ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

دومین حضور بهنام بانی در جشنواره موسیقی فجر

کنسرت بهنام بانی شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن در قالب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.
دومین حضور بهنام بانی در جشنواره موسیقی فجربه گزارش خبرنگار ریتم نو، کنسرت بهنام بانی شب گذشته در نخستین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار شد که تقریباً همه صندلی‌های مرکز همایش‌های برج میلاد پر شده بود. این کنسرت که نخستین اجرای پاپ جشنواره فجر در این دوره بود، با حدود ۳۰ دقیقه تأخیر ساعت ۱۹ آغاز شد.
در ابتدای برنامه و پس از پخش ویدیوی رضا یزدانی از نمایشگر سالن، شمارش معکوس آغاز شد و سپس اعضای گروه روی سن آمده و قطعه "من یه دیوونم" را اجرا کردند.
در حین اجرای این قطعه بهنام بانی ضمن سلام و احوالپرسی با حضار، از آن‌ها خواست که باانرژی زیاد خود او و گروه را در ادامه این شب همراهی کنند.
وی سپس به حضار خوش‌آمد گفت و از حضور مجدد در جشنواره موسیقی فجر و میان بهترین مردم دنیا ابراز خوشحالی کرد و از افراد داخل سالن خواست که بعد از گفتن عبارت معروف "سالن بالا" که به مشخصه کنسرت‌های او تبدیل‌شده، احساسات خود را با جیغ و دست زدن بروز دهند.
بعد از اجرای "همه دنیام" به‌عنوان قطعه دوم، بهنام‌ بانی به شوخی گفت:«بعضی از عزیزانی که افتخار می‌دهند به کنسرت ما می‌آیند، در دو قطعه اول ما آن‌قدر جدی هستند که انگار ما به کنسرت آن‌ها رفتیم. من به سمت این عزیزان میروم و میخوانم "می‌شناسم تو رو بهتر از هر کی که بگی" و واکنش آن‌ها طوری است که انگار می‌گویند "خب میشناسی که میشناسی". لطفاً یک جیغ بکشید و سوت بزنید که مشخص شود به کنسرت آمده‌اید.»
قطعه سوم این کنسرت "دل نَکن" بود که حال و هوای غمگین‌تری نسبت به دو قطعه قبلی داشت. پس از اجرای آن بهنام گفت:«من زیاد اهل گلایه کردن، نیستم. ولی تعداد انگشت‌شماری از افراد داخل سالن بی‌دلیل در مقابل خوشحال بودن مقاومت نشان می‌دهند و اخم‌کرده‌اند. برای این دسته از عزیزان موزیک مخصوصی داریم.» و قطعه "اخماتو وا کن" را اجرا کرد و ادامه داد:«امیدوارم کلا کمتر اخم کرده و برای هم قیافه بگیرید. ترجیحاً سعی کنید بخندید. آدم‌ها وقتی می‌خندند خیلی جذاب‌تر و باحال تر می‌شوند و انرژی بهتری می‌گیرند. کلا خنده آدم‌ها را خیلی زیباتر می‌کند خصوصاً اگر سبیل داشته باشند و بخندند.» بعدازاین شوخی‌ها، بانی اعلام کرد:«سال گذشته دو سانس در جشنواره فجر کنسرت گذاشتیم و خدا را شکر از همه زودتر سولد اوت شدیم. برخی به من گفتند خواننده‌ای که روی استیج می پَرَد. ببخشید که بلیت‌های خواننده‌ای که می پَرَد، زودتر از همه به فروش رفت. به‌افتخار همه پرنده‌ها دست بزنید.» وی قبل از اجرای قطعه "چه بخوای چه نخوای" نظر حضار راجع به شادی بعد از گل خودش در دیدار تیم‌های هنرمندان استقلال و پرسپولیس جویا شد و‌ سپس گفت: «واقعاً از حق نباید نگذریم و باید بگویم عجب گلی زدم.» که این قسمت صحبت‌هایش باعث خنده مردم شد.
او در ادامه با اشاره به فیلم‌برداری از اجرایش گفت: «میدانم شما اصلاً اهل فیلم گرفتن با موبایل از کنسرت ما نیستید. اما اگر کسی مایل به تصویربرداری از کنسرت ما باشد، اصلاً مشکلی ندارد. ولی فقط از اجرای یک یا دو آهنگ فیلم بگیرید. بعضی عزیزان در حال تهیه مستند از کنسرت ما هستند. این عزیزان با یک دست موبایل را نگه داشتند و وقتی من نگاهشان می‌کنم به خاطر رودروایسی با ما با دست دیگر بشکن می‌زنند.»
وی پس از اجرای قطعه عاشقم کرده گفت:«من سیزده سال پیش در شاهرود درس می‌خواندم و برای اولین بار آنجا کنسرت گذاشتم. از همان موقع فکر می‌کردم تا سه ماه بعد معروف می‌شوم اما نشدم. گاهی از خدا چیزی می‌خواهی ولی در موقع ای دیگر آن را به تو می‌دهد.شاید خیریت و مصلحتی در آن هست. اصلاً قصد نصیحت ندارم.چون کوچک‌تر از آنم که بخواهم این کار را کنم. فقط می‌خواهم بگویم نتیجه سیزده سال تلاش، صبر و هزینه این جایگاهی است که الان دارم و من سر تعظیم در برابر شما فرود میاورم. ممنونم از حضور و حمایت شما و امیدوارم این ارتباط سال‌های سال ادامه پیدا کند.»
بهنام بانی قبل از اجرای "قرص قمر" به‌عنوان قطعه پایانی به دلیل عدم همراهی پرشور مخاطبان به شوخی سن را با گروهش ترک کرد و بلافاصله برگشت و گفت: «این را بدانید که هیچ‌وقت یک مرد با این‌ مقدار سبیل قهر نمی‌کند. من فقط انرژی سالن‌ را می‌خواهم.»
در این کنسرت همچنین قطعات بسمه، صد سال، ماه عسل، تویی انتخابم، علاقه خاص و وای دل بی قرارم اجرا شدند.
 بهنام بانی در فواصل برنامه از علیرضا ثنایی(گیتار الکتریک)، میلاد جوزی(گیتار بیس)، هادی جداری(ساکسوفون)، مهدی عزیزی، حامد کلهر(نورپرداز)، سهراب ولد بیگی(کارگردان هنری)، حامد برادران(آهنگساز،تنظیم‌کننده و رهبر ارکستر)، محمد و مجتبی حاتم پور(آوای فروهر)، علیرضا الیاسوند(گیتار آکوستیک و نایلون)، هومن آزما(کیبورد و تنظیم‌کننده)، صالح کیوان(درامز)، اکبر شهریاری(پرکاشن)، منوچهر حسنی (برگزارکننده)، احسان رنجور(ویولن)، سید میلاد حسینی(مدیر اجرایی)، میثم خلفی(مدیر برنامه)، حمید شفیعی(میکاپ آرتیست)، رضا نورانی و مرتضی محمدی(عکاس) و همه عوامل برگزارکننده کنسرت تشکر کرد.
از نکات قابل‌توجه همراهی پرشور مردم در اجرای قطعات دل نَکن ، عاشقم کرده، صد سال، قرص قمر و ماه عسل(که با روشن شدن نور موبایل‌ها هم همراه بود)، شوخی‌های بهنام بانی با حضار و ایجاد فضای شاد، پخش کلیپ و تنظیم متفاوت برخی قطعات بود.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه