ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
به میزبانی جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود:

اجرای آکاپلای گروه کر اردیبهشت

گروه کر اردیبهشت به رهبری حمید عسکری رابری، یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال جاری ساعت 21:30 با اجرای ۲۱ قطعه تالار رودکی در قالب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه خواهد رفت.
اجرای آکاپلای گروه کر اردیبهشتبه گزارش ریتم نو، حمید عسکری رابری، رهبر گروه کر اردیبهشت با اعلام این خبر گفت: «از ۲۱ قطعه‌ای که قرار است اجرا کنیم ۳ قطعه آن با همراهی پیانو خواهد بود و باقی کُرها بدون همراهی ساز یعنی آکاپلا اجرا می‌شود.»
وی با اشاره به قطعاتی که قرار است اجرا شوند گفت: «قطعات کلاسیک از موتزارت، پولنگ، دیکائو، شوبرت و قطعات ایرانی از آهنگسازهای ایرانی مانند گریگوریان، باغچه‌بان، آقاجانیان، بابومیان، میرجعفری و آثاری از خودم خواهد بود.»
رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر با تاکید بر اینکه تا زمانی که آثار آهنگسازهای ایرانی به‌خوبی اجرا نشود، شنونده‌های ایرانی و نسل جوان آن‌ها را نمی‌شناسند گفت: «به‌غلط این‌طور تصور می‌شود که سطح آهنگسازهای ایرانی نسبت به آهنگسازهای خارجی و کلاسیک پایین‌تر است و بنابراین نمی‌توان آن‌ها در ارکسترها اجرا کرد. وظیفه ملی ما این است که موسیقی ملی خودمان را ارتقا دهیم. واقعیت این است که ما در جهان آهنگسازهای بزرگی مانند بهزاد رنجبران، رضا والی، احمد پژمان و... راداریم که کمتر قدر آن‌ها را دانسته‌ایم.»
وی همچنین افزود: «امیدوارم در جشنواره امسال فرصتی پیش بیاید تا توجه به آهنگسازان ایرانی به‌عنوان یک اصل در همه حوزه‌های موسیقی پذیرفته شود و وظیفه ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی، اجرای قطعات آهنگسازهای ایرانی باشد و این یک مأموریت ملی محسوب به‌حساب بیاید.»
لازم به ذکر است اجرای گروه کر اردیبهشت یکشنبه ۲۸ بهمن‌ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود.
گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت (iranconcert.com) و سی و شش هفتاد (www.3670.ir) مراجعه کنند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه