ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

کتاب موسیقایی «تم تمبک: درآمدی بر آموزش مقدماتی تمبک» منتشر شد

کتاب موسیقایی «تم تمبک: درآمدی بر آموزش مقدماتی تمبک» به قلم فرزاد کاشی ساز، در بازار موسیقی کشور منتشر و در دسترس هنرجویان ساز تمبک قرار گرفت.
به گزارش ریتم نو، فرزاد کاشی ساز با اعلام این خبر، درباره جزئیات بیشتر کتاب گفت: «کتاب تم تمبک: درآمدی بر آموزش مقدماتی تمبک» با هدف آموزش و نهادینه‌سازی تکنیک‌ها و ریتم‌های پایه در اجرای تمبک، بر اساس نگرش استاد فقید ابوالحسن صبا، طراحی گردیده تا در کنار کتب دیگر در این سبک، چراغ راه هنرجویان باشد.
وی ادامه داد: هدف این کتاب، آن است که با حذف آگاهانه برخی تکنیک‌ها، ریتم‌ها و... مقدمات تمبک‌نوازی را به آسان‌ترین شکل فراهم آورد تا ضمن حفظ علاقه و اشتیاق هنرجویان و درگیر نکردن آن‌ها با مسائل پیچیده و گاهاً در ابتدای یادگیری کم اهمیت، مهارت و دانش تمبک‌نوازی آن‌ها را ارتقاء بخشد.
فهرست مطالب، مقدمه، سخنی با هنرجویان، ریتم‌شناسی، علائم اختصاری، معرفی قسمت‌های مختلف تمبک و تمرینات بخش‌های مختلف کتاب «تم تمبک» هستند.
قابل ذکر است فرزاد کاشی ساز نواختن تمبک را نزد سعید حسین پور بر اساس متد استاد حسین تهرانی و استاد محمد اسماعیلی از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۲ آموخت. وی سابقه اجرا و همکاری در کنسرت‌های موسیقی «گروه تمبکنوازان و سازهای کوبه ای اهواز»، کنسرت «یادمان شبی با موسیقی خوزستان»، گروه موسیقی «رندان» و... را در کارنامه هنری خود دارد.
کتاب موسیقایی «تم تمبک: درآمدی بر آموزش مقدماتی تمبک» منتشر شد
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه