ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

لیان در رویداد هنری طهران به صحنه رفت / گام آخر با ژیوار

رویداد هنری طهران در دومین روز خود میزبان گروه موسیقی «لیان» بود تا مخاطبان این رویداد کنسرتی پر از ریتم را ببینند و بشنوند.
لیان در رویداد هنری طهران به صحنه رفت / گام آخر با ژیواربه گزارش ریتم نو، گروه موسیقی «لیان» شب گذشته، دوشنبه 29 مرداد 1397 در قالب «رویداد هنری طهران» به اجرای برنامه پرداخت. این اجرا در سالنِ موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.
محسن شریفیان سرپرست گروه «لیان» ساعتی پیش از اجرای کنسرتشان، در موسسه فرهنگی اکو حاضر شد تا از آثارِ به نمایش درآمده در «رویداد هنری طهران» دیدن کند. شریفیان بخش فرش، تجسمی و مُد ایرانی را به‌دقت مشاهده کرد و سپس برای اجرای برنامه حاضر شد.
گروه «لیان» که با ترکیب نوازندگان همیشگی‌اش به همراه دو خواننده روی صحنه آمد، آثاری از موسیقی جنوب، موسیقی مناطق لرنشین، موسیقی کار در خلیج فارس و «خیام خوانی» را اجرا کرد.
در بخش‌هایی از این اجرا محسن شریفیان خطاب به مخاطبان گفت: «لیان» نام قدیم بوشهر و به معنای آفتاب درخشان است. گروه «لیان» تاکنون هفت جلد کتاب منتشر کرده و در حدود 40 کشور جهان به اجرای برنامه پرداخته است. ما به‌زودی به هند و از هند به کانادا می‌رویم تا در این دو کشور هم اجراهایی داشته باشیم. لیان از سال 1372 کارش را شروع کرده است.
در پایان اجرای گروه «لیان» با حضور ژیلا رسام عرب زاده و سعید محمدزاد اکبری با اهدای هدایایی از محسن شریفیان تقدیر شد.
«رویداد هنری طهران» طی سه روز و با نمایش آثاری در عرصه‌های هنرهای تجسمی، فرش، مد ایرانی و موسیقی برگزار می‌شود. امروز سه‌شنبه 30 مرداد 1397 آخرین روز این رویداد است.

لیان در رویداد هنری طهران به صحنه رفت / گام آخر با ژیوار

رویداد هنری طهران به همت موسسه فرهنگی هنری رسام عرب زاده و با مدیرمسئولی سعید محمدزاد اکبری برگزار می‌شود.
در رویداد هنری طهران فرش‌های نفیسی به نمایش درآمده‌اند که در میان آن‌ها می‌توان به «بزرگ‌ترین فرش ریز باف جهان با 92 میلیون گره – اثر استاد مرحوم صابر»، «تابلو فرش دستباف مینیاتور ضامن آهو – بافت تبریز»، «فرش دستباف – رنگ گیاهی سرخس ابریشم خالص – برنده تندیس فرش برتر 1396»، «فرش دستباف – اثر محمدعلی قره‌باغی بافت تبریز چله ابریشم» و «تابلو فرش دستباف ناپلئون – بافت تبریز» اشاره کرد.
همچنین در بخش هنرهای تجسمی آثاری از پرویز تناولی(اثر هیچ)، محمود فرشچیان، رضا بدرالسماء و آداک جمشید زاده به نمایش درآمده است.
رویداد هنری طهران بخش مد ایرانی را هم شامل می‌شود که در این بخش لباس‌هایی بر اساس اصالت‌های فرهنگیِ ایران، توسط طراحانی برجسته، طراحی و به نمایش گذاشته‌شده است.

لیان در رویداد هنری طهران به صحنه رفت / گام آخر با ژیوار

در شب نخست «رویداد هنری طهران» گروه «آقای سماع» با سرپرستی امیرحسین حسنی نیا به اجرای برنامه پرداخت.
در شب دوم این رویداد، گروه «لیان» اجرای برنامه داشت و امشب 30 مرداد هم گروه «ژیوار» به صحنه می‌رود.
رویداد هنری تهران، رویدادی است چندمنظوره که باهدف شناساندن بخشی از اتفاق‌های هنری معاصر تهران در زمینه هنرهای تجسمی، فرش، مد ایرانی و موسیقی در چهار جشن باستانی نوروز، تیرگان، مهرگان و سده برگزار می‌شود.
هم‌زمانی این چهار جشن با چهارفصل سال امکان بهره‌گیری از گوناگونی نگاه هنرمندانه با الهام از اسطوره و طبیعت را فراهم می‌سازد و بستری مهیا می‌کند تا تعامل و همکاری سایر هنرمندان و تمامی هنردوستان، کارشناسان و استادان را نیز پذیرا باشد. آثار هنری ارائه‌شده در این چهار رویداد به‌صورت سالنامه هنری رویداد تهران در یک مجلد منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه