ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸
پیوند موسیقی ایرانی و پاپ

ادای احترام به استاد شهریار در کنسرت هیراد

حمید هیراد شب گذشته در برج میلاد طی دو سانس کنسرتی را برگزار کرد که شاید مهمترین بخشش، ادای احترام به زنده‌یاد محمدحسین شهریار شاعر پرآوازه کشورمان بود.
به گزارش ریتم نو، کنسرت حمید هیراد خواننده موسیقی پاپ، شب گذشته یکشنبه سوم آذر 1398 طی دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. با اینکه در یک هفته‌ی اخیر مشکلاتی در اتصال اینترنت وجود داشت و روند خرید بلیت‌های کنسرت اندکی مختل شده بود، اما در دو سانس برگزاری کنسرت هیراد، تقریبا صندلی خالی در سالن وجود نداشت.
 
ادای احترام به استاد شهریار در کنسرت هیراد
 
کنسرت هیراد با قطعه‌ی «بی‌تاب» آغاز شد. این قطعه در مایه‌هایی نزدیک به «همایون» و «شوشتری» ساخته شده است و قطعه‌ی نخستینِ کنسرت هیراد بود.
در ادامه قطعه‌ی «معشوقه» در فضایی نزدیک به «دشتی» اجرا شد. هیراد در ادامه «عشق» را خواند.
«گفتم بمان» نام قطعه‌ای است که چندی پیش با صدای هیراد منتشر شد. هیراد در بخش‌هایی از شعر این قطعه، سروده‌ای از استاد محمدحسین شهریار را تضمین کرده کرده است. این خواننده در کنسرت شب گذشته، پیش از خواندن این قطعه از تمام تماشاگرانِ حاضر در مرکز همایش‌های برج میلاد خواست تا برخیزند و به احترام زنده‌یاد استاد شهریار دست بزنند.
ادای احترام به پیشکسوتان و بزرگان هنر ایران، اتفاقی است که در کنسرت‌های موسیقی پاپ کمتر رخ می‌دهد. اما این بار شاهد بودیم که حمید هیراد به یکی از بزرگترین شاعران معاصر ایران در کنسرتش، ادای احترام کرد.
در این بخش از اجرا نوبت به معرفی چند تن از مهمانان ویژه‌ی کنسرت رسید؛ عبدالجبار کاکایی، سروش جمشیدی و شبنم قلی‌خانی در این بخش معرفی و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند.
«مستم کن» قطعه‌ی بعدی این کنسرت بود که این قطعه هم در مایه‌ای نزدیک به «شوشتری» و «همایون» ساخته شده است.
هیراد در ادامه قطعه‌ی «خدا» را خواند. این قطعه هم فضایی در «دشتی» با نزدیکی به موسیقی کلاسیک دارد. «نیمه جان» هم قطعه‌ی بعدی این کنسرت بود.
نکته‌ی مهم در موسیقی حمید هیراد، نزدیکیِ موسیقی ایرانی با موسیقی پاپ است. در فضای قطعه‌های حمید هیراد، از نغمه‌های موسیقی دستگاهی ایران بهره گرفته شده است. به عبارتی دیگر، هیراد تلاش می‌کند تا میان موسیقی دستگاهی ایران و موسیقی پاپ، پُلی ایجاد کند و تا کنون هم در این کار موفق بوده است.
«یار» و انفرادی قطعه‌های بعدی این کنسرت بودند.
هیراد درباره قطعه‌ی انفرادی گفت: «چندی پیش یکی از هودارانم کامنتی نوشته بود که مضمونش را برایتان نقل می‌کنم. او نوشته بود؛ کاش تمام قطعه‌های کنسرتت «انفرادی» باشد.»
«دلارام»، «بارون» و «هل‌هله»، «ماه من»، «دیوانه شهر»، «یار»، «شوخیه مگه»، «رسوایی» و چند قطعه‌ی دیگر هم در این کنسرت اجرا شد.
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه