ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اتفاق ویژه در اجرای حمید هیراد در سالن میلاد نمایشگاه

اولین سماع در یک کنسرت پاپ

حمید هیراد شب گذشته در حالی به دیدار مخاطبانش در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی رفت که گروهی از دف‌نوازان و سماع گران او را در اجرای چند قطعه همراهی کردند که برای هوادارانش اتفاق ویژه‌ای بود.

وقتی سماع گران به کنسرت حمید هیراد آمدندبه گزارش ریتم نو، کنسرت حمید هیراد خواننده موسیقی پاپ کشورمان، دوشنبه نهم اردیبهشت 1398 طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به همت موسسه آوازی نو برگزار شد.
این کنسرت که با استقبال هواداران هیراد همراه بود، یک اتفاق ویژه داشت. وقتی همه‌چیز مهیای شروع کنسرت بود، پنج نوازنده‌ی دف به صحنه آمدند و چهار تن هم بالباس سفید بلند(سماع گران) در وسط صحنه ایستاده بودند. نوازندگان دیگر سازها هم آماده‌ی اجرا بودند.
هیراد به صحنه آمد و قطعه‌ی «کو به کو آمده‌ام» را با دف‌نوازی و رقص سماع اجرا کرد. شاید این نخستین بار بود که در یک کنسرت موسیقی پاپ، شاهد رقص سماع بودیم.
«مستم کن»، «عشق»، «بی تاب» و «نیمه جان» قطعه‌های بعدی این کنسرت بودند که با تسلطِ هیراد در اجرا خوانده شدند.

وقتی سماع گران به کنسرت حمید هیراد آمدند

وقتی نوبت به اجرای قطعه‌ی «خدا» رسید، هیراد خطاب به هوادارانش گفت: «آهنگ بعدی را از همه آهنگ‌هایی که تا حالا ساخته‌ام بیشتر دوست دارم. چون برای معبودم این قطعه را نوشته‌ام.»
درحالی‌که هیراد بخش‌هایی از کلامِ قطعه‌ی «خدا» را دکلمه می‌کرد، بازهم نوازندگان دف با چهار تن از سماع گران به صحنه آمدند تا اجرای این قطعه با فضایی معنوی و جذاب همراه باشد.
آمدن گروه دف‌نوازان و رقص سماع بر صحنه، نشان از مسیری جدید در کنسرت‌های حمید هیراد داشت؛ مسیری که سعی می‌کند در دل کنسرت‌های پاپ به اصالت‌های فرهنگی و ریشه‌های موسیقی ایران هم اشاره داشته باشد. درواقع حمید هیراد با اجرای شب گذشته‌اش خبر از فضایی جدید در کار هنری این خواننده داشت.
«معشوقه» و «دلارام» قطعه‌های بعدی این کنسرت بودند.
حاضران در سالن میلاد وقتی صحنه را غرق در نور قرمز دیدند، متوجه شدند که نوبت اجرای قطعه‌ی «انفرادی» است. این قطعه از جدی‌ترین و با مفهوم‌ترین آثار موسیقی پاپ طی چند سال گذشته است که فضای تنهاییِ انسان امروزی را روایت می‌کند.
پس از اجرای قطعه‌ی «انفرادی»، هیراد گفت: «خدایا هیچ‌کسی را در جهان هستی‌ات انفرادی نکن. حتی یک مورچه را. به‌افتخار کسانی که امشب کنارتون هستن و نذاشتن که انفرادی باشید، دست بزنید.»
در ادامه هیراد و گروهش «بارون» و «هل‌هله» را اجرا کردند.
هیراد پیش از اجرای قطعه «نیمه جان» گفت: «قطعه نیمه جان را برای مادرم ساختم که نامش فاطمه است.»
هیراد از صحنه پایین آمد تا مادرش را در آغوش بکشد.»

وقتی سماع گران به کنسرت حمید هیراد آمدند

این خواننده از هوادارانش خواست تا تمام مادران ایران را تشویق کنند و البته به‌افتخار قله‌های کشورمان(پدران) جیغ و سوت و هورا بکشند.
«ماه من»، «دیوانه شهر»، «یار»، «شوخیه مگه»، «رسوایی» و چند قطعه‌ی دیگر هم در این کنسرت اجرا شد.
مهمانان ویژه‌ی اجرای حمید هیراد، پدرام پالیز و گروه پازل بند بودند.
عماد گلچهر نوازنده گیتار، مازیار احمدپور نوازنده گیتار الکتریک، مجید مصطفایی نوازنده گیتار بیس، علی فربدنیا نوازنده سازهای بادی، سید سروش احسانی نوازنده پرکاشن، مهدی شفیعی نوازنده درام و حسین نظری رهبر ارکستر، هنرمندانی بودند که شب گذشته در کنار هیراد به اجرای برنامه پرداختند.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه