ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
گفتگو با نوازنده مطرح سازهای کوبه‌ای:

اشکان پورفرخی: علی یاسینی فقط خواننده نیست

اشکان پورفرخی درباره همکاری با ارکستر علی یاسینی به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای گفت: علی یاسینی صرفا یک خواننده نیست، بلکه بسیار موزیسین عالی و نوازنده بسیار خوب ساز گیتار و پیانو است.
به گزارش خبرنگار ریتم نو، اشکان پورفرخی نوازنده سازهای کوبه‌ای و از اعضای ارکستر علی یاسینی در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمده و در عرصه موسیقی پاپ‌ با خوانندگانی همچون مهدی مقدم، حمید حامی، علیرضا طلیسچی، هژیر مهر افروز، امید حاجیلی و حمید هیراد همکاری کرده  است.
پدر اشکان پورفرخی از خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی‌ست که پیش از انقلاب در ارکستر رادیو و ارکستر ملی ایران با بزرگانی همچون علي تجويدي مجيد وفادار استاد وزيری و ... همكاری داشته و خود پورفرخی نیز فعالیت جدیش در عرصه موسیقی را از سال 1381 و با ساز دف شروع کرده است.
پورفرخی که از متدهای استادان بیژن کامکار و مسعود حبیبی بهره برده است درباره شروع فعالیت‌های خود با ساز دف توضیح داد: همکاری‌هایی با گروه‌هایی چون لیان به سرپرستی محسن شریفیان، تنبور نوازان ژنور، تخت جمشید با تنظیم پدرام درخشانی و خوانندگی بیژن کامکار و رهبری مسعود حبیبی، وکاپلا به سرپرستی میلاد عمرانلو، میراث و دیگر گروهای موسیقی داشتم و ضبط‌های گوناگونی را انجام داده‌ام.
این نوازنده که در سال 84 شروع به فراگیری لاتین پرکاشن کرده است، گفت: در مسیر یادگیری و فعالیت در این عرصه همایون نصیری همچون برادر و استاد تا به امروز به من کمک‌های بسیاری کرده است و بسیار خوشحالم که موسیقی و ساز کوبه‌ای را با موسیقی و ریتم‌های غنی ایرانی آغاز کردم.
وی با اشاره به علاقه خود به فعالیت در عرصه موسیقی به عنوان نوازنده کوبه‌ای بیان کرد: هیچ‌گاه دوست نداشتم صرفا به عنوان نوازنده دف و یا پرکاشن شناخته و فعالیت کنم. از طرفی ریتم‌های موسیقی ایرانی بسیار غنی است و یک نوازنده سازهای کوبه.ای باید موسیقی کشورمان را بشناسد چراکه موسیقی سراسر ایران حرفی برای گفتن دارد. ما پر از گنجینه هستیم اما متاسفانه خیلی وقت‌ها قدر موسیقی فولکلور کشورمان را نمی‌دانیم.
پورفرخی که خود را محدود به یک سبک خاص موسیقی نمی‌داند و هنوز درحال پژوهش درباره سبک‌های گوناگون موسیقی است، درباره ساز پرکاشن توضیح داد: وقتی به شخصی پركاشنيست می‌گوییم يعنی آن شخص نوازنده سازهای كوبه‌ای است به عنوان مثال تمبک هم يک نوع پركاشن است در دسته پرشين پركاشن و نوازنده‌اش تمبک پلير نامیده می‌شود همچنین كونگا یک نوع پركاشن در دسته لاتين پركاشن است و به نوازنده‌اش كونگا پلير می‌گویند.
 
اشکان پورفرخی: علی یاسینی فقط خواننده نیست
 
وی که نخستین اجرایش را در سن 15 سالگی در یک برنامه ارگانی در وزارت کشور تجربه کرده است درباره همکاری دو ساله خود با امید حاجیلی در سال‌های اخیر، گفت: یکی از بهترین دوران فعالیت من بدون شک همکاری با گروه «حاجیلیتو» بوده و در این مدت تجربه‌های زیادی به دست آوردم و خاطرات تورهای کنسرت گوناگونی که طی این دو سال با این گروه موسیقی داشتم برایم لذت بخش بوده و هست. همچنان دوستی من و امید حاجیلی پابرجاست و برای گروه بی‌نظیرش بهترین آرزوها را دارم.
پورفرخی که هم اکنون در ارکستر علی یاسینی به عنوان نوازنده حضور دارد بیان کرد: علی یاسینی صرفا یک خواننده نیست، بلکه بسیار موزیسین عالی و نوازنده بسیار خوب ساز گیتار و پیانو است و همانطور که مطلع هستید آهنگسازی و ترانه تمامی کارهایش را هم خودش برعهده دارد.همچنین می‌توان گفت؛ او یک تنظیم کننده فوق العاده نیز هست و قطعا کار کردن در کنار چنین خواننده‌ای لذت بخش است. و باید بگویم؛ اعضای ارکستر یاسینی همگی از بهترین نوازندگان موسیقی هستند.
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه