ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸

انتشار «عصیان سلیمان» در بازار موسیقی کشور

کتاب «عصیان سلیمان» اثری از نوا عارف توسط نشر طيهور در بازار موسیقی کشور منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرقت، آلبوم موسیقی این اثر نیز به زودی شنیدنی خواهد شد.
به گزارش ریتم نو، نوا عارف بازیگر و نویسنده کتاب و آلبوم «عصیان سلیمان»  با اعلام اینکه نگارش این  اثر سه سال به طول انجامیده و پروسه ساخت موسیقی آلبوم صوتی آن از پاییز سال ۹۷ آغاز شده است، گفت: کتاب «عصیان سلیمان» یک کتاب شعر سپید با تم عرفانی فلسفیست که به ماهیت وجودی انسان و پرسش و پاسخ سه شخصیت در مضامین عرفانی و فلسفی پرداخته و آن ‌را در نه فصل با مؤلفه‌های فلکی و با حال و هوای نجومی درآمیخته است.
عارف درباره نگارش این کتاب عنوان کرد: نگارش این کتاب سه سال به طول انجامید و پروسه ساخت موسیقی آلبوم صوتی آن از پاییز سال ۹۷ در استودیو مصباح قمصری و استودیو سیماهنگ آغاز شد، برای هر فصل از کتاب با توجه به موسیقی فلک مورد نظر آهنگ جداگانه‌ای ساخته شد تا یادآور خصلت و مزاج آن فلک باشد و سازهای انتخاب شده نیز بر این امر دلالت دارند. با توجه به حساسیتم به عنوان منجم روی این اثر موسیقیایی در کلام و موسیقی، رعایت این امر کاملا مشهود است.
وی ادامه داد: این اثر صوتی با صدای سه شخصیت مختلف ضبط شده است که صداپیشگی آن‌ها را محمدرضا آقاخانی بازیگر و استاد فلسفه هنر، بنده و علی رضوی برعهده داشته‌اند.
نوا عارف در پایان صحبت هایش با ذکر این نکته که اهميت موسيقي بر كلام و ادبيات شعر گونه غير قابل انكار است، خاطرنشان کرد: يكي از دلايل مهمي كه تصميم گرفتم براي اين كتاب آلبوم موسيقي ساخته شود، مكمل بودن موسيقي و كلمه است، کلمه عروج ارتعاش است و ارتعاش معراج عدد است و عدد، باطن حرف است و حرف ترجمان شکل؛ لذا از شکل است که ما به حروف نمادین می رسیم و راز بزرگ در اين است كه حروف مقطعه قرآن برگردان همان ارتعاشات والاي خلقتند، ماندگاري صوت و كلمه از آنروست كه كلمه ازلي و ابديست، نه زمان دارد و نه مكان و وقتي همين كلمه در تنزل خود موسيقي مي شود؛ زمانمند و مكانبند مي شود و هرچند موسيقي از جان برمي خيزد، اما حظ ذهنيست و مقوي روان و اهميت موسيقي بر كلام و ادبيات شعر گونه غير قابل انكار است، كما اينكه نگارش سه شخصيت حاضر در اين كتاب به گونه اي بود كه جز با موسيقي و تفكيك كلمات و اجراي آن بوسيله سه صوت متفاوت قابل تشخيص نبود و من از ابتداي نگارش اين كتاب تصميم خودم را براي صوتي كردن و درآميخته ساختنش با موسيقي گرفته بودم.
شایان ذکر است که «عصیان سلیمان»، توسط نشر طيهور راهی بازار شده و  نسخه دیجیتال این اثر از طریق سایت www.navaaref.com قابل خریداری است و برای تهیه نسخه فیزیکی و اصلی آن می توان به مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی مراجعه کرد.
 
انتشار «عصیان سلیمان» در بازار موسیقی کشور
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه