ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
استقبال از اجرا و انتشار نخستین آلبوم رسمی گروه پست راک ایرانی

کنسرت « کلاغ‌ها در باران» سولد اوت شد

گروه «کلاغ‌ها در باران» به سرپرستی مسیح تاج یک گروه پست راک ایرانی است که هم‌زمان با برگزاری کنسرتش در فرهنگسرای نیاوران، قرار است از نخستین آلبوم رسمی‌اش بانام «اندوهی برای یک رویای ناتمام» رونمایی کند.
کنسرت « کلاغ‌ها در باران» سولد اوت شدبه گزارش خبرنگار ریتم نو، این گروه که انتشار سه آلبوم به‌صورت غیررسمی و برگزاری یازده اجرای موفق را در کارنامه کاری‌اش دارد، برای نخستین بار آلبومی را به‌صورت مجاز توسط نشر «صدا گستر تهران» منتشر و رونمایی کند.
گروه «کلاغ‌ها در باران» دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود که بلیت‌فروشی این اجرا با استقبال مخاطبان همراه و چند روز مانده به اجرا سولد اوت شده است.
این گروه موسیقی در سال 1393 به سرپرستی مسیح تاج نوازنده پیانو و گیتار الکتریک فعالیتش را آغاز کرد و حامد فهیمی جو (گیتار الکتریک)، اشکان کریمی (گیتار باس) و امیرحسین عباسی (درامز) اعضای این گروه موسیقی پنج‌نفره هستند.
سبک پست راک را شاید بتوان به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های مدرن و درعین‌حال بسیار دل‌نشین موسیقی راک نام برد. این موسیقی همان‌طور که از نامش پیداست؛ تعاریف متفاوتی با موسیقی راک دارد. ازجمله این‌که غال با موسیقی پست راک از قواعد ملودیک معمول موسیقی راک پیروی نمی‌کند و چه ازلحاظ روند ملودیک و چه ازلحاظ روند ساز بندی جریان متفاوتی را دنبال می‌کند و ملودی‌های معمول موسیقی راک را نمی‌توان در آن شنید.
موسیقی پست راک را می‌توان درون‌گرا و بعضاً عرفانی نامید و در این موسیقی تکرار جملات موسیقیایی و فرازوفرودهای دل‌چسب آن، هر شنونده‌ای را میخکوب می‌کند و شنونده در کشاکش یک روایت موسیقیایی یا به عبارت بهتر یک سفر رؤیایی قرار می‌گیرد تا احساسات و دغدغه‌ها و غم یا حتی خشم موجود در این قطعات را در پیچ‌وخم صدای خاص پست راک بیابد.
تکرار جملات ملودی در موسیقی پست راک غال با سبک امبینت را به یاد شنونده می‌اندازد  و صدالبته که موسیقی پست راک در تقابل مهمی با موسیقی امبینت قرار دارد جایی که معمولاً در موسیقی امبینت هنرمندها بدون ایجاد واریاسون های متعدد و با تکیه‌بر یک ملودی یا چندین ملودی مشابه به زیبایی می‌رسند  و شاید بتوان نقش پررنگ افکت‌های گوناگون گیتار الکتریک را در خلق صدایی یونیک و منحصربه‌فرد از دیگر شاخصه‌های خاص پست راک نام برد .
سبک موسیقیایی گروه «کلاغ‌ها در باران» نیز تلفیقی از امبینت و پست راک است که بی‌شک می‌توان آن را در زمره آثار استاندارد این سبک به شمار آورد .
کنسرت گروه «کلاغ‌ها در باران» به سرپرستی مسیح تاج با رونمایی از آلبوم «اندوهی برای یک رؤیای ناتمام»، دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود که به دلیل استقبال مخاطبان از این اجرا تمامی بلیت‌های آن به فروش رسیده و سولد اوت شده است.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه