ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

نشست خبری آلبوم راک «دویغولار» برگزار شد

نشست خبری آلبوم دویغولار که دومین آلبوم گروه راک «کولگه» است در سالن کنفرانس مرکز همایش های بین المللی تبریز برگزار شد.
به گزارش ریتم نو، در ابتدای این مراسم فرهاد امیری (آهنگساز و ترانه سرای گروه) درباره گروه کولگه توضیح داد: گروه ما در سال ۸۴ تشکیل شده و تا الان تغییراتی از بابت ژانر، نفرات و... داشته ایم و سعی کردیم مدرن تر بشویم. گرایش کلی گروه و آلبوم های ما نگرش اجتماعی است. 
امیری در مورد دلایل فعالیت گروه در زمینه راک گفت: دلیل اصلی این امر سلایق ذاتی عوامل گروه هست و ضمنا جای خالی این سبک از موسیقی را احساس می‌کردیم"
سپس وی منشا آفرینش تمامی قطعات آلبوم را برای حاضران توضیح داد که می‌توان به مسائل مربوط به کودکان کار، سیل زدگان و... اشاره کرد. آهنگساز گروه کولگه در ادامه درباره آلبوم گفت: در این آلبوم قطعات عاشقانه هم داریم تا گوش مخاطب از ترانه های سنگین اجتماعی خسته نشود. ضمنا قطعه بی کلامی هم در آلبوم گنجانده ایم. گوزل پری، ایش اوشاخلاری، آل منی باغرینا، دویغولار، ایشیغی گوزلویوردون، کول کیمین، خاطیرلر کوچسی، قرارسیز قطعات این آلبوم هستند و وحید جدیری، میلاد عینی، صابر حسین بابایی، فرید علیزاده، امین مرادخانی به عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند. امید فقیه صدابرداری، میکس و مسترینگ کار را بر عهده داشته و پویا آقاخانی و میلاد عینی بر ضبط این اثر نظرات کرده اند. زحمت عکس و ویدئو های آلبوم را هم سعید الیاسی کشیده است.
 
نشست خبری آلبوم راک «دویغولار» برگزار شد
 
امیری درمورد برنامه ریزی گروه بیان کرد: "ما همیشه فعالیت میکنیم. مراحل مقدماتی آلبوم سوم را شروع کرده ایم و در سال ۹۸ حتما کنسرت خواهیم داشت"
سپس سینا صالحی خواننده و نوازنده گروه نیز اظهار کرد: از سال ۸۵ آواز رو شروع کردم، البته آشنایی بنده با موسیقی ابتدا با ساز قارمون بوده و سپس با پیانو آشنا شدم. مشکلات زیادی داشتم حتی میخواستم خوانندگی رو رها کنم و برای مدتی هم سمت خوانندگی فارسی رفتم چون احساس میکردم موسیقی با سنگین و غمگین در زبان ترکی بازخورد خوبی نمیگیرم اما آشنایی با فرهاد امیری و گروه کولگه راه های جدیدی رو پیش پای من گذاشت و احساس کردم موسیقی خوبی پیدا کرده ام که بتوان صدا را روی آن به خوبی پیاده کرد. باید دید تا کجا میتوانیم مقاومت کنیم، مخاطب جذب کنیم و مردم را با این موسیقی آشتی دهیم. سینا صالحی در جواب سوالی در مورد موسیقی و ساز های ترکی و اصیل گفت: ما موسیقی غنی و اصیلی داریم اما برای معرفی، بیان و ارائه موسیقی باید از زبان مشترکی استفاده کنیم تا برای همگان قابل درک باشد. برای مثال در فستیوال های بین المللی میتوان سازهای بومی را در کنار سازهای حدید و مدرن به کار برد.
خواننده و نوازنده گروه در مورد وضعیت موسیقی کشور توضیح داد: تغییر سلیقه و آموزش باید از خانواده ها شروع شود. هر مربی و مدرس موسیقی باید تلاش خود را بکند که شاگردانش با موسیقی خوب و غنی آشنا شوند. هر حرکت جدید با مشکلات زیادی روبرو میشود و حلال این مشکلات خود هنرمندان هستند که باید باهم همدلی و همکاری داشته باشند.
 
نشست خبری آلبوم راک «دویغولار» برگزار شد!
 
در ادامه محمدحسین درابلو، مدیر موسسه ندای طنین گفت: متاسفانه موسیقی راک و جز به حق خودشان در موسیقی ما نرسیده اند و هیچ حمایتی از این نوع موسیقی ها وجود ندارد. موسیقی راک اصالت خاصی دارد ولی ما در فهم این نوع موسیقی ها بخصوص راک ترکی مشکلات زیادی داریم. برای مثال میتوان به مشکل ادبیات اشاره کرد که مردم جامعه معنی بسیاری از کلمات ترکی را نمیدانند! همچنین ما دانشگاه و مرکز موسیقی هم نداریم. فقط یک دانشگاه موسیقی داریم آن هم در تهران. از مشکلات دیگر موسیقی شهر میتوان به این اشاره کرد که بحث موسیقی فقط تبدیل شده به برگزاری کنسرت برای خوانندگان پاپ و تهران. بیشتر موسسات اصلا گروه ها و خوانندگان بومی را نمیشناسند. در کشور های دیگر نهاد های رسمی فستیوال های بزرگ موسیقی برگزار میکنند و مردم انواع موسیقی را میشناسند و از بین آنها انتخاب میکنند ولی در ایران گویا فقط پاپ داریم. وی در مورد دلایل حمایت از گروه های بومی گفت: "حمایت میکنیم چون خودمان موزیسینیم و میدانیم گروه های بومی برای تولید یک آلبوم چه زحمتی می‌کشند
در بخش پایانی این مراسم فرهاد امیری ضمن تشکر از رسانه ها از مسئولین، صدا و سیما و رسانه ها درخواست حمایت کرد و از مردم نیز خواست تا نگاه عمیقی به موسیقی داشته باشند.
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه