ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

کفش های آهنی رضا صادقی در تالار وزارت کشور

ریتم نو : کنسرت رضا صادقی جمعه‌شب ششم شهریورماه در تالار وزارت کشور به رهبری پویا نیک پور برگزار شد.
 

Reza Sadeghi [ritmeno (1)


او با معرفی نرگس جعفری ترانه‌سرای قطعه « حیف » این قطعه را هنرمندانه اجرا کرد , رضا صادقی دو نفر از مهمانان ویژه کنسرت امشب « مانی رهنما  » و « بابک صحرایی » را پس‌ازآن معرفی کرد که از نزدیکان استاد بابک بیات بودند.

رضا صادقی که در ابراز نارضایتی از ممنوع الفعالیتی برخی از دوستانش گفت : من برای فرار از این موضوع که نمی‌توان نام برخی از هنرمندان را برد، ترانه‌سرای با احساس و با تکنیک کشورمان را بابک دریایی می‌خوانم.

اجرای قطعه « یه نفر » با معرفی مهران خالصی و پرستو صالحی به پایان رسید و در اجرای قطعه « عاشق شدم » میان صدای تشویق هواداران رضا صادقی صدای تشکر سعید صارمی گم‌شده بود و هنرنمایی پویا نیکپور رهبر و نوازنده پیانوی گروه در طول اجرای این قطعه دیدنی بود.

بعد از قطعه « خبرداری » نوبت به سلونوازی پویا نیکپور رسید که اورتور قطعه عاشقتم شد , قطعه‌ای که علاوه بر نورهای روی صحنه با نورهای تلفن‌های همراه هواداران ستاره‌باران شد.

قطعه « عاشقتم » در فضایی آسمانی و پراحساس اجرا شد که بعدازاین فضای آرام « میخوامت » و سپس « بخند » اجرا شدند.

رضا صادقی در طول کنسرت گفت :«متاسفانه ما را به گریه عادت داده‌اند نه خنده. خدای من خدای لبخند است نه گریه.»

بعد از قطعه « یادگاری » رضا صادقی، « یاحا کاشانی » ترانه‌سرا و « مرتضی کریمی » نوازنده عود را معرفی کرد و بعد از یک وقفه غیرمنتظره « بی تو به » گوش هواداران رسید.

اجرای امشب با سلو نوازی عود «مرتضی کریمی: ادامه یافت و قطعه « امرم » اجرا شد.

بعد از قطعه « امرم » سالن تاریک شد و گروه مشکی پوشان در تاریکی ناپدید شدند و « وایسا دنیا »اجرا شد اما تا نیمه‌های قطعه و در ادامه « کفش آهنی » به‌طور کامل اجرا شد.

شاید اگر رضا صادقی به‌جای نشستن روی صندلی می‌ایستاد و می‌خواند (این بار ایستادم تا آخرش با کفش آهنی) دیگر از شدت همراهی و همخوانی هواداران صدای خودش هم به گوش نمی‌رسید. رضا صادقی نشست تا هواداران نه‌فقط گوش کنند بلکه تا حد لازم همراهی کنند.

« رنگ صدام » و « فال » قطعات بعدی بودند و در اجرا با قطعات پرانرژی « احساس رویایی » و « ادعا » ادامه پیدا کرد که در این حین صادقی از « انوشیروان تقوی » تشکر کرد و سپس به معرفی اعضای گروهش پرداخت.

در پایان « دوستت دارم » اجرا شد که سالن وزارت کشور را به مکانی برای راز و نیاز هواداران تبدیل کرد و به درخواست رضا صادقی همه ایستادند و خواندند چقدر دوستت دارم خدا .... که همگی باحالی خوش از اجرای امشب خداحافظی کنند.

این کنسرت به همت موسسه قرهنگی-هنری «آوای هنری» و در یک سانس برگزار شد.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : حامد سلگی

عکاس : امین باقری

 

در ادامه بیننده عکسهای امین باقری باشید



 
تقویم هنری ادامه