ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۸
پنجاه و دومين تمديد بدون حضور سلبریتی‌ها

اپرای حلاج پرواز همای برگزار می‌شود

پنجاه و دومين اجراي اپرای حلاج از اول مردادماه ۹۸ در محوطه حياط هنر مجموعه فرهنگی کاخ‌موزه نياوران در تهران به روی صحنه خواهد رفت و پرواز همای قصد دارد در شب‌های یک ماه به‌صورت پياپي اين اپرا را دوباره بدون استفاده از سلبریتی‌ها به اجرا دربياورد.
اپرای حلاج پرواز همای برگزار می‌شودبه گزارش ریتم نو، پرواز همای آهنگساز، خواننده و بازيگر اپرای حلاج که در طی يك سال اين اپرا را در مجموعه فرهنگی کاخ‌موزه سعدآباد و تبريز و رشت و شيراز و تالار وحدت و سالن ايرانيان به روی صحنه اجرا برده است که درباره اين اجرا می‌گوید: تلاش ما بر این بود که مردادماه امسال مجدداً اپرای حلاج را در کاخ‌موزه سعدآباد به روی صحنه ببریم اما به دلیل عدم همکاری مورد انتظار از اجرا در مجموعه سعدآباد منصرف شدیم و اپرا را در کاخ‌موزه نياوران اجرا خواهیم کرد.
او ادامه داد: امسال با هزینه و امكانات حرفه‌ای بیشتر، مجدداً اپرای حلاج را به روی صحنه خواهیم برد.
هماي اضافه كرد: تغییرات عمده این کنسرت بيشتر در بخش اجرا و فرم و حركات سماع و نمايشى همچنین استفاده از مدرن‌ترین سيستم ترى‌دى مپينگ (سه‌بعدی) و ساخت و چيدمان استیج و سکوهایی که برای مخاطبان تعبیه‌شده است خواهد بود.
چيدمانی مناسب و زيبا در نظر گرفته‌ایم که مخاطبان به‌خوبی بتوانند برنامه را مشاهده کنند. ما بدون استفاده از سلبریتی‌ها پنجاه‌ودو شب اپرای حلاج را به روی صحنه برده‌ایم و قرار است که برای ۳۰ شب دیگر نیز در نياوران در روى صحنه باشيم.
اين خواننده تأکید كرد: این اجرا با دوازده نوازنده و يك همخوان و پانزده  بازيگر و سماع گر تكرار خواهد شد،
او درباره بازيگران اين اپرا هم گفت: خواننده و بازيگر نقش اول پرواز هماى و محمدحسین صفری نقش شبلى را ایفا خواهد كرد 
اين آهنگساز درباره نحوه شکل‌گیری اين پروژه توضيح داد: سرگذشت غم‌انگیز حلاج روايت گر بخش مهمى از ساختار اجتماعى و تاريخى و فرهنگى ايران است كه پرداختن به اين سوژه برايم بيشتر از هر چيزي در دوره و روزگار امروز از اهميت برخوردار است. 
اين هنرمند در پايان گفت: یقین دارم استقبال بی‌نظیر مخاطبان تنها دلیلی است که باعث شده اجرای اپرای حلاج را مجدداً به روی صحنه ببریم.
پاشا هنجنی، سعید فهیمی، محمود نوذری، مسلم علیپور، میلاد علیپور، فرشاد رستمى اسفندیار شاهمیر، حمیدرضا یوسفی، سعید بهرامی و سپيده ابراهيم نژاد نوازندگان این کنسرت خواهند بود و بهزاد جاودانفر نيز طراح حركات اين اپراست.
تهیه بلیت از هم‌اکنون در وب‌سایت شخصی همای و همچنین سایت تیوال و اپلیکیشن آپ امکانپذیر است.
این کنسرت به همت موسسه آوای هنر از یکم مرداد هر شب ساعت ٢١:٣٠ در کاخ‌موزه نياوران برگزار خواهد شد.
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه