ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸

ارکستر پارسوآ با دو خواننده به صحنه می‌رود

کنسرت ارکستر پارسوآ به خوانندگی نوید نوروزی و مهدی عطایی در تالار رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش ریتم نو، ارکستر «پارسوآ» به رهبری احمد مقدسی زاده و با خوانندگی نوید نوروزی و مهدی عطایی، پانزدهم دی 1398 در تالار رودکی به صحنه می‌رود.
این ارکستر از حدود ۴۰ نوازنده سازهای زهی، بادی چوبی، کوبه‌ای و سازهای ایرانی تشکیل شده است.
این اجرا شامل چند قطعه‌ی بی‌کلام و چند قطعه‌یِ همراه با آواز است. «سبکبال» از حسین دهلوی، «پرواز» برای قانون و ارکستر از بهزاد عبدی و «رقص با باران» برای قیچک و ارکستر اثر بهزاد عبدی، قطعه‌های بی‌کلام این کنسرت هستند.
آثاری که در این کنسرت با آواز همراه هستند عبارتند از: «به نگاهم بنگر» اثری از پرویز یاحقی با شعر بیژن ترقی و تنظیم شهرام توکلی، «به یاد صیاد» آهنگساز جواد لشگری، تنظیم کننده مرتضی حنانه و شعر نیر سینا، «قرارم باش» آهنگ و تنظیم شهرام توکلی با شعری از سهیل محمودی، «بمان در خیالم» آهنگ و تنظیم احمد مقدسی زاده با شعری از شیرین خسروی، «ای بهار من» آهنگساز علی تجویدی با شعری از منیره طاها و تنظیم علی اکبر قربانی، «عاشق مشو» آهنگساز محمود ذوالفنون و تنظیم مهدی پناهی با شعری از رضا ثابتی، «برف پیری» آهنگساز جواد لشگری، تنظیم احمد مقدسی زاده با شعری از رحیم معینی کرمانشاهی.
نوید نوروزی خواننده‌ای است که در اجرای پیش‌رو در کنار ارکستر «پارسوآ» به صحنه می‌رود. او از 13 سالگی آموزش آواز را نزد استاد علی‌اصغر شاهزیدی آغاز و از همان زمان نواختن تنبک، تار و سه‌تار را دنبال کرد. رشته تحصیلی نوروزی فلسفه است و فوق لیسانسش را در اُتاوا یونیورسیتی، دانشگاه سینت پُل گرفته است.
نوروزی اردیبهشت امسال خواننده گروه خُنیاگران مهر بود که در سویس به اجرای برنامه پرداختند. او همچنین فروردین‌ماه با ارکستر سازهای ملی به رهبری علی‌اکبر قربانی در بوستان آب و آتش اجرای خیابانی داشت.
نوید نوروزی هم‌اکنون در حال آماده‌سازی آلبومی براساس ساخته‌های جواد لشگری است که به زودی روانه بازار موسیقی خواهد شد.
ارکستر «پارسوآ» با هدف اعتلای موسیقی ایران و بدون حمایت‌های دولتی در دی ماه 1397 فعالیت رسمی خود را با اجرا در جشنواره موسیقی فجر البرز آغاز کرد. اجرای پانزدهم دی آغاز فصل جدیدی در کارِ ارکستر «پارسوآ» است.
موسسه فرهنگی و هنری دنگ‌دنگ کوبان برگزاری کنسرت پارسوآ را برعهده دارد. علاقه‌مندان برای حضور در این کنسرت و تهیه بلیت، می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
ارکستر پارسوآ با دو خواننده به صحنه می‌رود

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه