ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

کرت کوبین: ما نمی‌توانیم برقصیم، رپ بخوانیم

کرت کوبین، مرد شماره یک گروه نیروانا (Nirvana) در مصاحبه‌ای نظرش را در ارتباط با موسیقی هیپ‌هاپ بیان می‌کند.
کرت کوبین: ما نمی‌توانیم برقصیم، رپ بخوانیمبه گزارش ریتم نو، در یک مصاحبه قدیمی با کرت کوبین (Kurt Cobain)، وی نظراتش را در ارتباط به حضور سفیدپوستان در موسیقی هیپ‌هاپ و رپ بیان می‌کند. این مصاحبه که بین کوبین و رابرت لوروسو (Robert Lorusso) است  که در آن زمان تنها 21 سال داشته و در تاریخ 20 سپتامبر 1991 در تورونتو در کشور کانادا، زمانی که گروه مشغول تبلیغات و اجرا برای آلبوم Nevermind بوده صورت گرفته است.
در طی این مصاحبه ده‌دقیقه‌ای، لوروسو از کوبین بابت نظری که از وی در مجله بیلبورد چاپ‌شده بود و وی در آن گفته: "سفیدپوستان به‌اندازه کافی پوستِ سیاه‌پوستان را کنده‌اند، دیگر موسیقی رپ را برای آفریقایی-آمریکایی تبارها بگذارند." سؤال می‌کند.
این ستاره فقید در پاسخ می‌گوید: «آن موقع هشیار نبودم؟ من طرفدار موسیقی رپ هستم ولی بیشترش در ارتباط با تنفراست که نمی‌توانم با آن کنار بیایم.»
و این‌گونه ادامه می‌دهد که زمانی که طرفدار سرسخت این سبک بوده، احترام زیادی برای آن قائل می‌شده و بسیار این سبک را دوست داشته چون بر این باور بوده است که جزء معدود فرم‌های اصیل موسیقی به‌حساب می‌آید. وی اضافه می‌کند: «اما رپ خوانی یک سفیدپوست مثل این است که رقصیدنش را نگاه کنید. ما نمی‌توانیم برقصیم، ما نمی‌توانیم رپ بخوانیم.»
در جای دیگری از این مصاحبه کوبین توضیح می‌دهد که چرا علاقه‌ای به مصاحبه ندارد و آن را روندی مزخرف می‌داند:
«از سؤالات تکراری و همیشگی حوصله‌ام سر می‌رود. قابل‌درک است. همین‌طور متوجه هستم که بیشتر مصاحبه‌کننده‌ها مجبورند یک سری سؤالات استاندارد را از ما بپرسند چون گذشته خاصی از گروه وجود ندارد پس مردم چیزهایی که متوجه می‌شوند را از همان مصاحبه‌ها می‌خوانند.»
همچنین اعضای بجای مانده از گروه نیروانا در تاریخ 6 اکتبر ماه گذشته در اجرای گروه فوفایترز (Foo Fighters) در CalJam گرد هم آمدند. دیو گرول (Dave Grohl)، کریست نووسلیچ (Krist Novoselic) و پت سمیر (Pat Smear) را مهمانان ویژه‌ای مانند جوان جت (Joan Jett) برای 6 آهنگی که در این فستیوال در کالیفرنیا بروی صحنه بردند همراهی کردند.

گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه