ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۸
آغاز مجدد هزار صدا در ارسباران با هزار صدای کودکان و نوجوانان

ناصر نظر، نزهت امیری و مهرداد نصرتی، کارشناسان اولین برنامه

اولین برنامه هزار صدا ویژه استعدادیابی موسیقی و ترانه کودکان و نوجوانان، عصر دوشنبه سوم تیرماه با حضور کارشناسان موسیقی، مهمانان ویژه، هنرجویان و هنرمندان کودک و نوجوان، خانواده‌ها و علاقه‌مندان موسیقی در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
ناصر نظر، نزهت امیری و مهرداد نصرتی، کارشناسان اولین برنامهبه گزارش ریتم نو، در این برنامه مدرس، آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر شناخته‌شده موسیقی کودکان، ناصر نظر، آهنگ‌ساز، مدرس پیشکسوت ارف و اولین بانوی رهبر ارکستر در ایران، نزهت امیری و مهرداد نصرتی، آهنگ‌ساز و شناخته‌شده موسیقی پاپ که ساخت ده‌ها ترانه کودکانه را نیز در کارنامه دارد به‌عنوان کارشناس، آثار و اجراهای هنرمندان کوچک را تحلیل و بررسی خواهد کرد.
آرش نصیری بنیان‌گذار و مدیر برنامه استعدادیابی هزار صدا در خصوص نحوه اجرای شرکت‌کنندگان و ترکیب هیئت کارشناسی گفت: بچه‌هایی  که بعد از اولین فراخوان شرکت در اولین برنامه هزار صدای کودکان و نوجوانان  ثبت‌نام کردند، طیف گسترده‌ای متشکل از موسیقی کلاسیک ایرانی و غربی و خوانندگی و نوازندگی موسیقی پاپ را شامل می‌شوند، بنابراین در گروه کارشناسی از همه این طیف‌ها نماینده‌ای برای بررسی فنی آثار و راهنمایی آن‌ها حضور دارند.
وی افزود: در تمام برنامه‌های پیشین هزار صدا یک شاعر عضو ثابت گروه کارشناسی بود اما ازآنجایی‌که در این برنامه هنرمند نوجوانی سروده‌ای از خود را برای کارشناسی ارائه نداده است ، شاعری حرفه‌ای در گروه کارشناسی حضور ندارد، هرچند هر سه کارشناس پیشکسوت تجربه زیادی در مورد همه موضوعات مرتبط با موسیقی و شعر کودکان دارند. 
یکی دیگر از بخش‌های مهم این برنامه تقدیر از یک‌عمر خاطره سازی و مهربانی مصطفی رحماندوست در خلق شعرها و ترانه‌های ماندگار کودکانه است. اول تیرماه مصادف است با روز تولد این شاعر محبوب چند نسل از علاقه‌مندان ادبیات.
بهنوش بختیاری، حسین شریفی، آزاده مویدی فر و نغمه محمدی ازجمله مهمانان ویژه این برنامه‌اند.
 هزار صدا اولین برنامه استعدادیابی موسیقی در ایران است که به همت آرش نصیری از سال ١٣٩٢ آغاز بکار کرد و در سال جدید بخش شهرستان و کودکان آن نیز راه‌اندازی شد . اولین برنامه هزار صدای ویژه کودکان و نوجوان، ساعت ١٨ روز سوم تیرماه در فرهنگسرای ارسباران آغاز می‌شود.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه