ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
پنجمین کتاب ترانه‌سرای "کودکانه" در ایران

"پای گوش‌ماهی‌ها"ی شهیار قنبری به‌زودی منتشر می‌شود

ویرایش تازه‌ترین مجموعه ترانه‌های شهیار قنبری به نام «پای گوش‌ماهی‌ها» به پایان رسیده است. این کتاب جدید که ترانه‌های شهیار قنبری از سال ١٩٩٥ میلادی تا امروز است، مراحل تولید و چاپ را طی می‌کند و قرار است به‌زودی توسط انتشارات نگاه در ایران منتشر شود.
به گزارش خبرنگار ریتم نو، تاکنون چهار مجموعه ترانه به نام‌های «دریا در من»، «گفتن برای زیبا شدن»، «بنویس! ساعت پاکنویس» و «لیونارد شهیار» از آثار شهیار قنبری توسط انتشارات نگاه منتشرشده است و پنجمین اثر او نیز در دست چاپ است اما کمبود و گرانی کاغذ باعث شده تا آثار موفق قبلی این شاعر و ترانه‌سرای مطرح به چاپ مجدد نرسد.
مساله کمبود کاغذ و گرانی آن موجب شده تا مسیر فعالیت‌های ناشران و نویسندگان دشوارتر از پیش شود. به همین دلیل اگر به سایت انتشارات نگاه مراجعه کنید با عنوان "ناموجود" مقابل کتاب «بنویس! ساعت پاکنویس» روبه‌رو می‌شوید.
یکی از مسئولان انتشارات نگاه در گفتگو با خبرنگار ریتم نو درباره کتاب‌های شهیار قنبری گفت: "ابتدا استقبال از آثار ایشان بسیار خوب بود و آثار به چاپ مجدد هم رسید اما همان‌طور که به وضعیت کنونی نشر اشراف دارید، فروش کتاب بسیار غم‌انگیز شده است. مثلاً یکی از آثار شهیار قنبری بانام «گفتن برای زیبا شدن» که قیمت چاپ‌های قبلی‌اش، هشت هزار تومان است، برای چاپ مجدد به دلیل وضعیت و شرایط کاغذ باید باقیمت 30 تا 35 هزار تومان عرضه شود. چون خرید کاغذ سال گذشته، پنجاه‌هزار تومان بود و امسال خرید ما 340 هزار تومان است. به همین دلیل برای تجدید چاپ، کاغذ نداریم یا مجبوریم با اعدادی چند برابر چاپ‌های قبلی کتاب‌ها را تجدید چاپ کنیم که عملاً باعث کاهش فروش می‌شود."
بااین‌حال، کتاب جدید شهیار قنبری که ادامه "دریا در من" است، به‌زودی در بازار ایران منتشر خواهد شد.


نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه