداخت و نمایش تصاویری از تهران قدیم آغازگر قطعه «شب های تهران» بود.

« سیه مو » دیگر قطعه اجرای این برنامه بود که پس از آن زندوکیلی ارکستر خود را معرفی کرد و از برادر خود « محمد زندوکیلی » نیز دعوت کرد تا برای اجرای قطعه ی  « ای ایران » وی را همراه یکند این قطعه که سرود ای ایران را با بخش هایی از اشعار تمامی قومیت های ایران و با لهجه های خود همراه داشت با استقبال فراوان از سوی مخاطبین روبه رو شد و در ادامه نوبت به قطعه « بهار دلنشین » رسید. قطعه ای که اتفاق خوبی را در تئاتر ترانه های قدیمی با اجرای « احسان کرمی » ، « اشکان خطیبی » و « علی زندوکیلی » رقم زده بود و زندوکیلی این قطعه را به رحمانیان کارگردان این تئاتر تقدیم کرد و از اشکان خطیبی و احسان کرمی دعوت کرد تا همانطور که رحمانیان دوست دارد این قطعه را اجرا کنند.

اجرای بهاردلنشین توانست در شب یادی به رنگ امروز نیز اتفاق خوبی را رقم بزند و اجرای مجدد قطعه «سیه مو» با همراهی محمد زندوکیلی حسن ختام این اجرا بود.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : مریم رفایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه