ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سومین کنسرت ایوان بند در تهران برگزار شد

طنین عالیجناب عشق در سالن میلاد

ایوان بند پس از تجربه برگزاری کنسرت 60هزارنفری در رفسنجان، شب گذشته در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران با اجرای قطعات آلبوم «عالیجناب عشق» به روی صحنه رفت و با مخاطبانش دیدار کرد.
طنین عالیجناب عشق در سالن میلادبه گزارش خبرنگار ریتم نو، ایوان بند دیگر آن گروهی نیست که به‌صرف انتشار قطعه «عالیجناب عشق» شهرت یافت و با چند تک آهنگ دیگر، پا به روی استیج گذاشت. این گروه حالا دیگر آلبومی را روانه بازار موسیقی کشور کرده و به‌قول‌معروف شناسنامه‌دار شده اما از اینکه هنوز تک آهنگ «عالیجناب عشق»شان محبوب است و قطعات دیگر نتوانسته به آن اندازه شنیده شود نمی‌توان گذشت درحالی‌که قطعاتِ خوب و قابل هیت در آلبوم گروه وجود دارد ولی برای هیچ‌کدام از قطعات این گروه چنین اتفاقی نیفتاده و شاید برای این ست که به آن اندازه، انرژی برای شنیده شدن دیگر قطعات گذاشته نشده است. 
با تمام این اتفاقات، ایوان بند را می‌توان جزو گروه‌های موفق موسیقی پاپ کشور دانست، گروهی که حالا توانسته در این شرایط برای خودش اسپانسر، طراح لباس و جالب‌تر از همه طراح «اکت روی صحنه» داشته باشد اتفاقی که کمتر و شاید اصلاً طی این سال‌ها در بین خوانندگان و گروه‌ها مرسوم نبوده و از همه مهم‌تر باگذشت تنها یک سال از شهرت، اجرای شصت‌هزارنفری را تجربه کرده است.

طنین عالیجناب عشق در سالن میلاد

حسین شریفی خواننده ایوان در این اجرا همانند دیگر اجراهای گروه نشان داد که می‌تواند علاوه بر توانایی در خوانندگی، یک شومن باشد چراکه به‌خوبی از پسِ اجرای روی استیج برآمد و البته تسلط او بر روی حرکاتش نشان از همراهی یک گروه برای اکت های او داشت که در اواخر اجرا به این موضوع اشاره شد.
سومین کنسرت تهران ایوان بند درحالی بر روی صحنه رفت که این گروه کنسرت 60 هزارنفری در رفسنجان (در زادگاه خواننده ایوان بند) را تجربه کرده بود و همین استقبال از «عالیجناب عشق» باعث شد تا اعضای ایوان باانرژی بیشتری روی صحنه پایتخت حاضر شوند.
 ایوان بند کنسرت یکشنبه‌شب خود در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران را با قطعه اکتیو «سروناز» آغاز کرد و در ادامه یکی از قطعات محبوب گروه بنام «ای عشق» به اجرا درآمد که این قطعه ازجمله قطعاتی ست که می‌توانست علاوه بر محبوبیت در بین طرفداران این گروه، شهرت دیگری را برایشان رقم بزند و به‌اندازه «عالیجناب عشق» هیت شود اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است.
«شاهکار»، «بمونی برام»، «نفس»، «آروم جونم» و «نگم برات» انتخاب‌های بعدی ایوان بند برای اجرا در بخش نخست کنسرت بود تا نوبت به بخش اینسترومنتال (بی‌کلام) برسد که قرار بود توسط نوازندگان ارکستر اجرا شود.
ارکستر ایوان بند برای بخش اینسترومنتال کنسرت 26 خردادماه، ریمیکسی از قطعات ساوالان، تو این زمونه، حرفت حرف من و Alagoz Acher (ارمنی) را انتخاب کرده بودند که اجرای آن، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و در بخش‌های مختلفی از این اجرا، هرکدام از نوازندگان توانایی‌شان در نواختن ساز را به نمایش گذاشتند.
بخش دوم کنسرت با قطعه « تو که معروفی» آغاز شد قطعه‌ای که می‌توانست با یک برنامه‌ریزی درست به موفقیت نسبی قطعه «بهت قول میدم» محسن یگانه دست پیدا کند اما این اتفاق هم برای این قطعه نیفتاد. شاید در نگاه اول مقایسه این گروه با محسن یگانه که حالا در دهه دوم شهرت است و کنسرت‌های متعددی در سراسر دنیا برگزار کرده و رکورددار بیشترین بازدید در یوتیوب است؛ قیاس مع‌الفارق باشد اما ما هم توقع آن استقبال را قطعاً نخواهیم داشت و همان‌طور که اشاره شد می‌توانست موفقیت "نسبی" آن را به دست بیاورد. باید به این نکته هم اشاره‌کنیم که محسن یگانه هم برای شنیده شدن همین قطعه‌اش که حالا رکورد بیشترین بازدید یوتیوب (در بین خوانندگان ایرانی) را یدک می‌کشد؛ تلاش و برنامه‌ریزی داشته و با نگاهی به کارنامه کاری ایوان بند و مسیر حرکتی‌شان می‌توان متوجه شد که کمی از مسیر شهرت منحرف‌شده‌اند و باید بیش از صرف وقت و انرژی برای تولید قطعات، بیشترین تمرکزشان را بگذارند تا این قطعات که پتانسیل هیت شدن رادارند در بین مخاطبان موسیقی شنیده شود تا ایوان بند هم جزو آن گروه که تنها یک کار هیت منتشر کردند قرار نگیرد.

طنین عالیجناب عشق در سالن میلاد

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته بودیم «عالیجناب عشق» قطعه محبوب و هیتِ ایوان بند است و درنهایت با درخواست مخاطبان نوبت به اجرای این قطعه رسید که از ابتدا تا انتها با همخوانی تماشاگران همراه شد و پس‌ازآن حسین شریفی این قطعه را مجدداً اجرا کرد با این تفاوت که این بار با تنظیم متفاوت و همراهی تنها ساز گیتار شنیدنی شد و همخوانی حاضران باعث شد که بغض این خواننده شکسته شود و نتواند آهنگ را برای دومین بار به‌طور کامل اجرا کند.
 خواننده گروه ایوان با اشاره به اینکه نتوانست قطعه را کامل اجرا کند، عالیجناب عشق زندگی خود را معرفی کرد و گفت: بغض گلویم اجازه نداد ادامه این آهنگ را با شما بخوانم. هرکدام از ما در زندگی‌مان عالیجناب عشق داریم و فؤاد غفاری عالیجناب زندگی من است و زندگی هنری‌ام را مدیون او هستم.
قطعات «نوش جان»، «دلبسته»، «زیبای من» «ماه منی»، « عهد کردم» و «دردسر ساز» به ترتیب در بخش دوم کنسرت ایوان بند اجرا شدند و درنهایت به‌رسم کنسرت‌های این گروه، قطعه «عالیجناب عشق» برای سومین بار اجرا شد که تنظیمی متفاوت و اکتیوتری نسبت به نسخه اصلی کار داشت و همین باعث شد تا مخاطبان تا لحظه آخر سالن را ترک نکنند و یک‌صدا این قطعه را با خواننده گروه بخوانند.
پرویز برومند، هومن ایران‌منش، مرجانه گلچین،علی جعفری (مدیربرنامه گروه)، نرگس و سمیه ادیب (طراح اکت)، تکتم رضایی (طراح لباس) و ... ازجمله مهمانان این کنسرت بودند.

طنین عالیجناب عشق در سالن میلاد

دانیال ابراهیمی (گیتار الکتریک)، پویا یزدانی (پرکاشن)، مجتبی تقی پور (گیتار، ماندولین)، بهروز دهقانی (گیتار باس) و ادوارد دنیل زاده (درامز)، بنیامین بیانی (ساکسوفون ) اعضای ارکستر ایوان بند را به رهبری آترین بی نیاز (کیبورد)، خوانندگی حسین شریفی و آهنگسازی فواد غفاری تشکیل می‌دادند. همچنین حدیث دهقان (ترانه‌سرا) و مصطفی مومنی (تنظیم‌کننده) از دیگر اعضای اصلی این گروه هستند.
گفتنی است، کنسرت ایوان بند، 26 خردادماه سال جاری طی دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد به همت موسسه آوای هنر به مدیریت محمد جلیل پور برگزار شد.


نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه