ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

«در خانه بی مرز» به استانبول رسید

همان‌طور که گروه رستاک در رسانه‌ها اعلام کرده بود ، روز گذشته دومین قطعه از پروژه «در خانه بی مرز» را منتشر کرد.

به گزارش ریتم نو،این گروه ایرانی همزمان با جشن سال نو میلادی آهنگی ترکیه‌ای را منتشر کرده است که اغلب جوانان دهه های شصت، هفتاد و حتی هشتاد ایرانی با آن خاطره دارند.
در نخستین لحظات آغازین سال 2020 میلادی، قطعه «کارا اوزوم حابسی» که جدیدترین اثر گروه موسیقی رستاک است، برای فروش قانونی در داخل ایران به صورت انحصاری بر روی سایت «بیپ تونز» قرار گرفت و البته برای مخاطبان خارج از ایران تهیه این اثر از طریق پلتفرم های مشابه خارجی مانند آیتیونز، آمازون، اسپاتیفای و ... قابل دسترسی و تهیه است.
طبق وعده‌ گروه رستاک به مخاطبانش، به نظر می رسد هر ۲۰ روز یکی از قسمت‌های پروژه بزرگ «در خانه بی مرز» منتشر شود، تا به این‌جا رستاکی‌ها بدقول نشده‌اند با این وجود پیش بینی می شود انتشار سومین قطعه از این روند پیروی نکند و با تاخیری یک هفته ایی در زمان نشر(تقارن با ایام سوگواری فاطمیه) مواجه شود.
و اما قطعه حاضر که «کارا اوزوم حابسی» نام دارد به زبان ترکی استانبولی خوانده شده و بر اساس یکی از ملودی‌های قدیمی ترکیه‌ای تنظیم شده است. این آهنگ با وجود ترکیه‌ای بودنش برای حافظه ی موسیقیایی ایرانیان کاملا آشناست چرا که خوانندگان معروف استانبولی هم در سال‌های نه چندان دور آن را بازخوانی کرده‌اند. در واقع می‌توان گفت که «کارا اوزوم حابسی» نه تنها برای مردمان ترکیه‌ بلکه برای اکثر ایرانیان قطعه‌ای نوستالژیک به حساب می‌آید، صد البته که اجرای آن توسط یک گروه حرفه‌ای و محبوب ایرانی رنگ و بویی متفاوت به آن بخشیده است. ظاهرا رستاک،ضمن حفظ هویت اصلی این قطعه، تعمدی در استفاده از سازها و اتمسفر موسیقی ایرانی داشته است و این تلفیق بر جذابیت این تنظیم دوباره افزوده است.
خواننده این اثر بهزاد مرادی است و با همراهی تمامی اعضای گروه و به سرپرستی سیامک سپهری، مراحل تولید را سپری کرده است‌.
لازم به ذکر است «برند محصولات تست» با هدف حمایت از فرهنگ و موسیقی ایرانی، اسپانسرینگ این قطعه از مجموعه «در خانه بی مرز» را بر عهده داشته است.

«در خانه بی مرز» به استانبول رسید

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه