ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۷

مراسم رونمایی آلبوم «درناگهان» با صدای امیر اشکان غلامی برگزار شد

عصر روز جمعه 21 دی ماه فرهنگسرای نیاوران میزبان مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم «درناگهان» با صدای امیر اشکان غلامی خواننده متفاوت کشورمان بود.

مراسم رونمایی آلبوم «درناگهان» با صدای امیر اشکان غلامی برگزار شدبه گزارش ریتم نو، در ابتدای این مراسم سبحان اکرامی مجری برنامه، کمی در مورد پیشینه موسیقی غلامی توضیح داد و اشاره داشت: امیر اشکان غلامی خواننده‌ای است که از ابتدای فعالیت حرفه‌ای، سبک و سیاق خود را پیدا کرد و توانست خودش را در قالب این استایل به مخاطب عرضه کند. وی تاکنون سه آلبوم «سایه‌ها»، «پلاستیکا» و «مسافران مردد» را منتشر کرده است و «درناگهان» چهارمین آلبوم رسمی این هنرمند محسوب می‌شود. غلامی در آثار خود همیشه به اشعار توجه ویژه‌ای دارد و همچنین طراحی‌های متفاوت آثار او ازجمله نکات تمایز وی نسبت به دیگران است.
سپس امیر اشکان غلامی، کسری سبکتکین، رضا تاجبخش و علی باغفر به روی صحنه آمدند.
غلامی در ابتدا به خوش‌آمد گویی و تشکر از حاضران پرداخت و سپس اشاره داشت: قالب کلی این آلبوم سافت راک است اما در برخی قطعات به سمت جز هم رفته است. برای این آلبوم زحمات زیادی کشیدیم که امیدواریم موردتوجه دوستداران قرار گیرد.
رضا تاجبخش در مورد نحوه آشنایی با غلامی گفت: سال 90 از طریق مرحوم ناصر فرهودی با امیر اشکان غلامی آشنا شدم و در آلبوم پلاستکا همکاری با یکدیگر را آغاز کردیم؛ این آلبوم چون روال معمول بازار نیست از آن استقبال کردم. من کلا خلاف جهت آب شنا کردن را دوست دارم و به نظرم تفاوت در این است. این آلبوم آلبومی است که از نظر تکنیکال و احساسی به آن علاقه دارم و امیدوارم سطح شنیداری مردم با گوش دادن به آلبوم‌هایی ازاین‌دست بهتر و بهتر شود.
در ادامه علی باغفر به صحبت پرداخت و گفت: دوستی من و اشکان به سال‌ها پیش بازمی‌گردد. وسواس و نظمی که اشکان در آثارش دارد باعث شده تا بتواند آلبوم بسیار خوب و یکدستی را جمع‌آوری کند. به او تبریک می‌گویم و امیدوارم مورد استقبال واقع شود.
امیر اشکان غلامی ادامه داد: اشعار این آلبوم بیشتر در قالب نیمایی است و در یک قطعه هم از اشعار حافظ استفاده کرده‌ام که نام قطعه نیز «حافظ» است. وی در مورد کنسرت و اجرای زنده نیز گفت: قرار بر این بود که 17 دی ماه در قالب فستیوال موسیقی و آزادی به روی صحنه بروم که بنا به دلایلی آن فستیوال لغو شد؛ اما به‌احتمال فراوان اواخر بهمن یا اوایل اسفند کنسرتی را برگزار خواهم کرد. غلامی ادامه داد: من به گرافیک اعتقاد خاصی دارم. در این آلبوم هم برای هر قطعه یک تصویر ساخته‌شده است که پیشنهاد می‌کنم حتماً در هنگام گوش دادن به قطعات به تصاویر مربوط نیز نگاه کنید.
وی همچنین اشاره داشت: یکی از اهدافم این است که مخاطبان را با موسیقی غربی آشتی دهم؛ موسیقی رایج این روزهای کشورمان کپی از موسیقی استامبولی است. رسالت هنر و هنرمند این است که در جامعه جریان سازی کند.
سپس، سعید امیر اصلانی ترانه‌سرای شناخته‌شده‌ی کشورمان به روی صحنه آمد و اظهار داشت: راک در موسیقی کشور ما جایگاهی ندارد و ریشه بومی موسیقی ما نیست. همان‌طور که اصلاً ژانری به اسم «پاپ» نداریم. «پاپ» درواقع یک رویکرد به موسیقی است. موسیقی پاپ در کشور ما مدیون ارامنه‌ای است که به ایران آمدند و موسیقی پاپ را وارد کشور ما کردند.
وی همچنین در مورد آلبوم «درناگهان» گفت: اصلی‌ترین خلا موسیقی راک از نظر من ترانه‌های سطح پایین اغلب آن‌ها است؛ اما ترانه‌هایی که در آلبوم امیر اشکان غلامی شنیده‌ام بسیار پخته هستند. همچنین صدای امیر اشکان غلامی در موسیقی راک یک‌صدای خاص محسوب می‌شود. درهرحال امیدوارم غلامی در همین مسیر به‌عنوان جریان مستقل به کار خود ادامه دهد.
در انتها نیز امیر اشکان غلامی، کسری سبکتیکین، رضا تاجبخش و علی باغفر به اجرای قطعاتی از آلبوم «در ناگهان» پرداختند و مراسم با جشن امضا و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه