ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

فردی مرکوری و زندانی به نام شهرت

لزلی ان جونز (Lesley-Ann Jones) که در سال 2011 زندگی‌نامه فردی مرکوری را نوشته بود، این روزها و با توجه به اکران فیلم 'Bohemian Rhapsody' شاهد افزایش فروش کتابش بوده است، در مصاحبه‌ای اذعان داشت که مرد شماره یک گروه کوئین (Queen) به‌واسطه شهرتش احساس محبوس بودن می‌کرده است.
فردی مرکوری و زندانی به نام شهرتبه گزارش ریتم نو، نسخه به‌روز شده کتاب Bohemian Rhapsody: The Definitive Biography of Freddie Mercury پس از اکران فیلم Bohemian Rhapsody با بازی رامی ملک (Rami Malek) در نقش فردی مرکوری، مجدداً وارد جداول کتاب‌های پرفروش روز شده است.
خانم جونز بعد از استقبال مجدد از کتابش که در مصاحبه‌ای با بیلبورد از آن با عنوان "زحمت عشق" یاد و مطالب جدیدی را در مورد فردی مرکوری بیان کرد و گفت: "من این مرد را ستایش می‌کردم. خیلی خوشایند است که مردم زیادی شروع به خواندن داستان واقعی زندگی او کرده‌اند."
وی پس از کندوکاو در خاطراتش از مرکوری او را مردی بسیار مؤدب و قابل‌احترام توصیف کرد و افزود: "برای چنان صحنه‌گردان عصیانگری، او مردی بسیار خجالتی و ذاتاً آرام و مهربان بود، اما هم‌زمان می‌توانست بداخلاق و ظالم هم باشد. فیلم Bohemian Rhapsody از آن بعد متناقض شخصیت او را پرده برنداشته است. طی سالیان سال که من با گروه کوئین به تورهایشان می‌رفتم، زمان زیادی را با وی سپری کردم. صادقانه به من می‌گفت که شهرت چطور اوضاعش را به خطر انداخته و حتی نابودش کرده است. بیشتر وقت آرزو داشت یک فرد عادی و ناشناخته باشد."
زمانی که از خانم جونز در مورد یک خاطره ناخوشایند سؤال شد، وی  در پاسخ در مورد شبی در سال 1986 که به همراه فردی در ساحل دریاچه ژنو در شهر مونتری رو به رشته‌کوه آلپ در برابر آب راکد و سیاه نشسته بودند خاطره‌ای را بیان کرد و گفت: "فِردی آن شب در مورد محبوس شهرت بودن حرف زد. او گفت دوست دارد زمانی که از دنیا برود بدون هیچ هیاهویی همان‌جا دفن شود. او می‌دانست که روزشماری زندگی‌اش آغازشده است و گفت وقتی‌که مُردم من را به دریاچه بی اندازید."
اوایل این ماه رامی ملک نیز تائید کرد که مایل بوده تا بتواند در فیلم Bohemian Rhapsody به بخش‌های خصوصی فردی نگاهی ژرف‌تر داشته باشد.
گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه