ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۷
«آنگاه نگاه گاه آه» به پایتخت رسید؛

یک خواننده مستعد در تالار رودکی معرفی شد / روایت جدید«همنوازان حصار» در یک پروژه ملی

گروه همنوازان حصار به سرپرستی علی قمصری طی روزهای دوم و سوم دی‌ماه تازه‌ترین پروژه موسیقایی خود را با عنوان «آنگاه نگاه گاه آه» در تالار رودکی تهران برگزار کرد.
یک خواننده مستعد در تالار رودکی معرفی شد / روایت جدید«همنوازان حصار» در یک پروژه ملیبه گزارش ریتم نو،  پروژه ملی «آنگاه نگاه گاه آه» علی قمصری در حالی روزهای دوم و سوم دی‌ماه  با یک طراحی صحنه جدید در تالار رودکی تهران برگزار شد، که ارائه متفاوتی از قطعاتی در حوزه موسیقی ایرانی توسط گروه «همنوازان حصار» با اجرای بهادر صحت خواننده جوان و مستعد موسیقی ایرانی و حضور گروه «بادی پرکاشن» برای اجرای چند قطعه ویژه از نکات برجسته این اجراهای زنده بود که با استقبال قابل‌توجه مخاطبان روبه‌رو شد.
بهادر صحت ازجمله هنرمندان دانش‌آموخته حوزه موسیقی است که طی سال‌های گذشته فعالیت‌های متعددی را در حوزه خوانندگی انجام داده  و اغلب مخاطبان غیرتخصصی حوزه موسیقی وی را با حضور در فواصل مختلف داستانی مجموعه تلویزیونی «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت می‌شناسند. این هنرمند  طی کنسرت دو شب گذشته گروه «همنوازان حصار» در شرایطی روی صحنه رفت که تلاش برای ارائه یک خوانش تکنیکی مبتنی بر آموزه‌های آواز در موسیقی اصیل ایرانی از نکات جالب‌توجه اجرای وی بود.
بداهه‌نوازی تار و پیانو با هنرمندی علی قمصری و بهنام ابوالقاسم، تصنیف «چنگ و اندوه» با شعری از فروغ فرخزاد به با هم‌خوانی هاله سیفی زاده و علی قمصری، «بدن خوان»، «جولان» با اجرای گروه «بادی پرکاشن»، «آنگاه نگاه گاه آه» با شعری از احسان افشاری به خوانندگی بهادر صحت، «آتش» با شعری از امیرحسین الهیاری به خوانندگی بهادر صحت، «ساعت شنی» با شعری از احسان افشاری به خوانندگی بهادر صحت، «تک‌نوازی کمانچه» با هنرمندی اشکان مرادی، «سقوط، آزاد» با الهام از موسیقی منطقه خراسان، تک‌نوازی تار با هنرمندی علی قمصری، تصنیف «نای و نوا» با شعری از هوشنگ ابتهاج  به خوانندگی علی قمصری و «ای عاشقان» با شعری از هوشنگ ابتهاج به خوانندگی بهادر صحت آثاری بودند که در کنسرت دو روز گذشته گروه «همنوازان حصار» به مخاطبان ارائه شد.
علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار، کامران منتظری نوازنده سازهای کوبه‌ای، امیر فرهنگ اسکندری نوازنده عود، اشکان مرادی نوازنده کمانچه، بهادر صحت خواننده، سوگل شیری نوازنده ویولن‌سل، کاوه تسعیری نوازنده آلتو، علیرضا عقیقی نوازنده تار، مروارید حسینی نوازنده سه‌تار ، هاله سیفی زاده هم‌خوان و بهنام ابوالقاسم نوازنده پیانو گروه نوازندگان کنسرت «آنگاه نگاه گاه آه» را تشکیل می‌دادند. ضمن اینکه مروارید حسینی، آناهیتا حسینی، نیما صنیعی، محمد حسین ساجدی، فرحان فیروزیان، آوین صفوی، رویا مرادی، سارا رضایی، نگار صدوقی، سارا سلطانی، علیرضا وثوقی، فریباز مانوند، ماندانا کاکاوند، مهدی نفری و نگار کیمیا قلم نیز اعضای گروه «بادی پرکاشن» کنسرت بودند.
در بخش اجرایی نیز مجموعه «هامین» به‌عنوان برگزارکننده، سید علی میرمحمدی مدیر برگزاری، علیرضا علیخانی مدیر اجرایی، احسان مقدس پور طراح صحنه، محمدرضا آل خمیس طراح کنسرت، امیر رسام مهر، محمد امینی، رسول بابایی عکاسان کنسرت، معین هاشمی نسب عکاس پوستر، گروه اجرایی را تشکیل می‌دادند. ضمن اینکه گلاب آدینه، همایون ارشادی، شیرین بینا، مهیار علیزاده، امید نعمتی، نورا هاشمی، سارا رسول زاده و رضا موسوی ازجمله هنرمندانی بودند که در قالب مهمان ویژه از کنسرت گروه «همنوازان حصار» در تالار رودکی تهران دیدن کردند. 
علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی پس از اجرای پرمخاطب پروژه «شط رنج» در تهران و شهرهای مختلف اروپایی ، که پاییز و زمستان سال 97 با همراهی مجموعه «همنوازان حصار»  میزبان مخاطبان علاقه‌مند موسیقی ایرانی بود. تازه‌ترین پروژه موسیقایی خود را در قالب تور کنسرت‌های «آنگاه نگاه گاه آه»  برگزار کرده است. این پروژه با کنسرت شهر رشت در تاریخ ۸ آذر آغازشده و تا پایان دی‌ماه نیز ادامه پیدا خواهد کرد. این در حالی است که وی روز 16 دی‌ماه نیز میزبان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی در قالب این پروژه ملی خواهد بود. 
بلیت‌فروشی تمدید کنسرت «آنگاه، نگاه، گاه، آه» علی قمصری  برای اجرای روز 16 دی‌ماه در تالار وحدت تهران آغازشده و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت و حضور در این اجرا می‌توانند به سامانه «ایران کنسرت» مراجعه کنند.

عکس: امیر رسام مهر
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه