ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

کنسرت نمایش من و ما در تالار وحدت به روی صحنه رفت

کنسرت نمایش "من و ما" با اجرای آلبوم "اینجا چراغی روشن است" شب گذشته ۳ آذرماه و با حضور اهالی موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش ریتم نو، در اجرای کنسرت شب گذشته ی رادها که ارکسترش را ساز‌های کوبه‌ای تشکیل می‌دادند از آفرینش و خلقت انسان آغاز و به بازگشت آدمی به سوی خدا نیز ختم می‌شد.
«آفرینش»، «یارتویی (پیدایش)»، «حیات (هیچ مگو)» و «خویستن (من و ما» تشکیل دهنده بخش نخست این گروه موسیقی بود. البته تمامی قطعات به شکل کنسرت نمایش نبود؛ آثاری چون، «سرنوشت»، «ضربی»، «جدال»، «سواران (برداشتی از قطعه سواران دشت امید ساخته حسین علیزاده»، بدون اجرای نمایش و بی کلام اجرا شدند.
بخش دوم اجرا وارد بخش جدی و مهم زندگی انسان و مولوی می‌شد. زمانی که مفاهیمی چون، عبادت و بندگی، و مرگ معنا پیدا می‌کند. آغازگر بخش دوم از کنسرت رادها، قطعه «سواران» بود. در ادامه «شراب شوق (حیرانی)، «خروش»، «سروخرامان»، «جرس» و «ای عاشقان (عروج)» زندگی پرتلاطم مولوی را روایت کردند. البته کنسرت گروه راد‌ها به بیان ۱۳ روایت از زندگی مولوی ختم نشد؛ پایان بخش کنسرت، اثر «فردوس» با شعری از فردوسی بود که مجید یگانه راد سرپرست گروه آن را به تمامی ایرانیان تقدیم کرد.
اعضای ارکستر را حدود ۴۰ نوازنده تشکیل می‌دادند که بخش قابل توجهی از آن‌ها کودک و نوجوان بودند. نوازندگان از نکات قابل توجه کنسرت رادها، بکارگیری از ظرفیت‌های متعدد ساز‌های کوبه‌ای بود. تک نوازی، دو نوازی، چند نوازی ساز‌ها دربخش‌های متعددی اجرا می‌شد. در بخشی از قسمت‌های قطعات بی کلام، ساز‌ها نه کنار هم بلکه جدا از یکدیگر در پاسخ به هم نواخته می‌شدند و به نوعی دیالوگ میان ساز‌ها برقرار می‌شد. بیش از هر چیزی در این اجرا، فضای خانقاه‌ها حاکم بود. گروه نمایش هم ترکیبی از سیاهی و سفیدی روح انسان در جدال با یکدیگر بودند، جدالی که تا پایان زندگی انسان ادامه دارد.
مرتضی و مجید یگانه راد (سرپرست - تنظیم کننده و نوازنده سازهای کوبه ای گروه موسیقی), سوگند عباسی (طراح-نویسنده-همخوان و کارگردان گروه نمایش جرس), نسرین بابایی(دف), عاطفه عسگری(تمبک-بندیر-همخوان), آیدا صاحبی(همخوان), فرشته شمس(همخوان), مجتبی حسینی(دف و سازهای کوبه ای), عماد والهی(تمبک و بندیر), سحر شکرآبی(دف), سوگند هاتف(دف), سارا جانثاری(دف), سارا صمیمی(تمبک), مرضیه مسعودی(دف), هنگامه نظر آهاری(تمبک), صبا جعفری(دف), بهزاد نباتی پور(تمبک), آوا گنجه ای(تمبک), سهیلا حسنی(دف), سمیه رهنما (تمبک), کسری حسینی(بندیر و کوبه ای), ویدا آبادیان (تمبک), امیر حسین نعیمی(تمبک), مائده شفیعی(دف و سازهای کوبه ای), بهار محمدی(دف و سازهای کوبه ای), رضا اسدالهی (کاخن و ناقارا), سولماز نیک گو(دف), بیتا حجتی(تمبک و بندیر), محمد راحمی(تمبک و بندیر), بیتا صادقی آذر(تمبک و بندیر), هلیا یگانه راد(تمبک و بندیر), پویا حنانیان(دهل و سازهای کوبه ای), فرزان پیمان(دمام), راضیه عباسی(تمبک), الناز خسروی(دف), لیلا یازرلو(دف), ریحانه بغدادی(دف), سبا جدیدی(تمبک), محمد واحدی(تمبک), نوا محمدی(تمبک), روشا روضاتی(تمبک), سارا روستایی(تمبک), نمایشگران: آرش لشگری - ویدا یار احمدی - سجاد شفیعی - شیرین عزیززاده - مهسان مقیمی نیا - میلاد عیسایی - مریم نجفی و هلنا یگانه راد اعضای این گروه موسیقی را تشکیل می دهند.
لازم بذکر است گروه موسیقی رادها قرار بود این اجرا را ۴ آذرماه نیز به روی صحنه ببرد، اما به دلیل محدودیت اخیر در اینترنت و همچنین توقف بلیت فروشی, اجرای دوم لغو و به زمان دیگری موکول شد.
ضمنا با اعلام مجید یگانه راد (سرپرست) این گروه موسیقی در تدارک برگزاری تور کنسرت در شهرهای مختلف ایران است که بزودی جزئیات آن در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه