ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۷
از انتشار نخستین آلبوم این گروه تا برنامه‌ریزی برای اجرا

تا 1400 با رادیو!

«تا 1400 با گروه رادیو» این صحبت را می‌توان جدی‌ترین شعار یک گروه جوان موسیقی راک دانست که با تمام فرازوفرودهای این سبک موسیقی، از شروع، برنامه‌ریزی‌هایشان را کرده‌اند که پس از انتشار آلبوم در سال 97 و برگزاری اجرایی در سالن ایوان شمس در سال 98، سال 1400 با مخاطبانشان در برج میلاد تهران دیدار کنند و معتقدند که انسان با آرزو زنده است و آن‌ها بااطلاع از تمامی مشکلات سر راهشان با امید به 1400 راهشان را ادامه می‌دهند.
تا 1400 با گروه رادیو!به گزارش خبرنگار ریتم نو، اعضای گروه رادیو از همان ابتدای شروع فعالیتشان تصمیم گرفتند شناسنامه‌دار راهشان را جلو ببرند و به همین خاطر به‌جای انتشار تک آهنگ، نخستین آلبوم رسمی‌شان را منتشر کردند.
مراسم رونمایی از نخستین آلبوم رسمی گروه موسیقی «رادیو» با همین عنوان و به خوانندگی نیما طاری و آهنگسازی و تنظیم فهام گوهری، عصر روز جمعه چهاردهم دی ماه سال جاری در سالن آمفی‌تئاتر هتل سیمرغ تهران با حضور جمعی از چهره‌های موسیقی راک و اصحاب رسانه برگزار شد.

*«رادیو بند» یک اتفاق بود
فهام گوهری آهنگساز و تنظیم‌کننده گروه رادیو، در ابتدای این نشست گفت: رادیو بند؛ یک اتفاق بود که به همراه نیما (طاری) آن را پرورش دادیم چراکه در ابتدا با یک تک آهنگ شروع شد و پس از ساخت دومین قطعه، تصمیم به تولید یک آلبوم گرفتیم و با همراهی و کمک بابک ریاحی پور، کار را به‌صورت جدی پیش بردیم. تمامی قطعات آلبوم به‌صورت آکوستیک ضبط و توسط مسرور شیدایی به‌صورت آنالوگ میکس و مسترینگ شده است. همچنین در این مسیر آرش یاسمینی و شرکت طنین هنر باربد در کنار ما همراه بودند.
وی اضافه کرد: به‌شخصه کاری به سبک این آلبوم ندارم و باید بگویم این! موسیقی من و نیماست که طعم نوازندگی دوستانی چون بابک ریاحی پور، مسعود همایونی، نیما حمیدی به آن اضافه‌شده است و بهرنگ نادری نوازنده گیتار الکتریک از ابتدا با ما همراه بود و فلورا فرزانه نیز به‌عنوان همخوان در تمامی کارهای این آلبوم حضور داشت.

*موسیقی راک به حمایت مردم احتیاج دارد
بابک ریاحی پور ضمن ابراز خوشحالی از حضور در آلبوم گروه رادیو گفت: به‌ندرت پیش می‌آید در آلبومی از ابتدا تا انتها ساز بیس نواخته شود اما در آلبوم رادیو این اتفاق افتاد و شخصاً از آغاز کار شاهد تلاش فهام گوهری و نیما طاری بودم و امیدوارم که ثمره داشته باشد چراکه این آلبوم پاپیولار نیست که اگر بود باید همانند موسیقی‌های امروز تلفیقی از تکنو (Techno) و اشعار نوحه به گوش می‌رسید. موسیقی راک به حمایت مردم احتیاج دارد و از سوی ارگان‌های دولتی حمایت نمی‌شود چون نمی‌توان با موسیقی راک، کنسرت‌های به‌اصطلاح "خال" رفت.

