ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل دفتر موسیقی در جمع خبرنگاران:

با محسن چاوشی بستنی خوردیم/ ۳ قطعه دیگر از «ابراهیم» مجوز گرفت

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری نشست رسانه ای جشنواره موسیقی فجر به پرسش های حاشیه ای خبرنگاران پیرامون اتفاقات اخیر حوزه موسیقی پاسخ داد.
با محسن چاوشی بستنی خوردیم/ ۳ قطعه دیگر از «ابراهیم» مجوز گرفتبه گزارش ریتم نو به نقل از خبرنگار مهر، علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه ۲۲ مرداد در حاشیه برگزاری نشست رسانه ای جشنواره موسیقی فجر به پرسش های حاشیه ای خبرنگاران پیرامون اتفاقات اخیر حوزه موسیقی پاسخ داد.
وی درباره موضوع پرحاشیه انتشار آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی ضمن ارائه توضیحاتی از روند پروسه اداری  مجوز این اثر موسیقایی توضیح داد: روز گذشته نامه ای برای اولین بار به دست ما رسید که مبنای آن تقاضای بازبینی در اشعار این آلبوم شده بود این در حالی است که تاکنون هیچ موسیقی پیرامون این آلبوم به دست ما نرسیده است. البته ما در این مدت با آقای چاوشی نشستیم و با هم بستنی خوردیم و در یک شرایط دوستانه با هم حرف زدیم. من در این فضا بر اساس مسئولیت خودم ۳ قطعه ای را که اصلاحیه خورده مجوز دادم و ۲ قطعه دیگر نیز اصلاحاتی دارند که باید درباره آن اقدامات لازم انجام شود.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره انتشار کتابی که برخی از اشعار آلبوم در آن گنجانده شده، گفت: فرض بر اینکه کتاب هم منتشر شده باشد اما این کتاب مبنی بر مجوز داشتن شعر برای موسیقی نیست. من فکر می کنم حساسیت ها در این زمینه بیشتر از حد شده است. البته تا روزی که در کشورمان برای تولید آلبوم و کنسرت موسیقی باید مجوز دریافت کنیم پس باید قوانین را بپذیریم. بخشی از این قوانین با تغییر مدیران سهل یا سخت می شود اما بخشی دیگر نیز مربوط به قوانین است که باید پابرجا بماند. البته در در روزهای گذشته اشعار مورد مناقشه را به صورت خصوصی به برحی از دوستان ارائه داده ام و هیچ کدام تایید نکرده اند که باید وزارت ارشاد به این شعرها مجوز بدهد.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه