ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌کند:

اجرای دو نوازی کمانچه و دودوک در ۵ شهر ایران

دو نوازی کمانچه و دودوکِ حسام اینانلو و رضا عسگر زاده علاوه بر تهران در چهار شهر دیگر در قالب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه خواهد رفت.
اجرای دو نوازی کمانچه و دودوک در ۵ شهر ایرانبه گزارش ریتم نو، حسام اینانلو با اشاره به اینکه تمام بلیت‌های اجرای تهران به فروش رفته است، گفت: «استقبال خوبی در تهران شد و بلیت‌های اجرا قبل از شروع جشنواره به فروش رسید. همین موضوع باعث شد تا در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اجراهایی را هم به‌صورت موازی در شهرستان‌ها داشته باشیم.» وی تصریح کرد: «با پیشنهاد انجمن موسیقی شهرهای مختلف، مقرر شد تا 26 بهمن در سمنان، 29 بهمن در زنجان، 4 اسفند در رشت و 6 اسفند در اصفهان اجرا داشته باشیم.»
حسام اینانلو هم‌چنین درباره جزییات اجرا گفت: «اجرایی که قرار است در سی و چهارمین جشنواره موسیقی داشته باشیم، دو نوازی کمانچه و دودوک با ست الکترونیک خواهد بود.» وی ادامه داد: «این اجرا سه بخش دارد که در بخش اول اجرای من خواهد بود و در بخش دوم با رضا عسگر زاده؛ نوازنده دودوک اجرایی را روی صحنه خواهیم برد.» اینانلو درباره بخش سوم اجرا نیز گفت: «بخش سوم نیز همانند بخش دوم هم‌نوازی خواهد بود و تنها زمان‌بندی باعث شده که اجرای ما سه بخش داشته باشد. هر بخش سی دقیقه است که امیدواریم مخاطبان آن را دوست داشته باشند.»
اینانلو بابیان اینکه، نخستین بار است که چنین اجرایی را روی صحنه می‌برند گفت: «این اولین بار است که این اجرا با ست الکترونیک روی صحنه می‌رود به همین دلیل برای آن تمرین زیادی کردیم. از شهریورماه که حضور ما در جشنواره موسیقی قطعی شد تا امروز به‌صورت مداوم با رضا عسگر زاده تمرین کرده‌ایم تا یک اجرای دونفره خوب داشته باشیم.»
لازم به ذکر است که اولین اجرای دو نوازی کمانچه و دودوک ۲۷ بهمن ساعت ۲۱: ۳۰ در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت.
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه