ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷
«راز و نیاز» یاد درگذشتگان زلزله دل‌خراش کرمانشاه را گرامی داشت

تلاقی مرثیه و امید در حنجره سالار عقیلی

سالار عقیلی و گروه «راز و نیاز» به یاد درگذشتگان زلزله دل‌خراش استان کرمانشاه، به روی صحنه رفتند.

«راز و نیاز» یاد درگذشتگان زلزله دل‌خراش کرمانشاه را گرامی داشتبه گزارش ریتم نو، این گروه موسیقی به سرپرستی و خوانندگی سالار عقیلی  دوشنبه‌شب گذشته در سالگرد زلزله کرمانشاه به دیدار مردم سر پل ذهاب رفت و به‌منظور همدلی و همراهی با خانواده‌های داغ‌دیده کنسرتی در سالن احراز سرپل ذهاب اجرا کرد. 
در این کنسرت رایگان حدود 8 هزار نفر از مردم سر پل ذهاب، شنونده قطعاتی همچون «وطنم اي شكوه پابرجا»، «حانيه»، «كلنل»، «خون غزل»، «خوشه‌چین»، «ايران» و «وطن» بودند.
سالار عقیلی برای همدلی با مردم این شهر «آمان هی آمان» را هم اجرا کرد. «آمان هی آمان» که حاصل هم‌نشینی ملودی‌های غمگین و فولک مردمان کُرد بود، باحال و هوای این روزها و سالگرد زلزله کرمانشاه همخوانی داشت. این بخش از اجرا به‌قدری حاضران در سالن احراز را تحت تأثیر قرار داد که با  چشمانی گریان گروه «راز و نیاز» را همراهی کردند و با تشویق‌هایشان از سالار عقیلی و دیگر اعضای گروه خواستند بازهم برایشان «آمان هی آمان» را اجرا کنند. 
سالار عقیلی درباره اجرای این کنسرت گفت: ما در گروه زار و نیاز، به عشق مردم کرمانشاه به‌خصوص مردم داغ‌دیده سر پل ذهاب به آن دیار رفتیم و از شادی آن‌ها شاد شدیم. 

تلاقی مرثیه و امید در حنجره سالار عقیلی

دیدن خوشحالی این مردم دل آدم را خوش می‌کند. سر تعظیم فرود آوردیم به این‌همه صبوری و استقامت، به این‌همه متانت و امیدواری.»
این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه افزود: «داغی که دل آن‌ها مانده حاصل فاجعه بزرگی بود که فراموش کردنش برای هیچ‌کدام از ما ایرانی‌ها ممکن نیست. من و هنرمندان گروه «راز و  نیاز» خواستیم کاری کنیم تا شاید برای لحظه‌هایی حال هم‌وطنانمان خوب‌تر شود. همه ما ایرانیان باهم خواهر و برادریم و زمانی که به هم احتیاج داریم باید کنار هم باشیم. برای من این‌یک وظیفه بود. امیدوارم سر پل ذهاب و مناطق زلزله‌زده را بهتر از قبل بسازیم و شادی و نشاط را در چهره مردمش ببینیم. شادی آن‌ها باعث شادی همه ماست.»
عليرضا دريايي، سهراب برهمندي، داوود منادي، سحاب تربتي، روزبه زرعي و حرير شريعت زاده اعضای گروه موسیقی «راز و نیاز» در این کنسرت بودند. 
از اتفاق‌های جالب کنسرت گروه موسیقی «راز و نیاز» حضور هنرمند سر پل ذهابی بود که هم‌زمان با اجرای گروه پرتره سالار عقیلی را طراحی کرد و پایان برنامه به این خواننده هدیه داد. 


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه