ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
نمایش رقص آئینی آذربایجانی در سالن همایش ایرانیان

علی پرمهر با همراهی گروه اوتلار روی صحنه رفت

شامگاه بیست و ششم مردادماه، سالن همایش ایرانیان میزبان آذری زبان‌ها، دوستداران و طرفداران موسیقی آذری، با صدای علی پرمهر بود.
به گزارش علی پرمهر با  همراهی گروه اوتلار روی صحنه رفت، علی پرمهر بعد از اجرای یک قطعه بی‌کلام توسط نوازندگان گروهش، با قطعه ” یان دورما ” به روی سن آمد و شور و هیجان مخاطبان را برانگیخت و در ادامه آهنگ "بوهوا” را اجرا کرد.
 بخش بعدی این کنسرت هنرنمایی گروه اوتلار بود که بالباس‌های سنتی آذری به برپایی رقص آئینی آذربایجانی پرداختند و مخاطبان را به وجد آوردند. علی پرمهر با قطعه  ملایم ” سوگلیم ” به صحنه بازگشت و با اجرای آهنگ "سلام یتیر ” بار دیگرشورو هیجان را به سالن ایرانیان بازگرداند، به‌طوری‌که اکثر تماشاگران با این قطعه همخوانی کردند و پس از پایان این قطعه مخاطبان درخواست اجرای دوباره این آهنگ را داشتند، علی پرمهر وعد داد در انتهای کنسرت بار دیگر این قطعه را اجرا خواهد کرد سپس به سراغ قطعه بعدی ، آهنگی عرفانی و زیبا به نام ” کفری ، کفری ” رفت . در این قسمت از کنسرت ، بار دیگر نوبت هنرنمایی گروه اوتلار رسید که با تعویض لباس‌ها و حرکات خاص سنتی آذری ، تماشاگران را مجذوب خود کنند، تشویق بی‌امان تماشاگران بعد از پایان این بخش، دیدنی بود.
علی پرمهر پس از بازگشت به سن، به درگذشت عزت سینمای ایران، استاد انتظامی اشاره کرد و از حضار خواست به احترام ایشان بایستند و به  مدت یک دقیقه کف بزنند قطعه بعدی که توسط او اجرا شد قطعه ” تبریز لر” بود که با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران روبه‌رو شد.
سپس در این قسمت از کنسرت، علی پرمهر شگفتانه ای برای مخاطبان خود تدارک دیده بود ، نور سالن خاموش شد و روی مانیتور فیلمی از استاد شهریار نقش‌بست که شعر قاصد را زمزمه می‌کرد. علی پرمهر استاد شهریار را فخر تبریز و ایران دانست و درحالی‌که هنوز تصاویر استاد از مانیتور پخش می‌شد شعر قاصد را با آواز اجرا کرد و مخاطبان را تحت تأثیر قرار داد سپس به این نکته اشاره کرد که اشعار استاد شهریار قابلیت استفاده در موسیقی پاپ را هم دارد و متأسفانه مورد غفلت واقع‌شده است.

علی پرمهر با  همراهی گروه اوتلار روی صحنه رفت

گروه اوتلار بار دیگر با شمایلی متفاوت و حرکاتی چشم‌نواز به روی سن آمدند و به اجرای برنامه پرداختند بعدازآن، علی پرمهر با  آهنگ احساسی ” هارداسان ” به صحنه بازگشت در این لحظه تماشاگران نور گوشی‌هایشان را روشن و هم‌نوا با او این قطعه زیبا را زمزمه کرند به‌طوری‌که صحنه‌ای بسیار زیبا و احساسی شکل گرفت  قطعه بعدی ، سولو نوازی ساکسیفون توسط بهزاد محمودآبادی بود که بسیار هنرمندانه انجام شد و مخاطبان را  تحت تأثیر خود قرارداد سپس گروه اوتلار برای آخرین بار در این شب به روی صحنه آمدند و به اجرای برنامه پرداختند.

علی پرمهر با  همراهی گروه اوتلار روی صحنه رفت

علی پرمهر در انتهای مراسم، به وعده خود عمل کرد و بار دیگر آهنگ ” سلام یتیر ” را اجرا نمود سپس از علی شیرازی (تهیه‌کننده) تشکر ویژه‌ای به عمل آورد و او را فردی باغیرت خواند که در فضای سخت موسیقیایی به او و گروهش اعتماد کرده است بااینکه در شرایط کنونی کمتر کسی روی کنسرت سرمایه‌گذاری می‌کند ولی آقای شیرازی بااینکه آذری‌زبان هم نیستند ، این کار بزرگ را انجام دادند.
مهمانان ویژه این مراسم آقایان ناصر محمدخانی (پیشکسوت فوتبال)، اسماعیل هلالی (پیشکسوت فوتبال)، سیامک و شهاب اشعریون (بازیگر) و یونس قاسمی (ترانه‌سرا) بودند.
علی پرمهر پس از تشکر از وزارت ارشاد، وزارت ورزش ، فدراسیون وزنه‌برداری، عوامل و کادر اجرایی سالن همایش ایرانیان ، به معرفی گروه خود پرداخت.
میلاد زرکش (رهبر ارکستر)، پرویز افتخار(کیبورد)، مرتضی عابدی(گیتار)، حمید ال نبی(پرکاشن)، امیر یحیی زاده (گیتار سولو)، پیمان گلچهره (گیتار)، کیوان اقتصاد (درامز) و بهزاد محمودآبادی (ساکسیفون و کلارینت ) اعضای ارکستر علی پرمهر را در این کنسرت تشکیل می‌دادند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه