ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

تک‌نوازی فریماه قوام صدری در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

فریماه قوام صدری آثاری از علیرضا مشایخی را در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند.
تک‌نوازی فریماه قوام صدری در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجربه گزارش ریتم نو، قوام صدری با اعلام این خبر گفت: در جشنواره امسال قرار است آلبوم پیانوی شهرزاد ساخته علیرضا مشایخی را اجرا کنم. او در توضیح اجرای خود افزود: «شهرزاد نه فصل دارد و هر فصل روایتگر یک موضوع خاص است. در ابتدای هر فصل خانم روبیکا شاکر روایت‌هایی را می‌خواند و بعد از خواندن، تک‌نوازی پیانو توسط من اجرا می‌شود.»
قوام صدری درباره جزییات بیشتر اجرای خود هم‌چنین گفت: «داستان شهرزاد که زاده‌ی تخیل استاد مشایخی است، محملی برای بیان اندیشه‌‌های فلسفی است و به موضوعات مختلف می‌پردازد. هر روایت در یک مکان خاص اتفاقاً می‌افتد و بعدازآن قطعه مرتبط را آن اجرا می‌شود.» این مدرس پیانو تأکید کرد: «آلبوم شهرزاد در سال ۱۳۸۰ توسط کانون موسیقی اداره‌ی کل امور فرهنگی و فوق‌برنامه‌ی دانشگاه تهران تولید شد و پیش‌ازاین در سال ۱۳۷۷ با اجرای من و روایت خوانی حسین رحیمی در تالار وحدت به اجرا درآمده بود. امسال برای دومین بار روایت‌های شهرزاد به همراه تک‌نوازی پیانو اجرا می¬شود.»
قوام صدری هم‌چنین درباره تم اصلی جشنواره امسال که توجه به آهنگسازان ایرانی است گفت: ازنظر من هیچ‌وقت در این مورد کوتاهی وجود نداشته است. من فکر می‌کنم همه افراد در همه جایگاهی که بودند تلاش کردند تا شأن آهنگسازان ایرانی رعایت شود. من این موضوع را خودم به‌شخصه بارها به دانشجویانم یادآوری کردم و از آن خواسته¬ام اگر قطعه¬ای را اجرا می‌کنند حتماً قطعه یک آهنگساز ایرانی باشد. قوام صدری با تأکید بر اینکه اهمیت به چنین موضوعی در جشنواره امسال ارزش آهنگسازان ایرانی را بیش‌ازپیش روشن می‌کند گفت: «بااین‌حال خوشحالم که توجه به چنین موضوع مهمی در جشنواره هم گنجانده‌شده و همه افراد تلاش می‌کنند شأن آهنگساز ایرانی را بالا ببرند و آن را حفظ کنند.»
لازم به ذکر است علاقه‌مندان به حضور در اجراهای جشنواره فجر می‌توانند با مراجعه وب‌سایت‌های iranconcert.com و 3670.ir بلیت اجرای موردنظر را تهیه کنند.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه