ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
درخواست راجر واترز از مدونا:

در تل آويو روی صحنه نرو!

راجر واترز، آهنگساز و خواننده انگلیسی، از مدونا، خواننده آمریکایی خواست از اجرای برنامه در تل‌آویو خودداری کند.

درخواست راجر واترز از مدونا: در اسراييل كنسرت نگذاربه گزارش ریتم نو ، راجر واترز از بنیان‌گذاران گروه پینک فلوید، ضمن انتقاد از برگزاری مسابقات موسیقی یورو ویژن در سرزمین‌های اشغالی (اسرائیل) در ماه آینده میلادی، با انتشار متنی در رسانه‌های جهان، از همه آهنگسازان، خوانندگان و نوازندگان و به ویژه از مدونا، خواننده پاپ آمریکایی خواست تا از اجرای برنامه در تل آویو صرف‌نظر کنند.

راجر واترز در بخشی از متن خود که بیشتر خطاب به مدونا است، نوشته: «تصمیم مدونا برای اجرای کنسرت در مراسم فینال یورو ویژن، که ماه مه در تل‌آویو برگزار می‌شود، یک‌بار دیگر سوال‌های سیاسی و اخلاقی مهمی را پیش می‌کشد. که تک تک ما باید به آن بیندیشیم. با توجه به محل برگزاری فینال یوروویژن در اسرائیل، مدونا و دیگر هنرمندان حاضر در آن مراسم، باید بدانند خواهران و برادران فلسطینی ما، تحت یک رژیم نژادپرست که شدیدا سرکوبگر و اشغالگر است، زندگی می‌کنند و از حق زندگی، آزادی و تعیین سرنوشت برخوردار نیستند.»

این آهنگساز صحبت های هنرمندانی که در سرزمین‌های اشغالی کنسرت می دهند را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «برخی از همکارانم که اخیرا در اسرائیل برنامه اجرا کرده‌اند، میگویند این کار را برای بنای پلی بین دو طرف و پیشبرد صلح انجام می‌دهند که حرفی مزخرف است. اجرای کنسرت در اسرائیل درآمد زیادی دارد، ولی چنین کاری، اشغال‌گری، تبعیض‌نژادی، پاکسازی قومی، زندانی‌کردن کودکان، کشتار تظاهرکنندگان غیر مسلح و همه این جنایت‌ها را عادی جلوه می‌دهد.»

راجر واترز از همه هنرمندان حاضر در یورو ویژن و از جمله مدونا درخواست کرده است: «از همه می‌خواهم در مخالفت به آن‌چه به باور من پشت کردن یورو ویژن به انسانیت مشترک ماست، سهیم شوند. می‌خواهم بر همدلی با برادران و خواهران فلسطینی تمرکز و سعی کنند خود را جای آن‌ها بگذارند. خواهش می‌کنم تصور کنید که چگونه ۷۰ سال است نسل اندر نسل زندگی آن‌ها به شکل مستمر و برنامه‌ریزی شده به تاراج رفته است. از همه شرکت‌کنندگان در این مسابقه از جمله مدونا، می‌خواهم منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد را بخوانند که اگر همه ما از آن پیروی کنیم، شاید بتوانیم سیاره زیبای‌مان را از نابودی نجات دهیم.»


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه