ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

دومین جشنواره موسیقی صبا در ایستگاه آخر

دومین جشنواره موسیقی صبا در بخش غیررقابتی روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه با اجرای کنسرت دلبر حکیم آوا، پیانیست برجسته‌ تاجیکی-روسی بعد از گذشت دو هفته به کار خود پایان داد.
به گزارش ریتم نو، بخش دوم این جشنواره از روز دوشنبه ۱۱ آذرماه با برگزاری مسترکلاس‌ و اجرای کنسرت همراه بود و آخرین برنامه اجرای این فستیوال با رسیتال پیانو حکیم‌آوا در تالار رودکی همراه بود.
در این کنسرت قطعاتی از باخ، فرانتس لیست، فردریک شوپن، موختار اشرفی و هم‌چنین از ساخته‌های حکیم‌آوا اجرا شد.
از حواشی این برنامه می‌توان به این مسئله اشاره کرد که در ابتدای رسیتال به درخواست حکیم‌آوا جای ساز برای صدادهی بهتر تغییر پیدا کرده و همین مسئله باعث اعتراض تماشاچیان شد که در نهایت با توضیحات پوریا رمضانیان دبیر جشنواره و اجرای استادانه‌ حکیم آوا اجرا با تشویق و رضایت حضار به پایان رسید.
فوزیه مجد، محمدسعید شریفیان، رافائل میناسکانیان، آرپینه ایسرائیلیان، فریماه قوام‌صدری، آذین موحد، آروین صداقت‌کیش، و کامران افشار مهاجر، مهمانان ویژه‌ی این برنامه بودند.
 
دومین جشنواره موسیقی صبا در ایستگاه آخر
 
دومین دوره جشنواره‌ موسیقی صبا در نیمه اول آذرماه در دو بخش رقابتی و غیررقابتی به دبیری پوریا رمضانیان به سرپرستی دانشگاه هنر تهران و همکاری بنیاد رودکی و انجمن موسیقی برگزار گردید. سالن‌های مجموعه‌ بنیاد رودکی، حوزه‌ هنری، موزه ‌موسیقی، و سالن پژوهشکده‌ دانشگاه هنر و آمفی‌تئاتر دانشکده‌ موسیقی دانشگاه هنر میزبان جشنواره‌ موسیقی صبا بودند.
 
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه