ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

بربطیان آثار حسین بهروزی نیا را نواختند

گروه بربطیان به سرپرستی و آهنگسازی حسین بهروزی نیا در آخرین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی به صحنه رفت.
بربطیان آثار حسین بهروزی نیا را نواختندبه گزارش ریتم نو، این گروه متشکل از حسین بهروزی نیا و علی سبزواری نوازندگان بربط، حمید خوانساری، حمید حاصلی، امین حیدری؛ مریم خدابخش، بهناز بهنام نیا، امین یساولی و فرزاد محمد نژاد نوازندگان عود، بهنام معصومی، نگار اعزازی و پژمان نقش‌بندی نوازندگان سازهای کوبه‌ای بود.
تک‌نوازی حسین بهروزی نیا نخستین بخش برنامه بود و پس‌ازآن سازهای کوبه‌ای و سایر نوازندگان گروه نیز شروع به نواختن کردند تا قطعه‌ ‌سنگ‌ را به اجرا درآورند. پس‌ازآن نوبت به تک‌نوازی حمید خوانساری رسید و پس از دقایقی با آغاز نواختن تنبک، چهارمضراب توسط همه اعضای گروه نواخته شد.

در ادامه برنامه شنونده تک‌نوازی عود امین یساولی بودیم و سپس قطعه‌ای پرسرعت بانام ‌«باد» به اجرا درآمد. سپس بهناز بهنام نیا به تک‌نوازی عود پرداخت و پس از مدتی با افزوده شدن سازهای کوبه‌ای، سایر اعضای گروه نیز شروع به نواختن قطعه پرشور و هیجان ‌«الماس‌» کردند که با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود.
بخش دوم برنامه با دو نوازی امین حیدری و حسین بهروزی نیا آغاز شد و مخاطبان شنونده گفت‌وگوی دو ساز بودند. در ادامه قطعه ‌«آهنگ سکوت» اجرا شد و سپس نوبت به تک‌نوازی مریم خدابخش رسید. اجرای یکی از آثار مطرح بهروزی نیا بانام ‌«آفتاب نیمه‌شب» بخش بعدی برنامه بود و پس‌ازآن دو نوازی دشتی اثر اکبر محسنی توسط حسین بهروزی نیا و حمید خوانساری انجام شد. سپس نوبت به قطعه ‌«کولان‌» رسید که بسیار تند و پرهیجان اجرا شد و پس‌ازآن گروه کوبه‌ای مقدمه را نواخت تا قطعه ‌«گل نیشان‌» اجرا شود. آخرین بخش این برنامه نیز اجرای قطعه ‌«امان امان‌» بود.
گروه بربطیان که از نوازندگانی ماهر تشکیل‌شده است با صدادهی مناسب و رنگ‌آمیزی صوتی خاص خود توانست توجه مخاطبان را جلب کرده و رضایت آن‌ها از این برنامه را در پی داشته باشد.

عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه