ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
لئو روخاس در وزارت کشور روی صحنه رفت

هیجان اجرا در کشوری با تاریخ چندهزار ساله

لئو روخاس نوازنده قطعه معروف «چوپان تنها»، 22 مردادماه سال جاری در سالن وزارت کشور روی صحنه رفت.
هیجان اجرا در کشوری با تاریخ چندهزار سالهبه گزارش ریتم نو، این نوازنده سرشناس فلوت و پن فلوت سومین دور تمدیدی کنسرت هایش در ایران را برگزار کرد و تاکنون میزبان 30 هزار مخاطبان ایرانی بوده است.
لئو روخاس در ابتدای کنسرتش گفت: «اجرا در ایران برای من از همان ابتدا هیجان انگیز بود. هیجان اجرا در کشوری با تاریخ چندهزار ساله و مردمانی اهل موسیقی و ادبیات. دوست دارم در این کنسرت علاوه بر چشم هاو گوش هایتان که نقشی مهم در سالن دارند، قلب هایتان هم حضوری مهم داشته باشند. من از سرزمین های دور برای شما آواهایی را به هدیه آورده ام که برای درک آن ها باید قلب های شما در سالن حضوری تپنده داشته باشند.»
این نوازنده سرشناس در ادامه بیان کرد: «انتقال احساسی که دراین لحظه به حضورو استقبال مردم ایران از کنسرت هایم دارند، به زبان انگلیسی کمی برای من سخت است. امشب تصمیم گرفته ام بجای حرف زدن قطعات بیشتری برایتان اجرا کنم. قطعاتی که بیانگر احساس درونی من از اجرا در این بخش از کره زمین است.»
قطعات NATURE SPRIT ساخته شده در سال ۲۰۱۷، CIRCLE OF LIFE از آلبوم  Flying Heart منتشر شده در سال ۲۰۱۲، INTO THE WIND و SILVER MOON  و  WARRIOR OF FREEDOM و INDIAN FIRE  از آلبوم LEO ROJAS منتشر شده در سال ۲۰۱۷، AMAZING GRACE، SCARBOROUGH FAIR، DUSK، BILLIE JEAN  و BEAT IT از آلبوم  مشهور  TRILLER، موسیقی فیلم THE LAST OF MOHICANS ساخته TREVOR JONES، DER EINSAME HIRTE یا چوپان تنها ساخته JAMES LAST، ENCHAME LA COPA و BELLA CHIAO در تازه ترین کنسرت پسر خورشید به اجرا درآمدند.
مهدی قائدی، ستار همدانی، فرشید باقری،  میلاد زکی پور، محمدعلی بهمنی، عباس سجادی، علی پاکدامن (مدیرکل دیپلماسی عمومی) و ... از جمله مهمانان این کنسرت بودند.
سومین تور تمدیدی کنسرت «لئو روخاس» به همت موسسه «رنگین کمان هنر جوان» و تهیه کنندگی محمود شبیری و سپهر صاحبی در تهران روی صحنه رفت و آخرین سانس این اجرا نیز در تاریخ 25 مرداد در سالن وزارت کشور برگزار خواهد شد.

عکس: سعید گنجی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه