ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸
جایزه مرد سال موسیقی جهان به نوازنده نامی کمانچه اهدا شد

کیهان کلهر جایزه‌ی خود را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد

کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده برجسته کمانچه، عصر روز یکشنبه پنجم آبان ماه، جایزه برگزیده فستیوال جهانی موسیقی «وومکس» در کشور فنلاند را دریافت و آن را به استاد محمدرضا شجریان تقدیم کرد.
به گزارش ریتم نو، این مراسم به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس وومکس درحالی برگزار شد که بخشی از آن به همنوازی کیهان کلهر و اردال ارزنجان نوازنده باغلاما اختصاص داشت که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
مهارت در نوازندگی ساز کمانچه، خلق موسیقی تاثیر گذار و شناساندن موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی به علاقه‌مندان موسیقی در سراسر جهان از مولفه های هیات داوران این دوره از فستیوال جهانی وومکس برای اهدای جایزه هنرمند برگزیده سال ۲۰۱۹ به کیهان کلهر بوده است.
کیهان کلهر پس از دریافت این جایزه بیان کرد: «من واقعا از دریافت این جایزه مفتخرم و تحت تاثیر قرار گرفته‌ام. این یک دستاورد شخصی نیست، پشتوانه‌ای از خرد، تاریخ و سخت‌کوشی در آن نهفته است. من به عنوانِ نماینده‌ی جامعه‌ی موسیقی ایران در این مراسم حضور دارم و به این نمایندگی افتخار می‌کم و از طرف تمامی آنان، این جایزه را به استاد «محمدرضا شجریان» تقدیم می‌کنم که چند سالی است با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کند و ما صدای او را می‌توانیم بشنویم.»
 
کیهان کلهر جایزه‌ی خود را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد
 
جایزه وومکس که به عنوان جایزه جهانی موسیقی اکسپو شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده است. این جایزه از آغاز برای احترام و ارج نهادن به موارد برجسته موسیقی جهان در سطح بین‌المللی و با اذعان به تعالی موسیقی، اهمیت اجتماعی، موفقیت تجاری، تاثیر سیاسی و یک عمر دستاورد هنری معرفی کرده و بنیان نهاده است. هر سال نیز در ماه اکتبر همزمان با رویداد وومکس Womex (رویداد نمایشگاهی موسیقی جهان) جایزه‌ای به یک نفر که شایسته این عنوان در جهان است داده می‌شود. از سال ۲۰۰۸ جایزه وومکس برای هنرمند و برای تعالی حرفه‌ای به هنرمندان اهدا می‌شود. این جایزه سال گذشته به کوارتت زهی کرونوس از آمریکا تعلق گرفته بود.

 

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه