به گزارش
ریتم نو، فایضه کامیاب میخواهد فصل تازهای از فعالیتهایش در عرصه موسیقی را با پیمان خازنی رقم بزند. کامیاب دراینباره گفت: در تلاشیم تا بتوانیم با رویکردهای معاصر در موسیقی جدید ایرانی فضاهای تازهای تجربه کنیم. منظورم از موسیقی جدید ایرانی، طبقهبندی میان کهنه و نو یا تقابل دو گونه از موسیقی نیست.
او ادامه داد: امروزه موسیقی ایرانی دستخوش تغییراتی در ساختار و نوع مخاطب شده است که گفتمان تازهای میطلبد. این گفتمان در درون خود مشغول آزمونوخطاست و بهنوعی شبیه یک طفل نوپا در حال حرکت است. از طرفی موسیقی زندگی من است. ما موسیقی کار میکنیم که حالمان خوب شود.
خوانندهی اپرای لیلی و مجنون- که بهتازگی اجرای آن به اتمام رسیده است- درباره همکاری با خازنی گفت: پيمان خازنی، آهنگسازی با رويكرد متفاوت است. او مانيفست خود را برای آهنگسازی دارد و با انديشه و مطالعه گذشته و نگاه به آينده سعی در خلق آثار نو دارد. به همین خاطر فکر کردم که همکاری با ایشان میتواند در مسیری که به آن اعتقاددارم، منجر به نزدیک شدن به آن ایده شود.
کامیاب گفت: با توجه به موقعيت بانوان مشخصاً خوانندگان زن ( نوازندگان زن از اين جريان مستثنی هستند چراکه تقریباً بستر كافی برای ارائه فعالیتهای هنری خود را دارند)، اتمسفر كافی برای ارائه فعاليت سوليستی وجود ندارد و تنها محدود به فضای مجازی است. تنها در صورت باز بودن فضای ارائه قانونی است كه ميتوان از نقد آثار توسط اساتيد برجسته برخوردار شد؛ بدين ترتيب كه منتقدان ريزبين آثار را مورد بررسی قرار دهند و كيفيت مطلوب يا غير مطلوب آن آثار را بيان كنند. وقتي اين مهم اتفاق نمیافتد پس آثار مورد نقد قرار نگرفته و كيفيت تحت تأثیر اين جريان قرار ميگيرد.
او ادامه داد: از جهت ديگر خوانندگان زن، با توجه به نداشتن فضای ارائه قانونی آثارشان، متأسفانه حتی مورد کملطفی برخی آهنگسازان نيز قرار میگیرند؛ بدين ترتيب كه آهنگسازان، قطعههایی كه به لحاظ ادبيات و موسيقی و ساير عوامل مؤثر در يك اثر، سطح بالایی دارند را در اختيار خواننده زن قرار نمیدهد چراکه وقتی انتشار مطلوبی از طرف خواننده زن به دلايل ذکرشده در پي ندارد، پس آن را در اختيار خواننده مرد قرار میدهد تا بهرهمندی مناسبتری، از جهات مختلف، برای خود داشته باشد.
فایضه کامیاب تاکنون از دانش موسيقي آوازی شاپور رحیمی، حمیدرضا نوربخش، نغمه غلامی و علیاصغر شاهزيدی بهره گرفته است.
از فعاليتهای او میتوان به سرپرستی گروه بانوان شوكران، همکاری با مجید درخشانی، ناصر مسعودی، خوانندگی در موسیقی فیلم سينمایی «نرگس مست» به کارگردانی جلال الدین دری، خوانندگی در موسيقی فيلم مستند «ماناسلو»، بازيگری و خوانندگی نقش ليلی در نمايش ليلی و مجنون اشاره کرد.