*خودمان موسیقی جدی را جدی‌تر کنیم!
در ادامه نیما حمیدی نوازنده ساز درامز درباره حضور خود در نخستین آلبوم گروه رادیو توضیح داد: موسیقی راک، موسیقی موردعلاقه من است و ازآنجاکه سازهای این کار به‌صورت تمام آکوستیک ضبط می‌شد برای من جالب بود و باعث شد همکاری با این گروه را قبول کنم و در مرحله ضبط ساز، متوجه شدم موسیقی این گروه، همان استایل موسیقی است که همیشه در خلوتم به آن گوش می‌دهم. 
حمیدی افزود: ضبط ساز درامز این آلبوم حدود سه روز به طول انجامید اما پیش از ضبط کارها را شنیده بودم و می‌توانم گفت این نخستین تجربه من در ضبط ساز درامز در آلبومی به‌غیراز آلبوم مستقل گروه خودم بود و همین همکاری موجب آشنایی من با مسرور شیدایی شد که اصلاحات خوبی را در پروسه ضبط آلبوم انجام داد که به بهتر شدن کار کمک بسیاری کرد. امیدوارم شما و دیگر مخاطبان موسیقی از این آلبوم حمایت کنید چراکه ما خودمان می‌توانیم موسیقی جدی را در جامعه ماجدی‌تر کنیم! در آخر امیدوارم در کنسرت شاهد حضورتان باشیم.

* می‌خواستیم شناسنامه‌دار جلو برویم 
فهام گوهری همچنین در مورد دلیل انتشار آلبوم به‌جای تک آهنگ گفت: در جامعه امروز، روزی دویست‌تا تک آهنگ باکیفیت‌های گوناگون منتشر می‌شود اما ما می‌خواستیم شناسنامه‌دار جلو برویم و برای معرفی گروه، نگوییم که کارمان را از سایت دانلود کنید. از طرفی ما به اجرا فکر می‌کردیم که با انتشار تک آهنگ میسر نبود و ما با حضور بهترین نوازنده‌ها تمام تلاشمان را کردیم.

*دیدار با مخاطبان سال 1400 در برج میلاد
آهنگساز و تنظیم‌کننده گروه اضافه کرد: ما از ابتدا برای گروه رادیو برنامه‌ریزی کردیم و در این برنامه‌ریزی ما بر این قرار شد که سال 97 نخستین آلبوم گروه را منتشر کنیم و در سال 98 اجرایی نخست گروه را در سالن ایوان شمس روی صحنه ببریم و در سال 99 شاید اجرایی را روی صحنه ببریم اما قطعاً سال 1400 در برج میلاد با مخاطبانمان دیدار خواهیم کرد. ما هم میدانیم این مسیر فرازوفرودهای بسیاری دارد اما انسان با آرزوهایش زنده است.

*حمایت شما باعث می‌شود موسیقی خوب، زنده بماند
مسرور شیدایی در ادامه بیان کرد: میکس و مسترینگ آلبوم به شکل آنالوگ انجام‌شده است شاید موسیقی راک، موسیقی روز مملکت ما نیست و ما با اشعاری چون "هر بار این درو" مواجه هستیم که در بین مردم جذابیت بیشتری دارد اما آلبوم رادیو برای من جذاب بود و امیدوارم این آلبوم را به‌صورت قانونی و اصلی تهیه کنید چون حمایت شما باعث می‌شود موسیقی خوب، زنده بماند.

* این آلبوم، تجربیات زیادی به همراه داشت
نیما طاری خواننده گروه رادیو گفت: مسیر تولید این آلبوم، تجربیات زیادی به همراه داشت که باعث رشد من شد و از تمامی هنرمندانی که همکاری کرده‌اند تشکر می‌کنم و در این مسیر نظرات اساتید و دوستان را جمع‌آوری کردیم تا مسیرمان را راحت‌تر طی و کارهای باکیفیتی را ارائه کنیم.

*حمایت از گروه‌های نوپا برای ادای دین به موسیقی راک
 بابک ریاحی پور درباره دلیل انتخاب این آلبوم توضیح داد: یکی از دلایل حضور در این آلبوم، دوستی‌ام با فهام گوهری بود و از طرفی همیشه علاقه داشتم از پروژه‌های نوپا حمایت کنم تا به‌نوعی دین خودم را به این سبک موسیقی که دوست دارم ادا کرده باشم.
وی  در پایان درباره وضعیت فعلی موسیقی راک که با لغو برخی اجراها همراه است، بیان کرد: این فضا همیشه بالا پایین داشته است و ما توقع حمایت نداشته و نداریم اما می‌خواهیم کاری هم به کار ما نداشته باشند که همین امر، بزرگ‌ترین حمایت است. متأسفانه با انواع بهانه‌ها، کنسرت‌های راک را تعطیل می‌کنند ولی تمام این اتفاق‌ها موقتی است.

نویسنده : مریم رفائی | عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه