ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
در عرصه بین‌المللی،

گروه روناک جاده ابریشم را درمی‌نوردد

گروه موسیقی ایرانی روناک به سرپرستی کیوان علیمحمدی در تازه‌ترین رویداد فرهنگی خود، از سوم بهمن‌ماه به مدت بیست روز در جشنواره جاده ابریشم حضور خواهد داشت.
گروه روناک جاده ابریشم را درمی‌نورددبه گزارش ریتم نو، گروه روناک با اجرای قطعات فولک و نواحی ایران و پوشش مناطق بومی تاکنون موردتوجه فعالان این عرصه و نیز طرفداران موسیقی قرارگرفته است.
در این فستیوال 12 گروه دیگر از کشورهای گوناگون اعم از اسپانیا روسیه، برزیل، ترکیه، سروستان، آذربایجان، هندوستان، گرجستان و ... نیز حضور دارند و‌ دراین‌بین نام گروه روناک به نمایندگی از ایران با رایزنی و تلاش‌های بسیار نیز به چشم می‌خورد تا بتواند آوای خوش موسیقی اقوام ایرانی را به گوش علاقه‌مندان برساند.
با توجه به هم‌زمانی این فستیوال با سال نوی چینی، عده زیادی از مردم چین و توریست‌های دیگر کشورها نیز برای سپری کردن تعطیلات به این شهر آمده و تماشاگر این برنامه هستند. همین امر باعث پررنگ‌تر شدن مسئولیت این گروه در آشنایی مردم چینی با فرهنگ ایرانی شده است.
اجرای گروه موسیقی روناک با معرفی گروه و دعوت حاضرین به حضور در ایران با نمایش تصاویری جذاب و دیدنی از مناطق مختلف ایران آغاز می‌شود. نکته قابل اشاره در اجرا پوشش محلی و اجرای موسیقی اقوام است که مورد استقبال مردم قرارگرفته است. به گفته كیوان علی محمدی سرپرست گروه روناك فائزه آخوندی یکی از فعال‌ترین بانوان ایرانی در عرصه فرهنگی و گردشگری در کشور چین باعث‌وبانی این افتخار برای ایران شد و با دعوت گروه روناک در این فستیوال و اجرای برنامه مردم چین و كشورهای شرکت‌کننده در این فستیوال را بیشتر با ایران آشنا سازد.
گروه روناک به سرپرستی کیوان علی محمدی در سال 1380 فعالیت خودش را آغاز کرد، این گروه با پوشش اقوام مختلف ایران متشکل از خانم‌ها و آقایان به اجرای آواهای مناطق مختلف ایران می‌پردازد. گروه روناک (نواحی ایران) این گروه کنسرت‌های زیادی را نیز در خارج از ایران در کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا، مالزی، دوبی، بحرین، کویت، ترکمنستان، آلمان، روسیه و… برگزار نموده است. آلبوم‌های روناک شامل آواهای گیلکی، کردی، لُری، بندری، عربی و…. در بازار موجود است.
کیوان عیلمحمدی به دوستان روناكی و ایرانیان مقیم در كشور چین و اتریش و آلمان نوید برگزاری تور خارجی خود از سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۷ لغایت سی‌ام بهمن‌ماه را داد که ابتدا با حضور در كشور چین سپس اتریش و بعد در آلمان برگزار می‌شود.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه