ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸
برای اجرا در افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه

رستاک عازم عراق شد

گروه موسیقی «رستاک» برای اجرای برنامه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه به این شهر سفر کرده است.
به گزارش ریتم نو، اعضای گروه رستاک بامداد روز گذشته جهت حضور در مراسم گشایش چهارمین دوره این فستیوال عازم کشور عراق شدند.
به گزارش سایت رسمی این جشنواره شهر سلیمانیه از روز سه شنبه نهم مهرماه (اول اکتبر) تا دوشنبه ۱۵ مهر (هفتم اکتبر) میزبان هنرمندان و علاقمندان به سینما خواهد بود. به همین جهت هنرمندان بسیاری از سراسر جهان برای شرکت در بخش های رقابتی و همچنین داوری فستیوال به این شهر کردنشین سفر کرده اند. از کشورمان نیز هنرمندانی در جایگاه هیئت های داوری دعوت شده اند و در بخش رقابتی نیز چندین فیلم کوتاه و بلند در فهرست شرکت کنندگان به چشم می خورد. ولی جالب تر از همه دعوت گروه «رستاک» به این جشنواره است. 
اقلیم کردستان عراق با وجود داشتن گروه های موسیقی بزرگ و معتبر بین المللی، از این گروه ایرانی دعوت کرده است تا جهت اجرا در افتتاحیه این گردهمایی مهم به هنرنمایی بپردازد. چنین دعوتی نشانگر اهمیت و کیفیت بالای گروه موسیقی «رستاک» است.
این جشنواره که چهارمین سال برگزاری  را تجربه می کند، یکی از معتبرترین فستیوال های فیلم در غرب آسیاست که در دوره های قبلی میزبان حضور موفق هنرمندان ایرانی در بخش های مختلف رقابتی بوده است. 
سال گذشته فیلم سینمایی «سه رخ» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم حاضر در جشنواره شد. مجیدمجیدی نیز با «آن سوی ابرها» جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. جایزه بهترین بازیگری نیز به نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» رسید.
مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی «رستاک» در تالار هنر سلیمانیه آغاز می شود، سپس با نمایش فیلم "sisters in arms" ساخته «کارولین فورست» (از فرانسه) این جشنواره رسما کار خود را آغاز می کند.
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه