ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

دریانوردان لیان سوار بر کشتی تالار وحدت /  کنسرت بعدی برج میلاد

ریتم نو : گروه موسیقی لیان به سرپرستی محسن شریفیان دو شب گذشته در تهران روی صحنه رفت تا برای ساعتی تالار وحدت حال و هوای جنوب ایران را به خود بگیرد.

Lian-band-music-Ritmeno (10)


دریانوردان لیان سوار بر کشتی تالار وحدت /  کنسرت بعدی برج میلاد


 

با توجه به اجراهای موفق گذشته‌ی این گروه از چند روز مانده به اجرا تمام بلیت‌ها به فروش رسیده بود و تالار وحدت دو شب کم‌سابقه را تجربه کرد.

بچه‌های دریا آخرین اجرایشان را با رقص و سازوآواز طوفانی شروع کردند و دکور اجرای لیان شبیه به یک قایق بادی طراحی‌شده بود. شب گذشته در تالار وحدت، ماه کامل بود و دریانوردان لیان در این جزر و مد که اشتیاق و احساس در هوادارانشان موج می‌زد از همان ابتدا تور خود را پهن کردند و تشویق و همراهی تک‌تک حاضرین را صید کردند.

بعد از اجرای اولین قطعه محسن شریفیان گروه زاریا را دعوت کرد تا برای اجرای قطعه بعد را در کنار اعضای لیان قرار بگیرند و گفت : این از سورپرایزهای برنامه است و لیان هیچ‌وقت برای تبلیغ کنسرت‌هایش روی این سورپرایزهای مانور نداده است,  ما همیشه عاشقانه این برنامه‌ها را آماده می‌کنیم که شما بازهم بیایید و لذت ببرید.

بعد از اجرای دومین قطعه به همراهی گروه زاریا محسن شریفیان از تلفیق موسیقی جنوبی با موسیقی‌های آذری و لری هم خبر داد که هواداران را نسبت به ادامه‌ی اجرا مشتاق‌تر کرد.

همراهی دوباره رقص و آواز قطعه سوم را دیدنی و شنیدنی کرده بود. سومین قطعه که اجرا شد از اعضای گروه زاریا فقط حمزه مقدم روی صحنه ماند و تمام توجه‌ها را به جلب خودش کرده بود.محسن شریفیان بعدازاین اجرا گفت: رقص‌های بومی در سراسر ایران نشان‌دهنده‌ی اتحاد و هماهنگی می‌باشد و این رقص از مسائلی است که به‌اشتباه مخالفت می‌کنیم اما اگر این‌ها وجود نداشته باشد چه باید کرد؟

قطعه اجرایی بعد از قطعات محبوب موسیقی جنوب بود که باعث همراهی بی‌سابقه تماشاگران لیان بود ، حمزه مقدم در این قطعه به طرزی غیرقابل‌باور ساز می‌زد و تمام حاضرین بهت‌زده و سراسر اشتیاق تماشاگر هنرنمایی او بودند. در بخش‌های پایانی این قطعه لیانی ها دور محسن شریفیان حلقه زدند و گرد ناخدای خود با سازوآواز می‌چرخیدند ، محسن شریفیان هم با خورشید روی لباسش شب گذشته ناخدا خورشید لیانی ها شده بود ، حمزه مقدم بعد از همراهی اعضای لیان در اجرای این قطعه به دعوت محسن شریفیان قطعه‌ای را خواند که در سبک موسیقی رپ بود و با استقبال زیادی همراه شد.

شریفیان هم بعد از اجرای او که فرصتی بود برای استراحت اعضای گروهش گفت : تمام سبک‌ها برای ما قابل‌احترام است. او سپس به معرفی میهمانان برنامه پرداخت که بهروز بقایی ، احسان عبدی پور ، مهتاب کرامتی ، رضا یزدانی ، احسان حق‌شناس ، نیلوفر نیک‌خواه و محسن بنگر از مهمانان این برنامه بودند.

ازدحام جمعیت هنرمندان و هنردوستان زیادی را مجبور کرده بود که لیان را ایستاده تماشا کنند که در این میان باید به فرهاد خزری یکی از اعضای گروه موفق آوازی تهران (وکاپلا) اشاره کرد.

پنجمین قطعه اجرایی خیام خوانی لیان بود با همراهی رقصی تماشایی. گروه لیان که در اجرایش آنتراک نداده بود در بین قطعه‌ها نیاز به یک استراحت داشت و به همین منظور برای دقایقی یکی از اعضا چند خاطره‌ی زیبای بوشهری تعریف کرد.

ششمین قطعه که اجرا شد محسن شریفیان تشکر کرد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای مراد خانی و همه‌ی متصدیان برنامه امشب.

او از برگزاری یک کنسرت در سالن همایش‌های برج میلاد خبر داد و گفت : البته مرکز همایش‌ها با خود برج میلاد تفاوت دارد و من همیشه گفتم ، مسئولین برج میلاد بدون توجه به قوانین ارشاد از خودشان قوانینی وضع می‌کنند که به لیان اجازه‌ی اجرا نمی‌دهند.

در ادامه‌ی اجرای امشب اعضای گروه زاریا برای دومین بار روی صحنه آمدند و موسیقی این گروه به‌قدری شنیدنی بود که محسن شریفیان هم به رقص درآورد.

اعضای گروه زاریا آقایان حمزه مقدم , میلاد فیهانی , توفیق مقدم و خانم ناهید مقدم بودند.

محسن شریفیان از خبرنگاران حاضر در سالن تشکر کرد و سپس از دخترش لیانا شریفیان دعوت کرد به روی صحنه بیاید و در خصوص نقش زنان در موسیقی جنوب ایران گفت : زن‌ها در موسیقی جنوب ایران نقشی بسیار مهم و محوری دارند و شما نمونه آن را در تیتراژ سریال مختارنامه دیدید ، اولین تک‌خوانی زن‌ها که بسیار موفق بود.

بعدازاین توضیحات لیانا شریفیان ساز پدرش را در دست گرفت و با هم‌نوازی ناهید مقدم قطعه‌ای را اجرا کردند که بسیار شنیدنی بود و با استقبال زیادی همراه شد.

سپس گروه زاریا از صحنه بیرون رفت و لیان با تک‌نوازی آغازین سرپرست خود آخرین قطعه کنسرت امشب را اجرا کرد ، حضور ساز عود در این قطعه جلوه‌ای زیبا به آن بخشید و صدای گوش‌نواز آن بدرقه‌ی راه تمام تماشاگران شد.

محسن شریفیان با معرفی اعضای لیان در بین تشویق‌های فراوان صحنه‌ی تالار وحدت را ترک کرد و دومین و آخرین اجرای شهریورماه لیان در تهران بسیار خاطره‌انگیز به پایان رسید.

برای مشاهده عکس های امین رجبی از این اجرا کلیک نمایید.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : حامد سلگی

 

 

 

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه