ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

برگزاری کنسرت پژوهشی گروه میرزا عبدالله در مشهد

گروه میرزا عبدالله به آهنگسازی و سرپرستی مازیار شاهی و خوانندگی حسین علیشاپور پنجشنبه و جمعه 8 و 9 آذر در سالن ادیب در مشهد روی صحنه می‌رود.
برگزاری کنسرت پژوهشی گروه میرزا عبدالله در مشهدبه گزارش ریتم نو، مازیار شاهی نوازنده و آهنگساز در مورد این اجرا گفت: من به همراه گروه «میرزا عبدالله» که از بهترین هنرمندان موسیقی کشور هستند، ۸ و ۹ آذر در مشهد برنامه‌ای را در دستگاه شور و آواز دشتی اجرا خواهیم کرد.
او در مورد جزییات برنامه گفت: آهنگ‌های این اجرا از ساخته‌های من هستند که برخی از آن‌ها برای نخستین بار در این برنامه اجرا می‌شوند. «شب عاشقی»، «رحیل»، «ببارد خزانم»، «سر پروازم نیست»، «تا سحر»، «هوای روی تو دارم» برخی از قطعاتی هستند که در این برنامه اجرا می‌کنیم.
شاهی در ادامه افزود: شانس بزرگی که دارم این هست که با مجموعه‌ای از هنرمندانِ کم‌نظیر موسیقی ایرانی دوست هستم. در این روزگار که فرصت هم‌نشینی و هم‌نفسی خیلی دست نمی‌دهد، سعی کردم به بهانه‌ی گروه، هر هفته یکدیگر را ببینیم و این بهانه، نیازمند هدف‌گذاری است. فعالیت‌های گروه هم یا به اجرا یا به آلبوم ختم می‌شود. ما در گروه میرزا عبدالله، این دو مورد را به‌موازات پیش می‌بریم.
او در مورد قطعات این برنامه توضیح داد: تصنیف «هوای روی تو دارم» پیش‌تر در آلبوم «قافله‌سالار عشق» اجراشده و «ببارد خزانم» نیز به شکلی دیگر در همان آلبوم اجراشده، اما بقیه‌ی آهنگ‌های این اجرا، تابه‌حال منتشرنشده ‌است. ضبط گروهی‌ این آهنگ‌ها انجام‌شده و به‌عنوان نخستین آلبوم‌ گروه «میرزا عبدالله» منتشر خواهد شد.
نوازندگان گروه عبارت‌اند از: علیرضا دریایی (کمانچه)، هوشمند عبادی (نی)، گوهرناز مسائلی (تمبک)، یحیی علوی (سنتور)، حمیدرضا برزویی (سنتور بم)، آوا اره‌سازان (عود)، محسن فروغی (موراژ)، محمد یوسفی (نی).
مازیار شاهی متولد ۱۳۶۰ مشهد، آهنگساز و نوازنده‌ی تار و سه‌تار است. او در دو گروه «عارف» به سرپرستی زنده‌یاد استاد پرویز مشکاتیان و گروه «شیدا» به سرپرستی زنده‌یاد استاد محمدرضا لطفی به‌عنوان نوازنده‌ی تار حضورداشته و جزو معدود نوازندگان جوانی است که با هردوی این اساتید ممتاز موسیقی ایرانی همکاری داشته است. آلبوم‌های «مشق عشق»، «در مکتب عشق»، و «قافله‌سالار عشق» جزو آثار شخصی او، و نوازندگی در آلبوم‌های «وطنم ایران»، «یادواره‌ی عارف»، «سایه‌ی جان»، و «هنر گام زمان» در گروه «شیدا»ی استاد محمدرضا لطفی بخشی از فعالیت‌های هنری وی هستند.

برگزاری کنسرت پژوهشی گروه میرزا عبدالله در مشهد
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه