ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
با برگزاری جشن بزرگ این کمپانی ژوپیتر در سرنا؛

از سازهای اهدایی به مجید ترکاشوند رونمایی شد

جشن کمپانی ژوپیتر با معرفی مجید ترکاشوند نوازنده ساکسیفون به‌عنوان آرتیست و رونمایی از سازهای جدید این مجموعه، با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در سالن سرنا برگزار شد.
مجید ترکاشوند آرتیست ژوپیتر شدبه گزارش خبرنگار ریتم نو، این مراسم با اهدای دو ساز جدید از کمپانی ژوپیتر به مجید ترکاشوند، شامگاه سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار و بدین ترتیب این نوازنده مطرح کشور به‌عنوان آرتیست این کمپانی معرفی شد.
جشن بزرگ ژوپیتر با پخش موزیک ویدیویی از قطعه اینسترومنتال مجید ترکاشوند آغاز شد و این هنرمند برای ارائه توضیحاتی از این همکاری به روی صحنه آمد.
ترکاشوند در ابتدا درباره همکاری‌اش با مجموعه فرهنگی هنری سرنا بیان کرد: پیش از من، پیتر سلیمانی پور به‌عنوان مدرس ساز ساکسیفون در این موسسه مشغول به تدریس بود و از زمانی که دیگر حال ایشان مساعد نبود و نمی‌توانست به تدریس ادامه دهد، با پیشنهاد مجموعه سرنا، من برای تدریس ساز ساکسیفون در این موسسه شروع به فعالیت کردم.  
وی با اشاره به علاقه‌اش به همکاری با یکی از شرکت‌های مطرح دنیا گفت: در اولین روز عکسی از علیرضا میرآقا به‌عنوان آرتیست یاماها را مشاهده کردم و ازآنجاکه همیشه در زندگی‌ام قانونی دارم که خرکاری را می‌توانم انجام دهم، سعی کردم تا بتوانم آرتیست یک شرکت بزرگ شوم.
این نوازنده مطرح ساکسیفون که در ابتدا علاقه به همکاری با شرکت یاماها را داشته است درباره عدم این همکاری و شروع فعالیتش به‌عنوان آرتیست شرکت ژوپیتر توضیح داد: طبق صحبت‌هایی که با آقای خورزنی در این رابطه داشتم، تصمیم بر این شد تا به‌عنوان آرتیست با کمپانی ژوپیتر همکاری داشته باشم و برای این مهم سعی کردم قطعه معتبر «allegri to brilliant» را بنوازم که به جرات یکی از تکنیکی‌ترین قطعاتی ست که با ساکسیفون نواخته شده و با اطمینان می‌گویم این قطعه تاکنون در ایران نواخته نشده است و همین دلیلی برای انتخاب من به‌عنوان آرتیست کمپانی ژوپیتر شد.»
ترکاشوند با اشاره به اینکه اکنون بیش از پنجاه هنرجو دارد بیان کرد: باعث افتخار من است که بیش از پنجاه هنرجوی ساز ساکسیفون دارم و قرار است 21 تیرماه کنسرت هنرجویانم را برگزار کنم.
وی در ادامه به دریافت گواهی از دانشگاه آکسفورد گفت: من موفق شدم گواهی از دانشگاه آکسفورد در زمینه نوازندگی ساز ساکسیفون دریافت کنم که امیدوارم این اتفاق برای دیگر همکارانم نیز رقم بخورد.
پس از صحبت‌های مجید ترکاشوند، موزیک ویدیوی اینسترومنتال دیگری از این هنرمند برای حاضران پخش شد و در ادامه مهمانان این جشن شاهد دوئت مجید ترکاشوند (ساکسیفون) و امیرعباس لطیفی (پیانو) بودند.
اجرای قطعه «با تو باشم» به خوانندگی شاهین آرین و نوازندگی امیرعباس لطیفی از دیگر بخش‌های این مراسم بود که به‌صورت بداهه و بدون تمرین و با دعوت مجید ترکاشوند اجرایی شد.
سپس مهمانان جشن کمپانی ژوپیتر شاهد اجرای قطعه «احتمالا» با صدای امیر شهیار و همراهی پیانو فرهاد شاهرخی و اجرای قطعه «سنگ قبر آرزو» توسط داوود حیدری گوینده و مجری رادیو و تلویزیون بودند.
داوود حیدری، حسن فراهانی، علیرضا میرآقا، شاهین آرین، امیر شهیار، حمیدرضا آداب، سروش عمومی، مدوید لطیفی، محسن مهاجر، آشور ظفر مرادیان، سحر میر هاشمی، امیرعباس لطیفی، ایمان ذاکری، ، آقای جلالی (نماینده شرکت یاماها در ایران)، علی فرشید کیا، سپهر موسوی و… ازجمله مهمانان این مراسم بودند.

عکس: نسیم بهمنی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه