ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
در موزه هنرهای معاصر اصفهان

گروه کُهن "فسانه و باد" را به صحنه می‌برد

کنسرت گروه کُهن به آهنگسازی کامیار فانیان و با آواز سجاد مهربانی طی دو روز در اصفهان برگزار می‌شود.
گروه کُهن "فسانه و باد" را به صحنه می‌بردبه گزارش ریتم نو، گروه موسیقی کُهن در روزهای 13 و 14 تیر 1398 در موزه هنرهای معاصر اصفهان به صحنه می‌رود. آثار این اجرا را کامیار فانیان آهنگسازی کرده و سجاد مهربانی اجرای آوازها را برعهده دارد.
کامیار فانیان درباره جزئیات این اجرا می‌گوید: این کنسرت در کنار بخش‌های آوازی، شامل چهار تصنیف و یک پیش‌درآمد است که در دستگاه‌های همایون و ماهور نواخته می‌شوند.
نخستین قطعه‌ی این کنسرت پیش‌درآمدی با ریتم هفت‌تایی است که از قطعات نواخته شده با سرنا و نقاره در منطقه‌ی قشقایی فارس اقتباس شده است. در ادامه آوازی با شعری از سعدی اجرا می‌کنیم؛
روز وصلم قرار دیدن نیست / شب هجرانم آرمیدن نیست
وی ادامه می‌دهد: در ادامه تصنیفی اجرا می‌کنیم با عنوان «فسانه و باد» که شعرش از سروده‌های رودکی است. ریتم این قطعه ده‌تایی است. این ریتم در میان مردمان کرد و ترکمن رایج است. در ادامه قطعه‌ای اجرا می‌کنیم که عنوانش «عاشقم اما نمی‌گویم کجا» و شعرش از سروده‌های جامی است؛ این تصنیف در دستگاه همایون ساخته شده است.
تصنیف دیگری هم داریم که بر روی شعری از عراقی ساخته شده و عنوانش «به دست غم گرفتارم» است.
این کنسرت در موزه هنرهای معاصر اصفهان اجرا و به صورت تصویری ضبط می‌شود و بهانه‌ای برای تولید آلبومی تصویری با عنوان «فسانه و باد» است. این کنسرت به همت شرکت ترانه داوودی کهن برگزاری می‌شود.
به گفته‌ی فانیان حاصل این اجرا در ماه‌های آینده به صورت آلبومی تصویری با عنوان «فسانه و باد» منتشر می‌شود.
در اجرای پیش رو اعضای گروه کهن عبارتند از؛ کامیار فانیان آهنگساز و نوازنده سه‌تار، سجاد مهربانی آواز، جاوید ابراهیم‌پور نوازنده نی، سامان صادقیان نوازنده رابم و سجاد منصوری نوازنده تنبک.
کنسرت گروه موسیقی کُهن در روزهای 13 و 14 تیر 1398 از ساعت 21:00 در موزه هنرهای معاصر اصفهان به آدرس – انتهای خیابان استانداری موزه هنرهای معاصر اصفهان- برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت‌های این کنسرت با شماره‌ی 09138035080 تماس بگیرند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه